پیکر تراشی, زیبایی

نحوه درمان جای زخم لیپوساکشن

لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی

اسکار یا جای زخم لیپوساکشن

لیپوساکشن یک روش جراحی محبوب است که رسوبات چربی را از بدن شما پاک می کند. تقریباً 250000 عمل لیپوساکشن هر ساله در ایالات متحده انجام می شود. انواع مختلفی از لیپوساکشن وجود دارد، اما هر نوع شامل ایجاد برش‌های کوچک در بدن شما برای از بین بردن سلول‌های چربی و استفاده از دستگاهی با قابلیت مکش به نام کانولا برای برداشتن چربی است که در نهایت ممکن است منجر به جای زخم لیپوساکشن شود.

هر چیزی که تمام لایه های پوست شما را برش دهد احتمالاً منجر به زخمی می شود که برای مدتی قابل مشاهده خواهد بود. جای زخم لیپوساکشن نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

در حالی که طول این برش‌ها معمولاً کمتر از یک اینچ است، به یک دلمه تبدیل می‌شوند که می‌تواند یک اسکار قابل مشاهده باقی بگذارد. در این مقاله توضیح خواهیم داد:

  • چرا این زخم اتفاق می افتد؟
  • راه های درمان این نوع اسکارها و زخم ها چیست؟
  • جایگزین هایی برای لیپوساکشن که نیازی به برش ندارند کدامند؟
  • آیا لیپوساکشن باعث ایجاد جای زخم می شود؟

جای زخم لیپوساکشن یک تجربه ناخوشایند پس از جراحی است. یک جراح پلاستیک باتجربه می داند که در حین لیپوساکشن چه کاری انجام دهد و از چه کارهایی اجتناب کند تا جای زخم پس از آن به حداقل برسد.

تیم پزشکی کلینیک زیبایی نیلا با سابقه ای بیش از 10 سال در انجام عمل های پیکرتراشی در اصفهان و لیپوست در اصفهان، آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان می باشد. با ما تماس بگیرید.

 

در حالت ایده آل، جراح شما برش های شما را تا حد امکان کوچک می کند و آنها را در جایی ایجاد می کند که کمتر به چشم می آیند. هنگامی که جای زخم اتفاق می افتد، می تواند نتیجه برش نامناسب در طول عمل لیپوساکشن باشد.

هایپرپیگمانتاسیون، یکی دیگر از عوارض جانبی لیپوساکشن، نیز می تواند باعث شود که برش پس از بهبودی بر روی پوست شما برجسته تر به نظر برسد.

در یک مطالعه منبع معتبر شامل 600 نفر که لیپوساکشن انجام داده بودند، 1.3 درصد در محل برش‌های خود اسکارهای کلوئیدی داشتند. برخی از افراد استعداد ژنتیکی برای ایجاد اسکارهای کلوئیدی روی بدن خود دارند. اگر سابقه اسکار کلوئیدی دارید، اگر قصد انجام لیپوساکشن را دارید، ممکن است بخواهید این مورد را در نظر داشته باشید.

پس از لیپوساکشن، جراح ممکن است به شما دستور دهد گن را روی ناحیه‌ای که چربی را برداشته‌اند بپوشید. پوشیدن این لباس‌ها به‌درستی و طبق دستورالعمل‌های ارائه‌دهنده شما می‌تواند خطر ابتلا به جای زخم لیپوساکشن را کاهش دهد.

تصاویر جای زخم لیپوساکشن

اگرچه زخم ناشی از لیپوساکشن یک عارضه جانبی معمولی نیست، اما اتفاق می افتد. در اینجا نمونه ای از این است که وقتی برش های لیپوساکشن به جای زخم تبدیل می شوند، به نظر می رسد.

  لیپوست شکم

درمان های رفع جای زخم لیپوساکشن

هیچ یک از این روش ها نمی توانند جای زخم را به طور کامل از بین ببرند، اما می توانند ظاهر جای زخم لیپوساکشن  را کاهش دهند و سایر نتایج را بهبود بخشند، مانند دامنه حرکت پوست شما در ناحیه ای که جای زخم ایجاد شده است.

ورق ژل سیلیکون و ژل سیلیکون

ژل و ورقه های ژل سیلیکون به یک درمان خانگی محبوب تبدیل شده اند تا ظاهر اسکار را به حداقل برسانند. متون پزشکی منبع مورد اعتماد را تایید می‌کند که این روش‌ها زمانی که آنها را طبق دستورالعمل استفاده می‌کنید و به طور منظم از آنها استفاده می‌کنید، می‌توانند ظاهر جای زخم را کاهش دهند.

محققان منبع معتبری را تئوری می‌کنند که ژل سیلیکون پوست شما را هیدراته می‌کند و از جبران بیش از حد سلول‌های کلاژن اضافی بدن در طول فرآیند التیام جلوگیری می‌کند، که همان چیزی است که جای زخم‌های برجسته و قابل مشاهده را ایجاد می‌کند.

کارشناسان این نوع اصلاح اسکار را به عنوان اولین درمان قبل از مراجعه به روش های دیگر توصیه می کنند.

لایه برداری شیمیایی و میکرودرم ابریژن

متخصص پوست می‌تواند از روش‌های لایه‌برداری شیمیایی یا میکرودرم ابریژن برای برداشتن لایه‌های بافت اسکار از پوست شما استفاده کند. شما می توانید این درمان ها را در بهترین کلینیک زیبایی اصفهان، کلینیک نیلا دریافت کنید و نیازی به زمان بهبودی اضافی ندارند.

شایع ترین عارضه جانبی قرمزی است. پوست هر کس به طور متفاوتی به این نوع درمان پاسخ می دهد و ممکن است برای مشاهده شروع محو شدن جای زخم لیپوساکشن به درمان های تکراری نیاز داشته باشید.

لیپوست اصفهان

سرما درمانی

پزشکان می توانند اسکارهای هیپرتروفیک و کلوئید را با کرایوتراپی درمان کنند. این روش بافت اسکار را سوراخ کرده و آن را با گاز نیتروژن از داخل به بیرون منجمد می کند. سپس اسکار از بافت پوست سالم اطراف آن “رها می شود”. کرایوتراپی نسبتاً ساده است، برای پزشکان سریع است که در یک محیط سرپایی انجام می شود و درد یا ناراحتی زیادی ایجاد نمی کند.

با کرایوتراپی، زخم ها متورم می شوند، ترشحات آزاد می شوند و سپس محو می شوند. در ادبیات پزشکی مطالعات معتبری برای مقایسه این نوع درمان اسکار با انواع دیگر وجود ندارد، اما این روش می تواند در کاهش ظاهر اسکار بسیار موثر باشد.

لیزر درمانی

لیزر درمانی یکی دیگر از روش های سرپایی است که می تواند اسکارهای کلوئیدی و هیپرتروفیک ناشی از لیپوساکشن را از هم جدا کند. در این روش، لیزر بافت اسکار را گرم می کند و در عین حال رشد سلول های سالم را در اطراف آن تحریک می کند.

لیزر درمانی یک روش ساده است و مدت بهبودی طولانی نیست. اما درمان‌های مکرر اغلب ضروری است و ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا نتایج را متوجه شوید.

بیشتر بخوانید >> جدیدترین متد جوانسازی با لیزر اندولیفت در اصفهان

 

جراحی برداشتن اسکار

جراحی برداشتن اسکار گزینه ای برای زخم های شدید و بسیار قابل مشاهده است که باعث می شود احساس ناراحتی کنید. این درمان تهاجمی ترین نوع از بین بردن جای زخم لیپوساکشن است و خطر ایجاد اسکار بیشتر را به همراه دارد.

اسکارهایی که در طول فرآیند بهبودی پس از لیپوساکشن معمولی ایجاد می شوند، بعید است که برای درمان آنها نیاز به جراحی داشته باشند.

لیپوست

جایگزین های لیپوساکشن

جایگزین‌های کمتر تهاجمی برای لیپوساکشن وجود دارد که نتایج مشابهی را با خطر کمتر ایجاد اسکار نوید می‌دهند. مردم معمولاً از این روش‌ها به عنوان «کانتورینگ بدن غیرتهاجمی» یاد می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که اگرچه این روش‌ها ممکن است مؤثر باشند، اما معمولاً نتایج چشمگیری مانند لیپوساکشن ندارند.

جایگزین های لیپوساکشن عبارتند از:

  • کرایولیپولیز CoolSculpting
  • درمان با لیزر (لیپوساکشن با لیزر)
  • درمان اولتراسوند (لیپوساکشن اولتراسونیک)

جمع بندی

اگر بعد از عمل لیپوساکشن جای زخم قابل مشاهده است، با پزشک خود صحبت کنید. وی ممکن است در مورد اینکه چرا اسکارها محو نمی شوند، بینشی داشته باشند و ممکن است خدمات رفع اسکار را ارائه دهند.

اگر علاقه مند به انجام لیپوساکشن هستید اما نگران ایجاد جای زخم هستید، با متخصصان کلینیک زیبایی نیلا مشورت کنید. پس از به اشتراک گذاشتن سابقه خانوادگی خود و پرداختن به هرگونه زخمی که در گذشته داشته اید، یک متخصص باید بتواند ایده ای واقع بینانه از میزان احتمال ایجاد اسکار در این روش به شما بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *