زیبایی, لیزر موهای زائد

آیا نتایج لیزر موی زائد دائمی است؟

نتایج لیزر موی زائد

لیزر موهای زائد یک روش غیرتهاجمی و زیبایی است که برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن انجام می شود. برای برخی افراد، نتایج لیزر موی زائد روی بدن نتایج دائمی یا تقریباً دائمی خواهد بود. برخی دیگر ممکن است کاهش زیادی در مقدار و ضخامت موهایی که در طول زمان دوباره رشد می کنند، مشاهده کنند.

در حالی که نتایج دائمی معمولاً روی صورت به دست نمی‌آید، اما رشد مجدد ممکن است برای سال‌ها رخ ندهد. نتایج متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. نتایج لیزر موی زائد بستگی به عوامل زیادی دارد این عوامل شامل نواحی تحت درمان و نوسان سطوح هورمونی است.

جهت لیزر موی زائد در اصفهان با ما تماس بگیرید.

نتایج لیزر موی زائد تا چه مدت قابل مشاهده است؟

برای تعیین اینکه چقدر طول می کشد تا موهای شما دوباره رشد کند، ممکن است به درک الگوی رشد مو کمک کند.

مراحل رشد مو

موها چهار مرحله رشد را طی می کنند. آن ها هستند:

  • آناژن، مرحله رشد
  • کاتاژن، مرحله انتقالی
  • تلوژن، مرحله استراحت
  • اگزوژن، مرحله ریزش

در هر زمان، شما موهایی دارید که هر چهار مرحله را طی می کنند.

نتایج لیزر موی زائد با سوزاندن موهای موجود در زیر پوست و در ریشه حاصل می شود. به همین دلیل، لیزر موی زائد فقط می تواند موها را در طول آناژن یا مرحله رشد هدف قرار دهد. به همین دلیل است که برای تاثیر بر روی تمام موهایی که در یک نقطه خاص رشد می کنند، چندین درمان با فاصله از هم لازم است.

بیشتر بخوانید >> اولین مرکز پیکرتراشی در اصفهان

نتایج لیزر موی زائد اصفهان

رشد مجدد موی بدن

در طول دوره لیزر درمانی، موها را مشاهده خواهید کرد. برخی از اینها رویش مجدد است، اما بیشتر آن موهایی است که هنوز درمان نشده اند. هنگامی که دوره درمانی شما کامل شد، ممکن است تا سال ها شاهد رشد مجدد مو نباشید.

بر روی بدن، لیزر موهای زائد ممکن است نتایج دائمی یا بسیار طولانی مدت داشته باشد. با گذشت زمان، هر مویی که دوباره رشد می کند باید بسیار کم و نازک باشد.

رشد مجدد موی صورت

در صورت، نتایج لیزر موی زائد معمولاً دائمی نیست، اما ممکن است طولانی مدت باشد. برخی از افراد گزارش می دهند که پس از 10 سال یا بیشتر، هیچ مویی برنمی گردد. برخی دیگر زودتر رشد مجدد را تجربه می کنند و برای جلوگیری از موهای ناخواسته به درمان های یاداور سالانه نیاز است.

آیا موهای نواحی خاصی از بدن یا صورت سریعتر رشد می کنند؟

پس از لیزر موهای زائد، موهای زائد به احتمال زیاد روی چانه، گردن و سایر نواحی صورت رشد می کنند. این ممکن است تا حدی به دلیل نوسانات هورمونی و فعال شدن مجدد فولیکول های مو توسط آندروژن ها، مانند دهیدرواپی آندروسترونDHEA  و تستوسترون باشد.

در برخی از زنان، رشد مجدد مو در چانه، گردن، لب بالایی و سوزش پهلو ممکن است همزمان با یائسگی باشد، زمانی که سطح استروژن کاهش می یابد.

رشد مجدد مو در بدن نیز امکان پذیر است. در برخی افراد، ممکن است بیشتر روی بازوها، پاها یا قفسه سینه رخ دهد تا روی خط بیکینی، شکم یا زیر بغل. وقتی موها دوباره روی بدن رشد می کنند، معمولاً کم و بسیار ظریف هستند.

در موارد نادر، لیزر موهای زائد ممکن است باعث رشد یا رشد مجدد موهای ضخیم تر و تیره تر در ناحیه مجاور ناحیه تحت درمان شود. این وضعیت به عنوان هیپرتریکوزیس پارادوکسیکال شناخته می شود. هیپرتریکوز متناقض می تواند در هر جایی از صورت یا بدن رخ دهد.

لذا انتخاب مرکز و کلینیک زیبایی در اصفهان با اپراتور و دستگاه های حرفه ای بسیار حائز اهمیت می باشد. جهت لیزر موی زائد در اصفهان با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید >> اندولیفت در اصفهان پیشرفته ترین راه جوانسازی 

آیا رنگ مو یا پوست تفاوتی ایجاد می کند؟

رنگ مو یا پوست شما ممکن است تعیین کند که لیزر درمانی در ابتدا چقدر برای شما موثر است، اما تاثیری بر سرعت رشد موهای شما پس از تکمیل درمان ندارد.

در حال حاضر، لیزر موهای زائد برای موهای بور، سفید یا خاکستری در مقایسه با موهای تیره و مشکی موثر در نظر گرفته نمی شود.

لیزر موی زائد

آیا کاری برای جلوگیری از رشد مجدد مو وجود دارد؟

در صورت نیاز می توان با انجام یاداور جلسات لیزر درمانی از رشد مجدد موها جلوگیری کرد.

اگر رشد مو کم است، گزینه دیگر الکترولیز است. الکترولیز روی موها یک به یک کار می کند نه روی مناطق کامل.

اگر به بیماری هایی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیکPCOS  مبتلا هستید، متعادل نگه داشتن هورمون ها می تواند به کاهش احتمال رشد مجدد مو کمک کند. شما می توانید با داروهایی مانند متفورمین یا با اصلاح رژیم غذایی، مانند مصرف کم کربوهیدرات، به تعادل این هورمون ها کمک کنید.

آیا جلسات مکرر لیزر درمانی در نهایت مانع از رشد مو می شود؟

لیزر درمانی اغلب در بسته های چهار جلسه یا بیشتر فروخته می شود. ممکن است برای از بین بردن کامل رشد مو به 12 جلسه درمان یا بیشتر نیاز داشته باشید.

پس از آن، نیاز به یاداور باید حداقل باشد. برخی از افراد ممکن است در ابتدا به درمان های شش ماهه نیاز داشته باشند. برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که به مدت 5 سال یا بیشتر نیازی به یاداور لیزر موی زائد ندارند.

نکات کلیدی

نتایج لیزر موی زائد روشی طولانی مدت برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن است. برخی افراد نتایج دائمی را تجربه می کنند. این احتمال بیشتر در بدن رخ می دهد تا روی صورت.

نوسانات هورمونی نیز می تواند در رشد مجدد مو برای برخی افراد نقش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *