زیبایی, کاشت مو و ابرو

مدت زمان رشد ابروها چقدر است؟

رشد مجدد ابرو

مدت زمان رشد ابروها چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ممکن است یک فرد ابروهای خود را از دست بدهد. استفاده بیش از حد از موچین ، اپیلاسیون و حتی تراشیدن از دلایل رایج کم پشتی یا از دست دادن ابروها هستند. اما برای تمامی افراد با ابروهای کم پشت دانستن مدت زمان رشد ابروها بسیار اهمیت دارد، پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

همچنین تعدادی از دلایل پزشکی برای ریزش موی ابرو وجود دارد، از جمله موارد زیر:

  • آلوپسی آره آتا
  • عدم تعادل هورمونی
  • کمبودهای تغذیه ای
  • ریزش موی ابرو نیز یکی از عوارض شایع شیمی درمانی است.

علت اصلی ریزش ابرو، سن شما و سایر عوامل ممکن است در تعیین مدت زمان رشد ابروها نقش داشته باشند. طبق تحقیقات منبع معتبر، ابروها معمولاً در عرض چهار تا شش ماه رشد می کنند.

حرفه ای ترین تیم تخصصی کاشت مو در اصفهان

آیا ابروها دوباره رشد می کنند؟

زمانی اعتقاد بر این بود که وقتی ابروها تراشیده می شوند یا از بین می روند، دیگر رشد نمی کنند. با این حال، مگر اینکه شما یک بیماری زمینه ای داشته باشید که باعث ریزش مو شده است، ابروهای شما باید دوباره رشد کنند.

مطالعه ای که در سال 1999 منتشر شد، این افسانه را با نشان دادن اینکه ابروهای تراشیده شده به طور طبیعی رشد می کنند، رد کرد. در این مطالعه، یک ابروی پنج نفر تراشیده شد و ابروی دیگر برای مقایسه باقی ماند.

رشد مجدد طی شش ماه با استفاده از تصاویر گرفته شده در هر پیگیری ارزیابی شد. به استثنای یک شرکت‌کننده زن با ابروهای کم‌رنگ و کم‌ پشت که شش ماه کامل طول کشید تا به رشد مجدد کامل دست یابند – همه ابروهای شرکت‌کننده دیگر در عرض چهار ماه به حالت عادی برگشتند.

مدت رشد مجدد ابرو

رشد مو یک چرخه با سه مرحله را دنبال می کند. فازها هماهنگ نیستند و برخی از موها در یک فاز بیشتر از بقیه می مانند.

سه مرحله رشد مو عبارتند از:

  • آناژن، مرحله رشد فعال
  • کاتاژن، مرحله ای بین دو یا سه هفته ای که رشد متوقف می شود و فولیکول ها کوچک می شوند.
  • تلوژن، مرحله استراحت و ریزش که در انتهای آن موهای پیرتر می ریزند تا فضا برای موهای جدید باز شود.

طول مو به مدت زمان فاز آناژن بستگی دارد. رشد ابروها کندتر از موهای سر است و فاز آناژن بسیار کوتاه تری دارد. رشد ابروها بین 0.14 میلی متر تا 0.16 میلی متر در روز است.

چگونه مدت زمان رشد مجدد ابروها را سریعتر کنیم؟

هیچ راه حل سریعی برای رشد ابروهای شما وجود ندارد. سن، ژنتیک و هورمون ها عواملی هستند که بر سرعت رشد ابروهای شما تأثیر می گذارند. بسته به علت ریزش مو، ممکن است لازم باشد با یک پزشک در مورد درمان هر بیماری زمینه ای که به ریزش ابرو کمک کرده است، صحبت کنید.

در مواردی که رشد ابروها بسیار کند است و عملا ابروها کم پشت هستند می توان از روش کاشت ابرو برای داشتن ابروهایی زیبا و زخیم استفاده کرد. کلینیک زیبایی نیلا دارای حرفه ای ترین تیم متخصص کاشت ابرو در اصفهان آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان می باشد.

کارهایی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید که ممکن است به رشد ابروهایتان کمک کند.

رژیم غذایی متعادل

خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل ممکن است کمک کند. مو بیشتر از پروتئین تشکیل شده است و مطالعات حیوانی نشان داده است که عدم دریافت پروتئین کافی می تواند باعث ریزش مو شود.

برخی ویتامین‌ها، از جمله ویتامین‌های B و ویتامین‌های A، B، C و D نیز با رشد مو مرتبط هستند. سبزیجات با برگ های تیره مانند اسفناج و کلم پیچ منابع عالی این ویتامین ها هستند. گوشت و لوبیا منابع پروتئینی عالی هستند.

آهن

کم خونی فقر آهن یکی از علل شایع ریزش مو است که می تواند بر روی ابروها نیز تاثیر بگذارد. دریافت آهن کافی در رژیم غذایی ممکن است به رشد سریعتر ابروهای شما کمک کند. شما می توانید با خوردن غذاهای سرشار از آهن مانند غلات غنی شده با آهن، لوبیا سفید و اسفناج، دریافت آهن خود را افزایش دهید.

بیوتین

بیوتین که به عنوان ویتامین H نیز شناخته می شود، بخشی از خانواده ویتامین B است. مکمل های بیوتین برای رشد مو بسیار محبوب شده اند. تحقیقات در مورد بیوتین برای رشد مو محدود است، اما شواهد کمی وجود دارد که افزایش مصرف بیوتین ممکن است باعث رشد مو شود.

برای افزایش مصرف بیوتین، می توانید غذاهای غنی از بیوتین مانند گوشت، آجیل و غلات کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مکمل های بیوتین نیز به صورت تجاری در دسترس هستند.

از کندن، اپیلاسیون و اصلاح با نخ خودداری کنید

اگر می خواهید ابروهایتان دوباره رشد کنند، باید از موچین کردن، اپیلاسیون یا هر نوع دیگر از برداشتن موهای زائد خودداری کنید. این به موهای ابروی شما فرصت رشد کامل را می دهد.

رشد مجدد ابروها

روغن کرچک

روغن کرچک سال هاست که به عنوان یک درمان خانگی طبیعی برای ریزش مو استفاده می شود و در سال های اخیر برای ابروها و مژه ها محبوب شده است.

هیچ مطالعه علمی وجود ندارد که ثابت کند این روغن می تواند مو را دوباره رشد دهد، اما ترکیب اصلی روغن کرچک – اسید ریسینولئیک – با رشد مجدد مو مرتبط است. حداقل، می تواند ابروهای شما را مرطوب نگه دارد، که ممکن است به جلوگیری از شکستگی کمک کند.

سرم های ابرو

تعدادی سرم ابرو موجود است که گفته می شود به رشد سریعتر و پرپشت تر ابروها کمک می کند. در حالی که این ادعاها از نظر علمی ثابت نشده اند، ممکن است ارزش یک امتحان را داشته باشند..

بیماتوپروست (لاتیس)

Latisse دارویی است که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده FDA  برای تقویت رشد مژه تایید شده است که به عنوان راهی برای رشد ابروها نیز امیدوار کننده است. اگرچه هنوز برای استفاده روی ابرو تایید نشده است، اما شواهدی وجود دارد که یک یا دو بار در روز استفاده شود، محلول بیماتوپروست 0.03٪ می تواند به رشد مجدد ابروها کمک کند.

بیشتر بخوانید >> جدیدترین روش جوانسازی لیزر اندولفت در اصفهان

عوامل خطر

چندین چیز وجود دارد که می تواند در مدت زمان رشد ابروهای شما اختلال ایجاد کند. این شامل:

  • موچین و اپیلاسیون
  • تروما، مانند بریدگی، سوختگی و آسیب های دیگر به فولیکول های موی ابرو شما
  • استرس و اضطراب
  • بارداری
  • افزایش سن
  • بیماری تیرویید
  • بیماری های پوستی، مانند اگزما و پسوریازیس
  • استفاده از مواد آرایشی به مدت طولانی
  • ریزش ابرو در اثر شیمی درمانی

به گفته منبع مورد اعتماد جامعه سرطان آمریکا، داروهای شیمی درمانی به فولیکول های مو آسیب می رساند که باعث ریزش مو می شود. این به این دلیل است که شیمی درمانی تمام سلول های بدن را که به سرعت تقسیم می شوند، از جمله سلول هایی که مسئول رشد مو هستند، هدف قرار می دهد و به آنها آسیب می رساند.

همه افرادی که از داروهای شیمی درمانی استفاده می کنند موهای خود را از دست نمی دهند. اینکه کدام مو و میزان ریزش در افراد مختلف متفاوت است – حتی در مورد همان داروها. برخی از داروها باعث ریزش مو در سراسر بدن از جمله ابروها می شوند، در حالی که برخی دیگر فقط باعث ریزش مو در پوست سر می شوند.

ریزش مو در اثر شیمی درمانی معمولاً موقتی است. ابروها و سایر موها اغلب حتی قبل از پایان درمان شروع به رشد می کنند.

خلاصه

در بیشتر مواقع، ابروها دوباره رشد می کنند، اما سرعت رشد آنها به سن و سلامت کلی شما بستگی دارد. کمی صبر، پرهیز از کندن و اپیلاسیون و تغییر رژیم غذایی ممکن است تنها چیزی باشد که نیاز دارید.

یک بیماری زمینه ای می تواند باعث ریزش ابروهای شما یا جلوگیری از رشد صحیح آنها شود. اگر موهای ابروهای شما بدون هیچ دلیل واضحی ریزش کردند و رشد نکردند با پزشک صحبت کنید.

استفاده از روش کاشت ابرو سریعترین راه برای داشتن ابروهایی ضخیم و زیبا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *