درمان واریس با لیزر

درمان رگ واریس

درباره درمان واریس با لیزر بیشتر بدانید

بررسی اجمالی علائم و علل واریس

رگهای واریسی رگهای مشخص و ورم کرده هستند. هر سیاهرگی که نزدیک به سطح پوست باشد می تواند تبدیل به واریس شود. وریدهای واریسی معمولاً بر روی رگ‌های پا تأثیر می‌گذارند. به این دلیل که ایستادن و راه رفتن باعث افزایش فشار در این رگ ها می شود. برای بسیاری از افراد، رگ‌های واریسی و رگ‌های عنکبوتی – نوع رایج و خفیف رگ‌های واریسی – صرفاً یک نگرانی زیبایی هستند. برای سایر افراد، واریس می تواند باعث درد و ناراحتی دردناک شود. گاهی اوقات واریس منجر به مشکلات جدی تری می شود.

درمان واریس با لیزر بهترین روش ممکن است، که در کلینیک زیبایی نیلا با استفاده از لیزر الکس کوترا انجام می‌شود و اما با این حال تصمیم برای روش درمان پس از معاینه شما توسط پزشک انجام می‌شود. در صورتیکه وضعیت رگ‌های واریسی حاد باشد ممکن است نیاز به تزریق داشته باشند.

درمان ممکن است شامل اقدامات خودمراقبتی یا اقداماتی باشد که توسط یک متخصص پوست برای درمان این رگ ها انجام می شود.

بهترین و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی در اصفهان، کلینیک تخصصی نیلا

علائم رگ‌های واریسی

واریس ممکن است باعث درد نشود. علائم واریس عبارتند از :

• رگهایی که به رنگ بنفش تیره یا آبی هستند.
  • سیاهرگ هایی که پیچ خورده و برآمده به نظر می رسند و اغلب مانند طناب روی پاها ظاهر می شوند.

هنگامی که علائم و نشانه های دردناک وریدهای واریسی رخ می دهد، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• احساس درد یا سنگینی در پاها
  • سوزش، ضربان، گرفتگی عضلات و تورم در ساق پا
  • تشدید درد پس از نشستن یا ایستادن طولانی مدت
  • خارش در اطراف یک یا چند ورید
  • تغییر رنگ پوست در اطراف ورید واریسی

رگ‌های عنکبوتی شبیه به رگ‌های واریسی هستند، اما کوچک‌تر هستند. رگ‌های عنکبوتی نزدیک‌تر به سطح پوست هستند و اغلب قرمز یا آبی هستند. رگ‌های عنکبوتی روی پاها ایجاد می‌شوند، اما می‌توانند روی صورت نیز دیده شوند. اندازه آنها متفاوت است و اغلب شبیه تار عنکبوت هستند.

درمان واریس با لیزر

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد :

اگر نگران ظاهر و سلامت رگ های خود هستید و اقدامات مراقبت از خود کمکی نکرده است، به کلینیک زیبایی نیلا مراجعه کنید مراجعه کنید.

علل

دریچه های ضعیف یا آسیب دیده در سیاهرگ می تواند منجر به واریس شود. شریان ها خون را از قلب به بقیه بدن می برند. سیاهرگ ها خون را از بقیه بدن به قلب باز می گرداند. برای بازگرداندن خون به قلب، سیاهرگ های پا باید بر خلاف نیروی جاذبه عمل کنند.

انقباضات عضلانی در ساق پاها به عنوان پمپ عمل می کنند و دیواره های ورید الاستیک به بازگشت خون به قلب کمک می کنند. دریچه های کوچک در سیاهرگ ها با جریان یافتن خون به سمت قلب باز می شوند و سپس برای جلوگیری از جریان خون به سمت عقب بسته می شوند. اگر این دریچه‌ها ضعیف یا آسیب دیده باشند، خون می‌تواند به سمت عقب جریان یابد و در رگ‌ها جمع شود و باعث واریس شود.

موارد زیر می تواند خطر ابتلا به واریس را افزایش دهد:

سن. افزایش سن باعث ساییدگی و پارگی دریچه های وریدها می شود که به کنترل جریان خون کمک می کند. در نهایت، این سایش باعث می‌شود که دریچه‌ها اجازه دهند مقداری خون به داخل سیاهرگ‌ها برگردد و در آنجا جمع می‌شود.

رابطه ی جنسی. زنان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. تغییرات هورمونی قبل از دوره قاعدگی یا در دوران بارداری یا یائسگی ممکن است عاملی باشد زیرا هورمون های زنانه تمایل به شل کردن دیواره سیاهرگ ها دارند. درمان های هورمونی، مانند قرص های ضد بارداری، ممکن است خطر ابتلا به واریس را افزایش دهد.

بارداری. در دوران بارداری، حجم خون در بدن افزایش می یابد. این تغییر از کودک در حال رشد حمایت می کند، اما می تواند رگ های پا را نیز بزرگ کند.

سابقه خانوادگی. اگر سایر اعضای خانواده رگ های واریسی داشتند، احتمال بیشتری وجود دارد که شما نیز دچار واریس شوید.

چاقی. اضافه وزن فشار بیشتری بر رگ ها وارد می کند.

ایستادن یا نشستن برای مدت طولانی. حرکت به جریان خون کمک می کند.

درمان واریس با لیزر اصفهان

عوارض واریس، اگرچه نادر است، می تواند شامل موارد زیر باشد:

زخم : زخم‌های دردناک می‌توانند روی پوست نزدیک رگ‌های واریسی، به‌ویژه در نزدیکی مچ پا ایجاد شوند. یک نقطه تغییر رنگ روی پوست معمولاً قبل از ایجاد زخم شروع می شود. اگر فکر می کنید دچار زخم پا شده اید، فوراً به کلینیک تخصصی زیبایی مراجعه کنید.

لخته شدن خون : گاهی اوقات، سیاهرگ های عمقی پاها بزرگ می شوند و ممکن است باعث درد و تورم پا شوند. برای درد یا تورم مداوم پا به پزشک مراجعه کنید زیرا می تواند نشانه لخته شدن خون باشد.

خون ریزی : گاهی رگهای نزدیک به پوست می ترکند. اگرچه این معمولا فقط باعث خونریزی جزئی می شود، اما نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

جلوگیری

بهبود جریان خون و توان عضلانی ممکن است خطر ابتلا به وریدهای واریسی را کاهش دهد. اقدامات مشابهی که ناراحتی ناشی از واریس را درمان می کند می تواند به پیشگیری از آنها کمک کند. موارد زیر را امتحان کنید:

• از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و جوراب تنگ خودداری کنید
  • وضعیت نشستن یا ایستادن خود را به طور منظم تغییر دهید
  • خوردن یک رژیم غذایی پر فیبر و کم نمک
  • ورزش کردن
  • هنگام نشستن یا دراز کشیدن پاهای خود را بالا ببرید
  • مراقبت وزن خود

پزشک شما یک معاینه انجام می دهد، از جمله نگاه کردن به پاهای شما در حالی که ایستاده اید تا تورم را بررسی کند. همچنین ممکن است پزشک از شما بخواهد که درد پاهایتان را توضیح دهید.

تست ها

برای تشخیص وریدهای واریسی، پزشک ممکن است آزمایشی به نام سونوگرافی داپلر وریدی پا را توصیه کند. سونوگرافی داپلر یک آزمایش غیرتهاجمی است که از امواج برای بررسی جریان خون از طریق دریچه‌های وریدها استفاده می‌کند. سونوگرافی پا می تواند به تشخیص لخته خون کمک کند.

در این آزمایش، یک دستگاه کوچک دستی (ترانسدیوسر) را که به اندازه یک تکه صابون است، بر روی پوست ناحیه مورد بررسی حرکت می دهد. مبدل تصاویری از وریدهای پا را به مانیتور ارسال می کند که نتایج را نمایش می دهد.

درمان رگ های واریسی

درمان وریدهای واریسی ممکن است شامل اقدامات مراقبت از خود، جوراب‌های واریس و جراحی یا … باشد. روش های درمان واریس اغلب به صورت یک درمان سرپایی انجام می شود، به این معنی که معمولاً در همان روز به خانه می روید. این روش ها با توجه به شدت بیماری انتخاب می شوند. در ادامه به بررسی درمان واریس با لیزر نیز پرداخته شده است.

مراقبت از خود

خودمراقبتی – مانند ورزش، بالا بردن پاها هنگام نشستن یا دراز کشیدن، یا پوشیدن جوراب های فشاری – می تواند به کاهش درد رگ های واریسی کمک کند و از بدتر شدن آنها جلوگیری کند.

جوراب های واریس

پوشیدن جوراب های واریس در تمام طول روز اغلب اولین روشی است که باید امتحان کنید. جوراب ساق پاها را منقبض می کند و به رگ ها و ماهیچه های ساق کمک می کند تا خون را به طور موثرتری حرکت دهند. میزان فشرده سازی بر اساس نوع و برند متفاوت است. جوراب های واریس در اکثر داروخانه ها و فروشگاه های لوازم پزشکی موجود است.

جراحی یا سایر روش ها

اگر مراحل خودمراقبتی و جوراب‌های واریس مؤثر نبودند، یا رگ‌های واریسی شدیدتر هستند، پزشک ممکن است جراحی یا سایر روش‌ها را توصیه کند:

اسکلروتراپی. پزشک به وریدهای واریسی محلول تزریق می کند که باعث بسته شدن آن رگ ها می شود. در عرض چند هفته، وریدهای واریسی درمان شده باید محو شوند.

ممکن است لازم باشد همان رگ بیش از یک بار تزریق شود. اسکلروتراپی نیازی به بیهوشی ندارد و می توان آن را در کلینیک زیبایی در اصفهان انجام داد.

لیزر درمانی. درمان واریس با لیزر، تابش شدید نور را به ورید می‌فرستد که باعث می‌شود ورید به آرامی محو و ناپدید شود. هیچ برش یا سوزنی استفاده نمی شود.

روش های مبتنی بر کاتتر با استفاده از فرکانس رادیویی یا انرژی لیزر. این روش درمانی ترجیحی برای وریدهای واریسی بزرگتر است. پزشک یک لوله نازک (کاتتر) را در ورید بزرگ شده قرار می دهد و نوک کاتتر را با استفاده از فرکانس رادیویی یا انرژی لیزر گرم می کند. با برداشتن کاتتر، گرما باعث از بین رفتن ورید و بسته شدن آن می شود.

فلبکتومی سرپایی پزشک رگ های واریسی کوچکتر را از طریق یک سری سوراخ های کوچک پوستی برمی دارد. در این روش سرپایی فقط قسمت هایی از پا که در حال نوک زدن هستند بی حس می شوند. جای زخم معمولاً حداقل است.

در صورتیکه در خصوص درمان واریس با لیزر و درمان رگ‌های واریس در اصفهان سوال دارید با ما تماس بگیرید.