زیبایی, لیزر موهای زائد

نحوه مراقبت بعد از لیزر موی زائد

مراقبت بعد از لیزر

نحوه مراقبت صحیح از پوست پس از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش حرفه ای است که عموما توسط متخصص پوست انجام می شود (کلینیک زیبایی در اصفهان) تا از شر موهای زائد خلاص شوید. این فرآیند با متمرکز کردن پرتوهای نور برای هدف قرار دادن فولیکول‌های مو و تخریب موهای آن‌ها کار می‌کند. برای داشتن نتایج مطلوب بسیار مهم است تا نکات مراقبت بعد از لیزر موی زائد را بدانید.

لیزر موهای زائد بیشتر برای موارد زیر استفاده می شود:

• صورت
  • قفسه سینه
  • زیر بغل
  • کمر
  • بیکینی
  • پاها

یک بررسی تحقیقاتی در سال 2020 نشان داد که پیشرفت‌ها در لیزرهای پالس بلند این امکان را فراهم کرده است که این روش درمانی نه تنها مانند گذشته موهای تیره را در پوست‌های روشن، بلکه به رنگ‌های پوست تیره‌تر نیز اثربخشی بیشتری ارائه دهد. متخصصان کلینیک زیبایی نیلا بهترین لیزرهای مورد استفاده را بر اساس رنگ مو و پوست و همچنین بافت موهای شما تعیین می کند.

با این حال، با وجود چنین پیشرفت هایی در فناوری، لیزر موهای زائد یک درمان پیچیده است که نیاز به توجه دقیق به مراقبت های بعدی دارد. روش مراقبت بعد از لیزر موی زائد می تواند به کاهش خطر عوارض جانبی و آسیب های احتمالی کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بایدها و نبایدها در مورد مراقبت بعد از لیزر موی زائد و اینکه چه زمانی باید برای کمک با پزشک خود تماس بگیرید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

اولین مرکز تخصصی جوانسازی با اندولیفت در اصفهان

مراقبت بعد از لیزر موی زائد

پزشک دستورالعمل های خاصی را برای مراقبت از پوست پس از لیزر درمانی به شما می دهد. به طور کلی، برای کمک به بهبود پوست و جلوگیری از عوارض جانبی باید موارد زیر را انجام دهید.

مراقبت بعد از لیزر موی زائد

از کمپرس خنک استفاده کنید

یک دستمال تمیز و نرم را با آب خنک خیس کنید و هر بار چند دقیقه روی ناحیه تحت درمان قرار دهید. همچنین می توانید از کیسه یخ پیچیده شده در حوله کاغذی استفاده کنید. این روش به کاهش تورم و درد موقت پس از لیزر موهای زائد کمک می کند.

توجه کنید که در ورتکه دچار سوزش و درد بودید پس از مشورت با پزشک معالج خود این روش را انجام دهید.

بیشتر بخوانید >> تزریق ژل و تزریق فیلر

کرم های تجویزی را طبق دستور استفاده کنید

پزشک شما ممکن است یک کرم استروئیدی برای کمک به به حداقل رساندن هرگونه درد و ناراحتی پس از درمان تجویز کند. همچنین ممکن است از استامینوفن (تیلنول) یا داروهای ضد التهابی برای تسکین درد استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از پماد زینک می تواند برای پوست شما بسیار مفید باشد.

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

از آنجایی که پوست شما پس از لیزر موهای زائد حساس می شود، پزشک توصیه می کند که از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید. از 1 ماه قبل از عمل تا یک ماه پس از عمل باید از نور خورشید دوری کنید. پس از گذشت این مدت، هر روز کرم ضد آفتاب را به محل درمان بزنید.

آیا می توانم بعد از لیزر موهای زائد اصلاح کنم؟

پزشک به شما یاداور می شود که قبل از لیزر موی زائد اصلاح کنید، در حالی که می توانید پس از لیزر موهای زائد نیز اصلاح کنید، پس از رفع قرمزی یا تغییر رنگ پوست، حتما چندین ساعت صبر کنید. از اصلاح روی هر پوستی که علائم زیر را دارد خودداری کنید:

• متورم
  • قرمز یا بی رنگ
  • دردناک

انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا ASAPS می گوید که لیزر موهای زائد برای جایگزینی اصلاح طراحی شده است. با این حال، انجمن آکادمی پوست آمریکا AADA  می گوید که اولین جلسه درمان شما بین 10 تا 25 درصد از موهای شما را از بین می برد.

طبق گفته دانشگاه علوم و بهداشت اورگان، هر گونه درمان تکراری معمولاً در چند هفته یک ماه یک بار انجام می شود. AADA به اشتراک می‌گذارد که اکثر افراد بسته به منطقه درمان و پاسخ‌های فردی به طور متوسط ​​به شش تا 10 جلسه درمان در مجموع نیاز دارند.

بیشتر بخوانید >> کاشت ابرو در اصفهان

مراقبت بعد از لیزر موی زائد کارهایی که نباید انجام شود

دانستن نحوه مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد برای کاهش عوارض جانبی بسیار مهم است، اما باید بدانید که چه کارهایی را پس از انجام لیزر انجام ندهید.

درمان‌های مکرر زودتر از 3 هفته فاصله نداشته باشند. ممکن است برای دستیابی به نتایج دلخواه خود، چندین درمان در طول زمان یک ماه یک بار انجام شود.

برنزه نکنید این کار ممکن است خطر هیپوپیگمانتاسیون (لکه های روشن) و همچنین سوختگی را افزایش دهد.

از لوسیون های برنزه کننده استفاده نکنید. اگرچه این محصولات به ظاهر بی ضرر هستند، اما می توانند برای پوستی که به تازگی تحت لیزر درمانی قرار گرفته است، تحریک کننده باشند. ممکن است بثورات، سوختگی و برآمدگی را تجربه کنید.

از استفاده از لوسیون های دارای عطر یا اسانس بلافاصله پس از لیزر در ناحیه درمان خودداری کنید. اینها ممکن است باعث قرمزی یا تغییر رنگ و تحریک پوست شوند.

اگر لیزر موهای زائد در ناحیه زیر بغل انجام شده است، از دئودورانت زیر بغل استفاده نکنید. این محصولات همچنین ممکن است باعث تحریک پوست شوند.

حداقل برای چند روز از اسکراب بدن خودداری کنید، زیرا می تواند پوست شما را تحریک کند.

مراقبت بعد از لیزر مو

عوارض جانبی احتمالی لیزر موهای زائد

ASAPS می گوید که قرمزی یا تغییر رنگ و تورم عوارض جانبی شایع – اما موقتی – لیزر موهای زائد هستند. همچنین ممکن است درد خفیفی را تجربه کنید. طبق گفته AADA، چنین عوارض جانبی معمولاً ظرف 1 تا 3 روز برطرف می شوند.

متخصصین با تجربه و حرفه ای کلینیک زیبایی نیلا بهترین کلینیک زیبایی در اصفهان، با استفاده از انواع لیزرهای مناسب برای پوست و رنگ یا نوع مو، برای کاهش عوارض ناشی از لیزر موهای زائد تلاش خواهند کرد. آنها همچنین از شما در مورد سابقه پزشکی و داروهایی که مصرف می کنید و ممکن است باعث ایجاد واکنش های نامطلوب شوند، سوال خواهند کرد.

عوارض جانبی جدی تر این روش ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• تغییر رنگدانه پوست، که ممکن است دائمی باشد
  • زخم ها
  • سوختگی (منبع مورد اعتماد نادر)
  • درد شدید
  • تاول ها
  • عفونت ها

چه زمانی پس از لیزر موهای زائد به دنبال مراقبت های پزشکی باشید :

طبق ASAPS، در حالی که لیزر موهای زائد درمانی غیر تهاجمی در نظر گرفته می شود و کمترین ناراحتی را ایجاد می کند، باید مراقب هرگونه عوارض جانبی احتمالی باشید. اگر متوجه شدید باید با پزشک خود تماس بگیرید:

بیشتر بخوانید >> کاشت مو در اصفهان

• افزایش تورم
  • سوختگی یا تاول
  • دردی که به کرم ضد عفونی کننده تجویز شده شما پاسخ نمی دهد
  • علائم تغییر رنگدانه یا اسکار
  • علائم عفونت، از جمله چرک و رگه های قرمز یا تغییر رنگ

جمع بندی

سازمان فوق همچنین به اشتراک می گذارد که به دلیل ایمنی و اثربخشی کلی، لیزر موهای زائد یکی از محبوب ترین روش های غیرجراحی در ایالات متحده است. با این حال، مانند هر روش زیبایی، پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت بعد  از لیزر موی زائد پزشک برای کمک به دستیابی به بهترین نتایج ممکن بسیار مهم است.

مراقبت از پوست بعد از لیزر موی زائد ممکن است خطر عوارض جانبی را کاهش دهد، اما همه خطرات قابل اجتناب نیستند. حتماً در مورد مزایا و خطرات برای انواع مو و پوست خود با پزشک خود صحبت کنید و هر گونه واکنش جدید یا بدتر را فورا گزارش دهید.