زیبایی, مراقبت پوست و مو

آیا رشد موی شکم در بارداری طبیعی است؟

رشد موی زائد در بارداری

همه چیز درباره رشد موی شکم در بارداری

بررسی اجمالی

رشد بیش از حد مو که هیرسوتیسم نیز نامیده می شود، در زنان باردار بسیار شایع است. بسیاری از زنان باردار متوجه این عارضه در شکم یا سایر نواحی می شوند که معمولاً موهای زیادی ندارند. در حالی که ممکن است این موها برای زیبایی شما مشکل ساز باشند، موهای اضافی معمولاً بی ضرر هستند و احتمالاً پس از زایمان از بین می روند.

در ادامه این مقاله : چه چیزی باعث رشد موی شکم در بارداری می شود و علائمی که ممکن است به معنای جدی تر بودن آن باشد کدامند.

چه چیزی باعث ایجاد رشد موی شکم در بارداری می شود؟

هنگامی که باردار هستید، بدن شما دچار نوسانات هورمونی ناگهانی و چشمگیر می شود. این شامل افزایش سریع استروژن است که تا حد زیادی مسئول موی شکم در دوران بارداری است. ممکن است متوجه شوید که این موهای زائد جدید ضخیم تر و تیره تر از موهای روی سر شما هستند.

علاوه بر شکم، این موها نیز می توانند روی سایر نقاط بدن نیز ظاهر شوند:

  • بازوها
  • قفسه سینه
  • صورت
  • باسن
  • پایین کمر
  • گردن
  • شانه ها
  • قسمت بالایی پشت کمر

به خاطر داشته باشید که شرایط دیگر نیز می تواند باعث ایجاد موهای زائد در زنان شود – چه باردار و چه غیر باردار.

بهترین مرکز لیزر موی زائد در اصفهان : همین حالا با ما تماس بگیرید و نوبت خود را رزرو کنید

آیا رشد موی زائد شکم در دوران بارداری معنایی دارد؟

برخی افراد بر این باورند که شکم پر مو در دوران بارداری به معنای پسر دار شدن است. با این حال، هیچ تحقیقی برای تأیید این ادعا وجود ندارد. شکم پر مو در دوران بارداری به سادگی به این معنی است که هورمون های شما به سختی کار می کنند تا به بدن شما کمک کنند تا یک کودک سالم رشد کند.

اگر در مورد جنسیت کودک خود کنجکاو هستید، سونوگرافی در نیمه بارداری بهترین گزینه برای شماست.

بیشتر بخوانید >> 5 مزیت تزریق ژل لب

آیا این موها از بین خواهد رفت؟

موهای شکمی که در دوران بارداری ایجاد می شوند معمولاً پس از زایمان از بین می روند. کالج آمریکایی زنان و زایمان تخمین می زند که موهای زائد بارداری معمولاً ظرف شش ماه پس از زایمان از بین می روند. همچنین ممکن است در این مدت متوجه ریزش مو در سایر قسمت های بدن شوید.

اگر این موها از بین نرفتند، و یا به نظر می‌رسد که در حال گسترش یا پرتر شدن است، با پزشک خود پیگیری کنید. آنها ممکن است بخواهند آزمایش خون انجام دهند تا مطمئن شوند موهای اضافی به دلیل یک بیماری زمینه ای نیستند، مانند:

  • سندرم کوشینگ
  • آکرومگالی
  • یک تومور در نزدیکی تخمدان ها یا غدد فوق کلیوی شما

 

رشد موی شکم در بارداری

آیا می توانم موهای زائد دوران بارداری را از بین ببرم؟

در حالی که موهای زائد در دوران بارداری معمولاً پس از زایمان از بین می روند، برخی از زنان به دلایل زیبایی می خواهند آنها را در دوران بارداری از بین ببرند. روش های حذف موهای زائد در خانه، مانند تراشیدن یا اپیلاسیون، معمولا برای زنان باردار بی خطر هستند. درباره لیزر موی زائد در دوران بارداری بیشتر بدانید.

به خاطر داشته باشید که پوست شکم شما ممکن است ظریف‌تر و حساس‌تر از حد معمول باشد، بنابراین حتما از لوسیون مرطوب‌کننده برای جلوگیری از تحریک و حساسیت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید >> آیا نتایج لیزر موی زائد دائم است؟

روش های حرفه ای حذف موهای زائد که به طور گسترده برای ایمنی در دوران بارداری مورد تحقیق قرار نگرفته اند. عبارتند از:

با این حال، اگر رشد بیش از حد مو پس از بارداری برطرف نشد، ممکن است بخواهید با مشاوران کلینیک زیبایی نیلا در مورد گزینه های فوق برای خلاص شدن از شر موهای زائد صحبت کنید.

علائم هشدار دهنده

موهای زائد در دوران بارداری معمولا جای نگرانی نیستند. با این حال، در موارد نادر می تواند نشانه هایپرآندروژنیسم باشد، وضعیتی که باعث تولید بیش از حد آندروژن می شود. آندروژن ها به هورمون های جنسی مردانه مانند تستوسترون اشاره دارند.

چندین چیز می تواند باعث هیپرآندروژنیسم شود، از جمله سندرم تخمدان پلی کیستیک و داروهای مورد استفاده برای درمان صرع.

 

لیزر اندولیفت در اصفهان : کلینیک زیبایی نیلا

 

علاوه بر موهای شکم، هایپرآندروژنیسم همچنین می تواند باعث ایجاد موارد زیر شود:

  • فشار خون بالا
  • آکنه
  • پریودهای نامنظم (قبل از بارداری)
  • بزرگ شدن کلیتورال
  • صدای خشن تر
  • افزایش وزن سریع
  • توده عضلانی بزرگتر

در حالی که این وضعیت نادر است، می تواند فرزند متولد نشده شما را تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال، دختر بچه‌ها در معرض خطر ابتلا به ویژگی‌های مردانه از آندروژن‌های بیش از حد در خون مادرشان هستند. در صورت داشتن علائم هیپرآندروژنیسم به پزشک خود اطلاع دهید. آنها می توانند سطح هورمون شما را آزمایش کنند و در صورت نیاز دارو تجویز کنند.

جمع بندی

در بیشتر موارد، رشد موی شکم در بارداری طبیعی است، حتی اگر بلندتر یا ضخیم تر از بقیه موهای بدن شما به نظر برسد. برای اکثر زنان، این موهای اضافی در عرض شش ماه پس از زایمان شروع به محو شدن می کنند. با این حال، اگر علائم هایپرآندروژنیسم را دارید، می توانید با متخصصان کلینیک زیبای نیلا تماس بگیرید. در حالی که این یک عارضه نادر است، اغلب به دارو نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *