جراحی های زیبایی, زیبایی

دوران نقاهت بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی اصفهان

دوران نقاهت بلفاروپلاستی بعد از جراحی پلک

بسیاری از افراد که افتادگی پلک دارند، تمایل دارند قبل از اقدام برای بلفاروپلاستی در اصفهان، تمامی شرایط بعد از عمل را بدانند. در این مقاله از کلینیک نیلا، بهترین کلینیک زیبایی در اصفهان با ما همراه باشید تا درباره تمامی جوانب دوره نقاهت بلفاروپلاستی صحبت کنیم.

بعد از جراحی پلک احتمال دارد که سفتی و درد در ناحیه پلک احساس شود. احتمال آبریزش از چشم ها، خشکی چشم ها، چسبناک شدن و خارش یا حساسیت چشم ها از عوارض کوتاه مدت این جراحی هستند که در برخی موارد در دوران نقاهت فرد را اذیت می کنند. حتی احتمال تاری دید برای چند روز وجود دارد. جهت کنترل درد برای بیمار داروهای مسکن تجویز می شود.

بیشتر بخوانید >> مراقبت بعد از بلفاروپلاستی

چه مدت طول می کشد تا زخم های بلفاروپلاستی بهبود یابند؟

اغلب اسکارهای بلفاروپلاستی در خط پلک ایجاد می شوند و زمانی که چشم ها باز هستند دیده نمی شوند. با این حال در برخی موارد برش های جانبی ممکن است برای چند ماه قابل مشاهده باشند. در طول فرآیند بهبود، اسکار پلک می تواند قرمز، برآمده باشد. ماساژ دادن روغن آرگان روی زخم ۴ هفته پس از جراحی به تسریع روند بهبودی و ترکیب زخم با بافت های اطراف کمک می کند. به طور کلی اسکار بلفاروپلاستی به حدود یک سال زمان برای بهبود نیاز دارد.

مدت زمان بهبودی عمل بلفاروپلاستی

یکی از اولین سوال‌هایی که قبل از تصمیم‌گیری به انجام عمل بلفاروپلاستی پرسیده می‌شود این است که دوره نقاهت آن چند روز است. در پاسخ به این سوال نمی‌توان مدت زمان ثابت و مشخصی را عنوان کرد. چرا که بسته به شرایط و عوامل مختلف مدت زمان بهبودی می‌تواند متفاوت باشد. از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در مدت زمان دوره نقاهت بلفاروپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن کاندید انجام بلفاروپلاستی
  • شدت افتادگی پلک
  • تبحر و مهارت پزشک متخصص
  • امکانات کلینیک انتخاب شده و تجهیزات موجود در آن
  • شرایط بدنی کاندید انجام بلفاروپلاستی
  • میزان رعایت نکات مراقبتی لازم قبل و بعد از انجام عمل جراحی پلک توسط مراجعه‌کننده

با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده در بالا و در صورتی که تمامی مراحل به صورت موفقیت‌آمیزی سپری شوند، دوره نقاهت عمل بلفاروپلاستی چندان زیاد نخواهد بود. به طوری که بعد از سپری شدن مدت زمانی در حدود یک هفته الی ۱۰ روز مراجعه‌کننده می‌تواند از لحاظ بدنی به شرایط کاملا عادی برگردد. همچنین همه زخم‌ها و عوارض جانبی ناشی از عمل مثل کبودی، ورم و التهاب نیز کاملا بهبود خواهد یافت.

بیشتر بخوانید >> علت ریزش مو

ناگفته نماند که عمل بلفاروپلاستی، عمل چندان سنگینی نبوده و کاندید انجام آن بلافاصله بعد از اتمام کار می‌تواند کلینیک را ترک کرده و به انجام فعالیت‌های سبک و عادی روزمره خود مشغول شود. البته پزشک متخصص توصیه‌های مراقبتی ضروری را به مراجعه‌کننده گوشزد خواهد کرد که توجه به آن‌ها در بهبود هر چه سریع‌تر و کوتاه‌تر کردن دوره نقاهت تاثیر بسزایی خواهند داشت.

پس از جراحی پلک، از تمام دستورالعمل‌ها و توصیه‌های پزشک برای مراقبت در منزل با دقت پیروی کنید. پزشک قطعاً اطلاعاتی درباره نحوه تعویض پانسمان، مصرف آنتی‌بیوتیک و فعالیت‌های فیزیکی مجاز برای شما؛ در اختیارتان قرار خواهد داد که حتماً باید به آن‌ها مقیّد و متعهد باشید. علاوه بر این، پزشک جراح درباره علائم و عوارض جراحی پلک و همچنین، نشانه‌های مشکلات وخیم با شما صحبت خواهد کرد.

دوره نقاهت عمل بلفاروپلاستی چندان زیاد نیست. افراد می‌توانند بلافاصله بعد از اتمام کار کلینیک را ترک کرده و به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازند. البته باید توجه شود که فعالیت‌های انجام شده در چند روز اول بسیار سبک باشد و هیچ‌گونه فشاری به ناحیه سر وارد نشود. علاوه بر آن مشاهده هر گونه کبودی و ورم در ناحیه سر و چشم‌ها در چند روز اول طبیعی است و نهایتا بعد از چند روز می‌توان شاهد از بین رفتن این عوارض جانبی بود. ناگفته نماند که مدت زمان دوره نقاهت بعد از عمل پلک به عوامل متعددی مثل سیستم ایمنی فرد، مهارت پزشک، امکانات و تجهیزات کلینیک، نحوه رعایت مراقبت‌ها و موارد مختلف دیگر از این قبیل مربوط است.

دوران نقاهت و بهبودی بعد از بلفاروپلاستی

در ابتدا باید بدانید که جراحی پلک چگونه انجام می‌شود؟ اگر بلفاروپلاستی برای هر دو پلک انجام شود، معمولاً حدود دو ساعت به طول می‌انجامد. مراحل کار به شرح زیر است:

  • پزشک شما برای بلفاروپلاستی به احتمال زیاد از بی‌حسی موضعی (مسکن ضد درد داخل چشم) یا آرام‌بخش دهانی استفاده می‌کند.
  • در ابتدای کار، معمولاً در امتداد خطوط طبیعی پلک شما بریده خواهد شد.
  • در ادامه جراحی پلک، پزشک شما از طریق این بریدگی‌ها، پوست را از بافت زیرین جدا کرده و چربی و پوست اضافی را از بین می‌برد.
  • بعد از آن نیز برش‌ها را با بخیه‌های بسیار کوچک می‌بندد. البته اگر برش از طریق لیزر انجام شود، نیازی به بخیه نخواهد بود.

دوره نقاهت پس از بلفاروپلاستی، معمولا کوتاه است. کبودی و تورم پس از عمل نیز در عرض چند روز رفع خواهد شد. بهترین نامزد‌ها برای بلفاروپلاستی افرادی هستند که از نظر سلامتی مشکلی نداشته و دارای انتظارات واقع‌بینانه هستند. متخصصین معتقد هستند که حداقل سن مناسب برای عمل پلک، 35 سالگی است اما اگر افتادگی پلک در خانواده شما وجود داشته و شما را بسیار اذیت می‌کند، ممکن است تصمیم بگیرید که جراحی زودتر انجام شود. جراحی پلک می‌تواند ظاهر شما را تقویت کرده و به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند.

بیشتر بخوانید >> پی آر پی در اصفهان

برای اطلاع از هزینه بلفاروپلاستی خود می توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو نیلا به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 03137759050 در ارتباط باشید.

دوران نقاهت بلفاروپلاستی با رعایت یک سری نکات مراقبتی توسط پزشک متخصص همراه خواهد بود. رعایت کردن این موارد نه تنها دوره نقاهت را کاهش خواهد داد بلکه سبب مشاهده بهترین نتایج نهایی حاصل از کار خواهند شد. کلینیک زیبایی نیلا در تمامی مراحل درمان به منظور رسیدن به نتایج مثبت نهایی در کمترین زمان ممکن در کنار مراجعه‌کنندگان خود خواهد بود.

مراقبت های مهم در دوره نقاهت بلفاروپلاستی

  • استراحت مطلق به مدت ۲۴ ساعت بعد از بلفاروپلاستی
  • اصلاح نحوه خوابیدن در روزهای اولیه و به خصوص ۴۸ ساعت اول، به این صورت که سر بالاتر از بدن قرار بگیرد
  • خودداری از خم کردن سر به پایین در روزهای اولیه بعد از جراحی پلک
  • استفاده از کمپرس یخ به منظور کاهش و پیشگیری از تورم و کبودی در منطقه
  • خودداری از کار با تلفن همراه، کامپیوتر و تماشای تلویزیون در ۴۸ ساعت اول
  • استفاده از عینک آفتابی به منظور جلوگیری از تحریک چشم
  • خودداری از انجام ورزش‌های سنگین و یا بلند کردن اجسام سنگینی که سبب ایجاد فشار در ناحیه سر می‌شود.
  • بهتر است تا قبل از بهبودی کامل زخم‌ها از گریه کردن خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *