زیبایی, لیزر موهای زائد

جوش بعد از لیزر موهای زائد

جوش بعد از لیزر

جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش کم تهاجم و کم عارضه است، عوارض لیزر موهای زائد با توجه به نوع پوست و گستردگی موهای زائد در سطح پوست متفاوت است. اما به‌طور کلی تمامی عوارض این روش از جمله جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد موقتی و گذرا بوده و طی مدت‌ زمان بسیار کوتاهی برطرف خواهند شد.

لازم است حتماً توجه داشته باشید که این روش را در کلینیک‌های معتبر توسط پزشک متخصص زیبایی انجام دهید و از انجام دادن آن در مراکز زیبایی غیر قابل ‌اطمینان پرهیز کنید در غیر این صورت عواقب جبران ‌ناپذیری را برای پوست شما به دنبال خواهد داشت.

همیشه وقتی پای لیزر موهای زائد در اصفهان و از بین بردن موها با استفاده از این دستگاه به میان می‌آید بسیاری از افراد به فکر عوارض و مشکلاتی مانند التهاب، جوش یا آکنه و … میافتند که این دستگاه‌ها و این نوع درمان‌ها ممکن است برای آن‌ها به وجود آورد. در واقع باید بگوییم هیچ درمانی وجود ندارد که بدون عارضه باشد و این عارضه ممکن است در لیزر خیلی کوچک و خفیف رخ دهد و سبب به وجود آمدن مشکلاتی برای فرد شود. در واقع داشتن برخی آگاهی‌ها قبل از انجام لیزر درمانی می‌تواند سبب کاهش این مشکلات و عوارض خفیف شده و فرد را در درمان مشکلات یاری کند.

لیزر موی زائد در اصفهان، در کلینیک زیبایی نیلا توسط بهترین دستگاه لیزر موی زائد لیزر کوترا و لیزر دایود توسط متخصص انجام خواهد شد.

چرا جوش بعد از لیزر موهای زائد به وجود می آید؟

آکنه و جوش زمانی اتفاق می افتد که چربی و میکروب آکنه در منافذ بسته پوست حبس شوند. در طی لیزر موهای زائد گرمای ناشی از اشعه لیزر باعث بازتر شدن منافذ پوست می شود و این پوست به عفونت های پوست حساس تر می شود، حال اگر این باکتری پروپیونیوم آکنه وارد این منافذ شود و با سلول های مرده پوست و چربی گیر بیافتد احتمال وجود آکنه زیاد می شود و در سطح پوست شاهد جوش بعد از لیزر موهای زائد خواهیم بود. در برخی موارد این برامدگی ها به خاطر واکنش های التهاب پوست است. در مواردی دیگر عدم مراقبت های لازم باعث ایجاد جوش بعد از لیزر موهای زائد می شود.

لیزر موی زائد در اصفهان

دلیل جوش زدن بعد از لیزر

  • استفاده بیش از حد کرم زینک اکساید بعد از لیزر موهای زائد

یکی از کرم هایی که معمولا متخصص لیزر استفاده از آن را بعد از لیزر مو به شما توصیه می‌کند؛ کرم زینک اکساید است که توانایی بهبود قرمزی و التهاب پوست را دارد. بهتر است به این نکته دقت کنید که زینک اکساید باید به صورت یک لایه نازک روی پوست مالیده شود و استفاده بیش از حد از این کرم ممکن است منجر به جوش زدن بعد از لیزر شود.

  • تنظیمات نادرست لیزر الکس کوترا

لیزر موهای زائد با عبور اشعه متمرکز لیزر الکس کوترا از سطح پوست و جذب شدن توسط ملانین موجود در ریشه مو و ایجاد حرارت بالا، فولیکول های مو را از بین برده و از رشد مجدد موهای زائد جلوگیری میکند. در صورتی که اپراتور لیزر تعداد پالس انرژی لیزر و مدت زمان پالس را به درستی مطابق با پوست و مو یا ناحیه ای که قرار است لیزر شود؛ تنظیم نکند؛ امکان بروز جوش بعد از لیزر و التهاب شدید پوست وجود خواهد داشت.

  • حساس بودن پوست

برخی از بیماران پوست حساسی دارند به طوری که پوست آنها با کوچکترین تحریکی جوش میزند و ملتهب می شود. این عارضه بیشتر در افرادی که پوست روشن دارند؛ مشاهده می شود. البته در صورتی که افرادی با پوست تیره از دستگاه لیزر نامناسب استفاده کنند؛ احتمال جوش زدن بعد از لیزر افزایش می یابد.

  • پوست های چرب

منافذ پوست در بیمارانی که پوستهای چرب دارند؛ مسدود است. پس از لیزر موهای زائد زمانی که پوست تحریک می شود؛ غدد چربی زیر پوست شروع به ترشح کرده و در نتیجه جوش های بسیار ریزی روی سطح پوست مشاهده می شود. بنابراین افرادی که پوست های چرب دارند معمولاً بیشتر با عارضه جوش زدن بعد از لیزر مواجه می شوند.

  • ابتلا به بیماریهای خاص

تحقیقات بسیار زیادی در خصوص عوارض جانبی لیزر مو با دستگاه الکس کوترا انجام گرفته است. آمارها نشان می‌دهد جوش زدن بعد از لیزر در افرادی که به بیماری های خاص مانند اختلال در سیستم ایمنی بدن، دیابت و عفونت های پوستی دچار هستند؛ بیشتر مشاهده می‌شود. بنابراین اگر بیماری خاصی دارید و یا داروهای هورمونی مصرف می کنید؛ پیش از اقدام به لیزر موهای زائد حتما با متخصص و پزشک خود مشورت کنید.

 

بیشتر بخوانید >> کاشت مو در اصفهان

 

  • بهداشتی نبودن هندپیس لیزر

یکی از عواملی که جوش زدن بعد از لیزر را به وجود می آورد؛ بهداشتی نبودن هندپیس لیزر و آلودگی محیطی است. هنگام مراجعه برای لیزر موهای زائد در صورتی که از دستگاه الکس کوترا استفاده می کنید؛ حتما از اپراتور لیزر بخواهید تا از یک هندپیس جدید برای شما استفاده کند. خوشبختانه لیزر الکس کوترا جزو معدود دستگاه های لیزری است که قابلیت تعویض هندپیس را برای هر بیمار دارد. همچنین باید از بهداشتی بودن محیط و محلی که در حال لیزر کردن هستید؛ مطمئن باشید. حتما از ملافه های یکبار مصرف استفاده کنید و از متخصص لیزر بخواهید که عینک های محافظ به شما بدهد و از دستکش های یکبار مصرف استفاده کند.لیزر موی زائد با لیزر دایود

  • عدم مراقبت صحیح از پوست بعد از لیزر

یکی از اصلی ترین دلایل جوش زدن بعد از لیزر عدم مراقبت صحیح از پوست بعد از لیزر موهای زائد است. عمل به دستورات توصیه شده توسط اپراتور لیزر بعد از اتمام جلسات بسیار مهم است در صورتی که در معرض آفتاب قرار بگیرید از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده نکنید بعد از لیزر موهای زائد دوش آب داغ بگیرید و یا به سونا بروید؛ احتمال جوش زدن بعد از لیزر به شدت افزایش پیدا می‌کند.

  • استفاده از دستگاه لیزر نامناسب

در حال حاضر لیزر الکس سرد کوترا و لیزر دایود معتبرترین دستگاه لیزر حذف موهای زائد است که با کمترین عوارض جانبی می تواند بیشترین تاثیر را در کاهش دائمی موهای زائد هر ناحیه از بدن داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید >> عوارض لیزر موی زائد

 

جای جوش پس از لیزر تا چه مدت باقی می‌ماند ؟

درست است که جوش زدن پس از لیزر آزار دهنده است، اما نگران نباشید چون کاملا پس از مدتی از بین می روند. قرمزی و ملتهب شدن پوست، تورم، بی حسی و کرختی یا در موارد شدید تر تاول های پوستی یا سوختگی سطحی از عارضه های جانبی پس از لیزر موهای زائد هستند.

این ضایعات به دلیل استفاده از دستگاه لیزر نامناسب و یا عدم مهارت کافی اپراتور لیزر ایجاد می شوند و معمولا پس از یک هفته اثرشان از بین می رود. جوش ها هم نهایتا سه الی ده روز پس از لیزر محو می شوند. اگر این جوش ها پس از ده روز از بین نرفتند یا به حالت غیر طبیعی درآمدند، هر چه سریع تر به متخصص خود مراجعه کنید تا داروهای مناسب را برایتان تجویز کند.

راه های جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر

برای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر باید موارد زیر رعایت کنید :

  • پوست لیزر شده به هیچ عنوان نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد. اگر پس از لیزر صورت باید از خانه بیرون بروید، حتماً  کرم ضد آفتاب با SPF بالاتر از ۳۰ استفاده کنید.
  • پوست خود را برنزه نکنید. به هیچ عنوان آفتاب نگیرید و پوست خود را با دستگاه سولاریوم برنزه نکنید. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و اشعه ی دستگاه سولاریوم پس از لیزر، باعث جوش زدن، ملتهب شدن پوست و تاول های بسیار وخیم می شود.
  • به هیچ عنوان پوست خود را در معرض حرارت قرار ندهید. حمام آب گرم، سونا یا اتاق بخار پس از لیزر موهای زائد در اصفهان برای سلامت پوست بسیار مضر است.
  • از تحریک پوست خود توسط مواد شیمیایی جلوگیری کنید. بعضی از مواد شیمیایی مانند کلر پوست ناحیه ی لیزر شده را تحریک می کنند و تماس آن ها با پوست پس از لیزر باعث جوش زدن می شوند. شوینده ها می توانند پوست لیزر شده ی شما را حساس کنند. پس تا بیست و چهار ساعت پس از لیزر از شوینده های صابونی برای شست و شوی صورت خود استفاده نکنید.
  • توصیه می شود تا یک روز پس از لیزر صورت از محصولات آرایشی استفاده نکنید. همچنین پس از لیزر موهای زائد خود، به استخر نروید چون در آب استخرها کلر وجود دارد و پوستتان را تحریک می کند.

 

بیشتر بخوانید >> مراقبت بعد از لیزر موی زائد

 

درمان جوش ها پس از لیزر موی زائد

همان طور که توضیح داده شد، جوش ها پس از چند روز از بین می روند و کاملا گذرا و موقتی هستند. اگر جوش ها به مرحله وخیم نرسیده اند، توصیه می شود که اقدام خاصی انجام ندهید و اجازه دهید خود به خود از بین بروند. اما اگر سوزش و خارش شدید روی پوستتان احساس می کنید، با استفاده از چند روش می توانید پوست خود را تسکین دهید.

گذاشتن کیسه ی یخ روی ناحیه ای که لیزر شده، می تواند التهابات پوستی را کاهش دهد. به مقدار یک لایه ی نازک از کرم ها و پمادهای ضد جوش مثل زینک اکسید یا آلفا هیدروکسی روی پوست خود بمالید تا جوش ها و التهابات کاهش یابند.

اگر پوست چربی دارید و منافذ پوستتان بسته شده است، احتمالا پوست شما بعد از لیزر جوش می زند. بخور بابونه و رزماری با خاصیت ضدعفونی کنندگی، می تواند منافذ پوست را باز کند. به این ترتیب چربی های اضافی از پوست پاک می شوند و جوش ها از بین می روند.

یکی از بهترین و موثرترین تسکین دهنده ها برای پوست هایی که دچار التهاب شده اند، ژل طبیعی آلوئه ورا است. گیاه تازه ی آلوئه ورا را در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود. سپس ژل موجود در برگ آلوئه ورا را خارج کنید و روی پوست خود قرار دهید. پس از مدتی خاصیت ضد التهابی آلوئه ورا اثر کرده و پوست شما تسکین می یابد.

مراقبت بعد از لیزر مو

آیا در صورتی که جوش اصلاح داشته باشم می‌توانم لیزر کنم؟

برخی از جوش هایی که در اثر تیغ زدن مداوم یا بعد از اپیلاسیون روی پوست ایجاد شده به جوش اصلاح مشهور است. در صورتی که به علت استفاده مکرر از روش های سنتی حذف موهای زائد مانند شیو کردن یا اپیلاسیون جوش اصلاح روی پوست شما وجود دارد؛ بهترین روش درمان آن لیزر الکس سرد کوترا می باشد. لیزر الکس سرد کوترا نه تنها قادر است جوش اصلاح را حین لیزر موهای زائد از بین ببرد؛ بلکه تمام موهای زیر پوستی شما را نیز درمان خواهد کرد تا در آینده نیز دچار جوش اصلاح نشوید. همانطور که احتمالا می دانید یکی از دلایل اصلی بروز جوش اصلاح وجود موهای زیر پوستی است پس دیگر نگران نباشید و با خیال راحت جلسات لیزر موهای زائد خود را تنظیم کنید.

 

بیشتر بخوانید >> آیا نتایج لیزر موی زائد دائمی است؟

 

روی پوستم جوش های بسیار ریزی مشاهده می شود آیا میتوانم لیزر مو انجام دهم؟

در صورتی که موهای زائد شما روی جوش ها رشد کرده باشند احتمال ملتهب شدن پوست و تحریک بیش از حد آنها بعد از لیزر موهای زائد وجود دارد. حتی ممکن است جوش زدن بعد از لیزر شما نیز بیش از حد معمول باشد اما نگران نباشید بعد از ۲ تا ۳ جلسه لیزر موهای زائد جوش های سطح پوست با از بین رفتن فولیکول های مو به طور کامل برطرف خواهد شد. اگر در جلسات اول التهاب زیادی روی پوست خود مشاهده کردید بهتر است با متخصص پوست و مو مشورت کنید و برای فروکش کردن التهاب و جوش ها از روش‌هایی مانند کمپرس یخ یا مالیدن پماد های مناسب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *