زیبایی, لیزر موهای زائد

علت رشد مجدد مو بعد از لیزر موی زائد

رشد مجدد مو بعد از لیزر

در حالی که نتایج دائمی حذف موهای زائد بعد از لیزر به دست نمی‌آید، رشد مجدد مو بعد از لیزر موی زائد ممکن است برای سال‌ها رخ ندهد. نتایج متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. این موارد شامل نواحی تحت درمان و نوسان سطح هورمونی است. لیزر موهای زائد یک روش غیرتهاجمی و زیبایی است که برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن انجام می شود. برای برخی از افراد، لیزر موهای زائد روی بدن نتایج دائمی یا تقریباً دائمی دارد. برخی دیگر ممکن است برگشت موی زائد بعد از لیزر را با کاهش زیاد در مقدار و ضخامت موها مشاهده کنند، که علت رشد مجدد موی زائد را در این مقاله بررسی می کنیم.

برگشت موی زائد بعد از لیزر

برای تعیین اینکه چقدر طول می کشد تا موهای شما دوباره رشد کند، به درک الگوی رشد مو نیاز خواهید داشت.

مراحل رشد مو

موها چهار مرحله رشد را طی می کنند. آن ها هستند:

  • آناژن، مرحله رشد
  • کاتاژن، مرحله انتقالی
  • تلوژن، مرحله استراحت
  • اگزوژن، مرحله ریزش

در هر زمان، شما موهایی دارید که هر چهار مرحله را طی می کنند. لیزر موهای زائد با سوزاندن ریشه موهای موجود در زیر پوست کار می کند. به همین دلیل، فقط می تواند موها را در طول آناژن یا مرحله رشد هدف قرار دهد. به همین دلیل است که برای رسیدن به تمام موهایی که در یک نقطه خاص رشد می کنند، چندین درمان، با فاصله از هم، لازم است.

بیشتر بخوانید >> پیکرتراشی در اصفهان

رشد مجدد مو بعد از لیزر روی بدن

در طول دوره لیزر درمانی، موها را مشاهده خواهید کرد. برخی از اینها رویش مجدد است، اما بیشتر آن موهایی است که هنوز درمان نشده اند. هنگامی که دوره درمانی شما کامل شد، ممکن است تا سال ها شاهد رشد مجدد نباشید. بر روی بدن، لیزر موهای زائد ممکن است نتایج دائمی یا بسیار طولانی مدت ارائه دهد. با گذشت زمان، هر مویی که دوباره رشد می کند باید بسیار نازک باشد.

رشد مجدد مو بعد از لیزر روی صورت

در صورت، لیزر موهای زائد معمولاً دائمی نیست، اما ممکن است طولانی مدت باشد. برخی از افراد گزارش می دهند که پس از 10 سال یا بیشتر، هیچ مویی مجدد رشد نمی کند. برخی دیگر زودتر رشد مجدد را تجربه می کنند و برای جلوگیری از موهای ناخواسته به درمان های یاداور سالانه نیاز خواهد بود.

بازگشت مجدد موی زائد بعد از لیزر

آیا سرعت برگشت موهای زائد در برخی قسمت های بدن بیشتر است ؟

پس از لیزر موهای زائد، موهای زائد در چانه، گردن و سایر نواحی صورت به احتمال زیاد مجدد رشد می کنند. این ممکن است تا حدی به دلیل نوسانات هورمونی و فعال شدن مجدد فولیکول های مو توسط آندروژن ها، مانند دهیدرواپی آندروسترون (DHEA) و تستوسترون باشد.

در برخی از زنان، رشد مجدد مو در چانه، گردن و لب بالایی ممکن است همزمان با یائسگی باشد، زمانی که سطح استروژن کاهش می یابد. رشد مجدد مو در بدن نیز امکان پذیر است. در برخی افراد، ممکن است بیشتر روی بازوها، پاها یا قفسه سینه رخ دهد تا روی خط بیکینی، شکم یا زیر بغل. وقتی موها دوباره روی بدن رشد می کنند، معمولاً کم و بسیار ظریف هستند.

در موارد نادر، لیزر موهای زائد ممکن است باعث رشد یا رشد مجدد موهای ضخیم تر و تیره تر در ناحیه مجاور ناحیه تحت درمان شود. این وضعیت به عنوان هیپرتریکوز پارادوکسیکال شناخته می شود. هیپرتریکوز متناقض می تواند در هر نقطه از صورت یا بدن رخ دهد.

بیشتر بخوانید >> کاشت مو در اصفهان

عوامل موثر در رشد مجدد مو بعد از لیزر موی زائد

تاثیر اختلالات هورمونی در رشد مجدد مو بعد از لیزر

یکی از دلایل اصلی بازگشت موهای ناخواسته پس از لیزر، بروز اختلالات هورمونی است. هورمون هایی در بدن وجود دارند که فولیکول ها و رشد مو را تحریک می کنند. پس از انجام فرآیند لیزر درمانی، ممکن است این هورمون ها دچار اختلال شده و میزان آنها در بدن افزایش یابد. به عنوان مثال زنان در دوران بارداری دچار مشکلات و اختلالات هورمونی می شوند و تولید برخی هورمون ها در بدن آنها دستخوش تغییراتی می شود. بنابراین علاوه بر مضرات لیزر برای زنان باردار، بروز مشکلات هورمونی نیز باعث شده است که رفع موهای زائد توسط لیزر برای زنان باردار توصیه نشود.

بیشتر بخوانید >> لیزر موی زائد در دوران بارداری

همچنین ممکن است برخی از افراد در سنین نوجوانی موهای زائد را با لیزر از بین ببرند، اما با بالا رفتن سن و ورود به مرحله بلوغ، اختلالات هورمونی باعث بازگشت موهای زائد می شود. برخی از بیماری ها که مربوط به هورمون های بدن هستند نیز می توانند بعد از لیزر باعث رشد مجدد موهای ناخواسته شوند.

 

تاثیر رنگ مو یا پوست در رشد مجدد مو بعد از لیزر موی زائد

رنگ مو یا پوست شما ممکن است تعیین کند که لیزر درمانی در ابتدا چقدر برای شما موثر است، اما تاثیری بر سرعت رشد موهای شما پس از تکمیل درمان ندارد. در حال حاضر، لیزر موهای زائد برای موهای بور، سفید یا خاکستری در مقایسه با موهای مشکی خیلی موثر در نظر گرفته نمی شود.

تعداد و زمان جلسات لیزرتراپی

یکی دیگر از عواملی که در ماندگاری لیزر تاثیر بسزایی دارد تعداد جلسات و زمان انجام آن است. هدف از لیزر درمانی، از کار انداختن فولیکول‌ها در صورت داشتن ملانین فراوان است. با از دست دادن ملانین، موی زائد دیگر قادر به رشد مجدد نیست. برای اثربخشی عمل لیزر باید تعداد جلسات کافی و با زمان بندی صحیح باشد.

تعداد جلسات و زمان آن با توجه به ناحیه درمان و نوع مو توسط متخصصین کلینیک نیلا بهترین کلینیک زیبایی در اصفهان، تعیین می شود. پس از اتمام دوره لیزر درمانی باید در زمان های خاص به عنوان یاداور انجام شود تا ماندگاری بیشتری حاصل شود و از رشد مجدد آن جلوگیری شود.

تاثیر کیفیت لیزر درمانی در بازگشت مو بعد از لیزر

اگر می خواهید بعد از لیزر درمانی از رویش مجدد موهای زائد جلوگیری کنید، باید به مراکز زیبایی تخصصی که از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته و همچنین کادری مجرب و متخصص استفاده می کنند مراجعه کنید. کیفیت لیزر درمانی تاثیر مستقیمی در از بین بردن موهای زائد دارد. شدت و حرارت لیزر باید مناسب باشد تا بتواند فولیکول های مو را به خوبی از بین ببرد و همچنین باعث آسیب پوستی نشود.

کیفیت لیزر درمانی بستگی به نوع دستگاه لیزر و اپراتور آن دارد که از دانش، تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد.

رشد مجدد مو بعد از لیزر

برای جلوگیری از رشد مجدد موها بعد از لیزر موی زائد چه کاری می توان انجام داد؟

در صورت نیاز می توان با انجام لیزر درمانی از رشد مجدد موها جلوگیری کرد. جلسات یاداور در مدت زمان مشخص و مرتب در جلوگیری از رشد موها بعد از لیزر موی زائد بسیار موثر است.

اگر به بیماری هایی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مبتلا هستید، متعادل نگه داشتن هورمون ها می تواند به کاهش احتمال رشد مجدد مو کمک کند. شما می توانید با داروهایی مانند متفورمین یا با اصلاح رژیم غذایی، مانند مصرف کم کربوهیدرات، به تعادل این هورمون ها کمک کنید.

بیشتر بخوانید >> بلفاروپلاستی در اصفهان

آیا جلسات مکرر لیزردرمانی در نهایت باعث کاهش رشد مو می شود؟

لیزر درمانی اغلب باید طی 8 تا 10 جلسه انجام می شود. ممکن است برای از بین بردن کامل رشد مو به 12 درمان یا بیشتر نیاز داشته باشید. پس از آن، نیاز به یاداور حداقل یک سال می باشد. برخی از افراد ممکن است در ابتدا به درمان های شش ماهه نیاز داشته باشند. برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که به مدت 5 سال یا بیشتر نیازی به لیزر ندارند.

جمع بندی

لیزر موهای زائد یک روش طولانی مدت برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن است. برخی افراد نتایج دائمی را می بینند. این احتمال بیشتر در بدن رخ می دهد تا روی صورت. نوسانات هورمونی نیز می تواند در رشد مجدد مو برای برخی افراد نقش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *