پیکر تراشی, زیبایی

لیپوساکشن یا لیپوماتیک

لیپوست یا لیپوساکشن

لیپوساکشن و لیپوماتیک چیست؟

در این مقاله در خصوص تفاوت لیپوساکشن یا لیپوماتیک صحبت می‌کنیم، شما می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت مشاوره با ما تماس بگیرید. هر دو روش زیبایی لاغری هستند که برای تجزیه بافت چربی با استفاده از روش‌های مختلف انجام می‌شوند و سپس برای کاهش وزن چربی‌ها ساکشن می‌شوند.

لیپوساکشن یک روش جراحی است که از روش ساکشن برای برداشتن چربی از نواحی خاصی از بدن مانند شکم، باسن، ران، باسن، بازوها یا گردن استفاده می‌کند. لیپوساکشن این نواحی را شکل نیز می دهد. از دیگر نام های لیپوساکشن می توان به لیپوپلاستی و کانتورینگ بدن اشاره کرد.

تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک

لیپوساکشن با استفاده از فناوری اولتراسوند انجام می‌شود و بافت چربی را در داخل ناحیه مد نظر را تجزیه می کند سلول‌ها و بافت‌های اطراف تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند، اما از آنجایی که بافت‌های مختلف به طور طبیعی تحت تاثیر ارتعاش قرار می‌گیرند، سونوگرافی در ارتعاشی تنظیم می‌شود که فقط سلول‌های چربی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هنگامی که سلول‌های چربی توسط امواج اولتراسوند شکسته شدند، با برش‌های کوچکی که ایجاد شده‌اند، ساکشن می‌شوند تا بتوانند چربی مایع شده را از بدن فرد خارج کنند. درواقع در روش لاغری با لیپوست از تکنیک T.L.A برای تزریق و از روش وایبرشن و با استفاده از مکش میکروسکوپی با حرکات رفت و برگشت در مسیر مستقیم باعث تخلیه چربی ها از ناحیه مورد نظر می شود.

لیپوماتیک از روش متفاوتی استفاده می‌کند، جراح برش‌هایی را روی ناحیه مد نظر ایجاد می‌کند، سپس جراح تونل‌هایی ایجاد می‌کند تا دستگاه کانولا بتواند پس از ایجاد تونل‌ها به مناطق حاوی چربی برسد، این عمل با بیهوشی انجام خواهد شد. سپس کانولا وارد برش‌ها می‌شود و سپس ساکشن می‌شود، زیرا روش منحصر به فرد لیپوماتیک این است که کانول با لرزش، محتوای چربی را بدون درد تجزیه می‌کند و سپس ساکشن می‌شود. در این روش پیکرتراشی دستگاه لیپوماتیک شامل یک کمپرسور هوا می باشد. این کمپرسور، هوای فشرده را به میله کانولا انتقال می دهد و کانولا در زیر پوست ارتعاشاتی را ایجاد می کند که باعث شکسته شدن سلول های چربی و تخلیه آن ها می شود.

لیپوست یا لیپوساکشن

کدام روش را جهت پیکرتراشی انتخاب کنم؟

هر روش لیپوساکشن مزایای خاص خود را دارد. لیپوساکشن مزایایی دارد از جمله اینکه می‌توان تحت بی‌حسی موضعی انجام داد که برای مدت زمان بهبودی کمتر بسیار مفید است، زیرا کمتر تهاجمی است و در نتیجه کمترین جای زخم، کبودی و از دست دادن خون را به همراه خواهد داشت، همچنین در مقایسه با اکثر روش‌های لیپوساکشن، کمترین زمان از کار افتادگی وجود دارد. بهبودی سریع در لیپوساکشن لیپوماتیک نیز مزایای زیادی دارد، از جمله اینکه درد و ناراحتی کمتری برای بیمار به همراه دارد. همچنین بالاترین میزان چربی حذف شده در بین دو روش، لیپوساکشن است که کارایی این روش را نشان می دهد. زمان بهبودی نیز بسیار سریع است، این روش ارزان‌تر از سایر روش‌ها است. بافت‌های غیرچربی نیز تضمین می‌شوند که تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت زیرا کانول دارای یک سیستم امنیتی فعال است که هنگام برخورد با بافت‌های غیرچربی متوقف می‌شود. هر دو روش لیپوساکشن بسیار کارآمد هستند و هر دو مزایای خود را نسبت به سایر روش‌های لیپوساکشن دارند، با این حال تکنیک لیپوماتیک به دلیل روش بدون درد و کارآمدی آن محبوب‌ترین روش را به خود اختصاص داده است، با یک جراح مشورت کنید تا در مورد آنچه که برای شما بهتر است صحبت کنید.

تکنیک لیپوساکشن در کلینیک زیبایی نیلا

در کلینیک زیبایی نیلا، تیم جراحی ما در هر دو تکنیک تخصص دارد و یکی از معدود کلینیک هایی است که جدیدترین تکنیک ها را در ایران ارائه می دهد. ما در تلاش برای تکمیل آخرین تکنولوژی جراحی هستیم تا بهبود ایمنی موثر و بهترین نتیجه ممکن را به نفع بیماران آینده خود ارائه دهیم.

مزایای لیپوماتیک نسبت به سایر روش ها

مدت استفاده از گن مخصوص نسبت به دیگر روش ها بسیار کوتاه است

پوست به سرعت جمع می شود.

ورم و ترشح ناشی از جراحی دراین روش بسیار مختصر است.

اسپاسم و خستگی ناشی از عمل جراحی، در لیپوماتیک نسبت به دیگر روش های ساکشن بسیار کمتر است و پس از عمل نیازی به بستری نمی باشد.

مزايای استفاده از لیپوست

كاملا بي خطر است و هيچگونه عوارضي را براي زيبا جو همراه ندارد.

كمترين ميزان درد و تورم در اين روش وجود دارد.

مانند باديجت چربي استخراج شده در اين روش كاملا زنده و با كيفيت است و به راحتی جهت ترنسفر چربی و تزریق آن به سایر نقاط بدن قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *