بیماری ها, تزریق بوتاکس

بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل

کاهش عرق با تزریق بوتاکس زیر بغل

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نوروتوکسینی است که از میکروب هایی که باعث بوتولیسم (نوعی مسمومیت غذایی) می شوند، ساخته می شود. اما نگران نباشید، بوتاکس زیر بغل اگر به طور مناسب توسط یک متخصص پزشکی استفاده شود بی خطر است.

بوتاکس در اصفهان به عنوان یک درمان زیبایی برای صاف کردن چین و چروک های صورت با فلج موقت عضلات شناخته شده است. پزشکان همچنین از بوتاکس برای درمان بیماری‌های عصبی عضلانی مانند میگرن، اسپاسم عضلانی و هیپرهیدروزیس استفاده می‌کنند، وضعیتی که با تعریق غیرطبیعی و بیش از حد مشخص می‌شود.

اگر تعریق شما با داروهای ضد تعریق بهبود نیابد، ممکن است کاندیدای بوتاکس باشید. بوتاکس توسط FDA برای افرادی که بیش از حد از زیر بغل عرق می کنند تایید شده است. همچنین ممکن است از آن برای کاهش تعریق در نواحی دیگر مانند دست‌ها، پاها و صورت استفاده شود.

مزایا و معایب بوتاکس برای تعریق

مزایای بوتاکس زیر بغل

  • کمتر تهاجمی نسبت به درمان جراحی
  • حداقل درد هنگام تزریق در زیر بغل
  • به طور کلی ایمن
  • می تواند یک درمان موثر باشد، با یک مطالعه که 90 درصد کاهش تولید عرق را 2 هفته پس از عمل نشان می دهد.

 

بیشتر بخوانید >> کاشت مو در اصفهان

بوتاکس زیر بغل

معایب بوتاکس زیر بغل

  • اگر در کف دست یا کف پا تزریق شود، دردناک تلقی می شود
  • تزریق های بعدی تقریباً هر 7 تا 16 ماه یکبار مورد نیاز است
  • فقط مورد تایید FDA برای درمان زیر بغل
  • درد و سایر عوارض جانبی ممکن است، اما به طور کلی خفیف است

تزریق بوتاکس چگونه برای درمان تعریق عمل می کند؟

تزریق بوتاکس از آزاد شدن انتقال دهنده عصبی استیل کولین جلوگیری می کند که با غدد عرق شما ارتباط برقرار می کند تا سیگنال آزاد شدن عرق را بدهد. به طور معمول، زمانی که دمای بدن شما افزایش می یابد، سیستم عصبی شما غدد عرق را فعال می کند. به این ترتیب بدن شما به طور خودکار خود را خنک می کند. اما در افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس، اعصابی که به غدد عرق سیگنال می دهند بیش فعال هستند.

هنگامی که تزریق بوتاکس را مستقیماً در ناحیه ای از بدن خود دریافت می کنید که معمولاً عرق می کند، اعصاب بیش فعال شما اساساً فلج می شوند. وقتی اعصاب شما نمی توانند به غدد عرق شما سیگنال دهند، عرق نمی کنید. با این حال، بوتاکس فقط از تعریق در ناحیه خاصی که در آن تزریق می شود جلوگیری می کند.

 

بیشتر بخوانید >> درمان قطعی پف زیر چشم

 

بوتاکس در کجای بدن برای درمان تعریق استفاده می شود؟

در حال حاضر بوتاکس فقط برای درمان تعریق زیر بغل تایید شده است. منابع معتبر مطالعات نتایج متفاوتی پیدا کرده‌اند، اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد بوتاکس می‌تواند تولید عرق زیر بغل را بیش از ۵۰ درصد برای حداقل ۶ ماه کاهش دهد. پزشکان از آن برای درمان نواحی دیگر بدن نیز استفاده می کنند.

کف دست. تعداد محدودی از تحقیقات اثربخشی بوتاکس برای تعریق کف دست را بررسی کرده اند. مطالعات منبع معتبر دریافته اند که بوتاکس ممکن است تعریق را تقریباً 25 تا 50 درصد برای 3 هفته تا 6 ماه کاهش دهد.

صورت. تعداد بسیار محدودی از تحقیقات منبع مورد اعتماد نشان داده است که بوتاکس ممکن است به درمان تعریق صورت کمک کند. مطالعات نشان داده اند که بوتاکس می تواند تعریق صورت را به مدت 5 تا 6 ماه کاهش دهد و شایع ترین عارضه جانبی آن فلج شدن عضلات پیشانی است. جهت انجام خدمات تخصصی پوست با ما تماس بگیرید.

کف پا. بوتاکس ممکن است به کنترل تعریق در کف پا کمک کند، با این حال مطالعات کمی انجام شده است. در یک مطالعه کوچک در سال 2018، 73 درصد از گروهی از افراد 12 تا 17 ساله از نتایج خود راضی بودند.

آمادگی برای تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس در اصفهان یک روش ساده و سریع است که در کلینیک زیبایی نیلا انجام می شود. پزشکان معمولاً از شما می خواهند که یک پیراهن آستین کوتاه بپوشید و 2 یا 3 روز قبل از قرار ملاقات از اصلاح زیر بغل خودداری کنید. اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، ممکن است پزشک از شما بخواهد که برای جلوگیری از کبودی، چند روز قبل از تزریق آن را قطع کنید. در مورد داروهایی که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید و مصرف هیچ دارویی را قطع نکنید مگر اینکه پزشک به شما بگوید.

تزریق بوتاکس چگونه است؟

قرار ملاقات شما احتمالاً حدود 45 دقیقه طول می کشد، اما تزریق فقط 20 تا 30 دقیقه طول می کشد.

تزریق بوتاکس زمانی بهترین نتیجه را دارد که توسط یک پزشک با تجربه انجام شود. تزریقات طولی نمی کشد و می توان در طی یک جلسه تکمیل کرد. یک متخصص زیربغل شما را با خودکار علامت گذاری می کند و با استفاده از یک سوزن ظریف، داروی بوتاکس را درست زیر سطح پوست تزریق می کند. شما 15 تا 20 تزریق دریافت خواهید کرد که یک الگوی شبکه ای در اطراف منطقه مورد نظر شما ایجاد می کند.

پزشک ممکن است چیزی برای جلوگیری از درد به شما بدهد، مانند یخ یا یک عامل بی حس کننده. به محض اتمام تزریق بوتاکس می توانید به کار و زندگی عادی خود بازگردید. احتمالاً پزشک از شما می‌خواهد که یک قرار ملاقات بعدی برای بررسی نقاط تزریق نشده تعیین کنید.

بیشتر بخوانید >> تزریق ژل در اصفهان

اثرات بوتاکس چه زمانی برای تعریق ظاهر می شود؟

بلافاصله پس از تزریق بوتاکس می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. معمولا بین 2 تا 4 روز طول می کشد تا نتایج بوتاکس زیر بغل را مشاهده کنید و 2 هفته طول می کشد تا تزریق ها اثر کامل داشته باشند.

اثرات بوتاکس موقتی است، به این معنی که در آینده به تزریق بیشتری نیاز خواهید داشت. برای تعریق زیر بغل، تزریق بعدی معمولاً هر 7 تا 16 ماه یکبار مورد نیاز است. نتایج ممکن است برای دست ها و پاها طولانی نباشد و ممکن است پس از حدود 6 ماه نیاز به تکرار درمان داشته باشید. با این حال، هنوز تحقیقات محدودی برای بررسی اثربخشی بوتاکس برای این قسمت‌های بدن وجود دارد.

بوتاکس زیر بغل

بعد از بوتاکس زیر بغل چه انتظاری باید داشت

شما باید بتوانید بلافاصله پس از انجام به خانه بروید. به طور کلی، مراقبت های بعدی کمی مورد نیاز است. ممکن است برای روز بعد یا بیشتر در اطراف ناحیه تحت درمان احساس حساسیت داشته باشید.

پزشک شما احتمالاً از شما می خواهد که حدود 2 هفته پس از ویزیت، پس از تأثیر کامل بوتاکس، آن را پیگیری کنید. ممکن است برای درمان نقاط از دست رفته به یک جلسه اضافی نیاز داشته باشید.

پزشکان اغلب توصیه می کنند برای جلوگیری از تحریک، از دئودورانت ها یا محصولاتی که دارای عطر زیر بغل شما هستند برای حدود 12 تا 24 ساعت اجتناب کنید. اجتناب از ورزش شدید و حمام آب گرم به مدت 1 تا 2 روز نیز ممکن است کمک کننده باشد.

هزینه بوتاکس زیر بغل

هزینه تزریق بوتاکس بسته به شرایط شما، کلینیکی که مراجعه می کنید و محل زندگی شما بسیار متفاوت است. اگر به انجام چندین ناحیه از بدن خود نیاز دارید، هزینه ها می تواند قابل توجه باشد. جهت اطلاع از قیمت ها با شماره 03137759050 تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید >> مزوتراپی در اصفهان

خطرات و عوارض بوتاکس زیر بغل چیست؟

بسیاری از مطالعات منبع معتبر برای ارزیابی ایمنی بوتاکس برای تعریق زیر بغل انجام شده است. اکثر مردم آن را به خوبی تحمل می کنند. مطالعات کمتری ایمنی بوتاکس را هنگام تزریق در سایر قسمت های بدن برای توقف تعریق بررسی کرده اند.

عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

  • درد یا کبودی در محل تزریق
  • تحریک پوست
  • خون ریزی
  • سردرد
  • علائم آنفولانزا
  • افتادگی پلک (برای تزریق صورت)
  • خشکی چشم یا ریزش اشک (برای تزریق صورت)
  • فلج صورت (برای تزریق صورت)

عوارض جانبی جدی تزریق بوتاکس بسیار نادر است. عوارض جانبی جدی زمانی رخ می دهد که بوتاکس کل بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. این می تواند ساعت ها، روزها یا هفته ها پس از تزریق شما اتفاق بیفتد. عوارض جانبی نادر اما جدی عبارتند از:

  • ضعف عضلانی در کل بدن
  • مشکل در دیدن
  • مشکل در تنفس
  • از دست دادن کنترل مثانه

سخن آخر

بوتاکس اغلب یک درمان موثر برای تعریق بیش از حد است. برای برخی افراد، کیفیت زندگی آنها را به شدت بهبود می بخشد. تزریق‌ها می‌توانند پرهزینه باشند و تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند، اما اگر به درمان‌های دیگر مانند داروهای ضد تعریق تجویزی پاسخ ندهید، ممکن است گزینه خوبی باشند. تزریق بوتاکس در اصفهان در کلینیک زیبایی نیلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *