زیبایی, لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موی زائد چیست؟

عوارض لیزر موی زائد کلینیک نیلا

لیزر موی زائد به طور کلی بی خطر است.

در این مقاله تمام مواردی که باید درباره عوارض لیزر موی زائد بدانید پرداخته ایم: اگر از روش های سنتی رفع موی زائد مانند اصلاح خسته شده اید، ممکن است به لیزر موهای زائد علاقه مند باشید. درمان‌های لیزری مو که توسط متخصص پوست یا سایر متخصصان واجد شرایط و آموزش دیده ارائه می‌شوند، با جلوگیری از رشد موهای جدید فولیکول‌ها عمل می‌کنند. برای اکثر افراد، لیزر موهای زائد بی خطر است. این روش همچنین با عوارض جانبی طولانی مدت مرتبط نیست.

با این حال، بحث در مورد عوارض جانبی لیزر موی زائد زیاد است. اگرچه عوارض جانبی موقت و جزئی ممکن است بعد از عمل رخ دهد، سایر عوارض نادر هستند. فراتر از آن، هر گونه ادعایی در مورد پیوندهایی با سلامت طولانی مدت شما بی اساس است.

کلینیک نیلا حرفه‌ای ترین لیزر موی زائد در اصفهان

عوارض جانبی لیزر موی زائد بصورت شایع است:

لیزر موهای زائد با استفاده از لیزرهای با قدرت بالا کار می کند. لیزر ممکن است بلافاصله پس از انجام عوارض جانبی موقتی ایجاد کند. تحریک پوست و تغییرات رنگدانه شایع ترین عوارض جانبی هستند.

قرمزی و تحریک

یکی ار عوارض لیزر موی زائد می تواند باعث تحریک موقت شود. همچنین ممکن است متوجه قرمزی و تورم خفیف در ناحیه تحت درمان شوید. با این حال، این اثرات جزئی هستند. آنها اغلب همان اثراتی هستند که ممکن است بعد از سایر روشهای حذف مو، مانند اپیلاسیون، متوجه شوید. متخصص پوست ممکن است قبل از عمل از بی حسی موضعی استفاده کند تا این اثرات را به حداقل برساند، اما توجه داشته باشید که عدم استفاده در نتیجه لیزر تاثیرگذار خواهد بود.

سوزش کلی باید ظرف چند ساعت پس از عمل از بین برود. سعی کنید از کمپرس سرد برای کمک به کاهش تورم و هر گونه درد استفاده کنید. اگر علائمی فراتر از تحریک جزئی را تجربه کردید یا اگر عوارض جانبی بدتر شد، باید با پزشک بهترین کلینیک زیبایی در اصفهان تماس بگیرید.

رنگدانه ها تغییر می کند

یکی دیگر از عوارض لیزر موی زائد تغییر رنگ پوست است، پس از لیزر درمانی، ممکن است متوجه پوست کمی تیره یا روشن تر شوید. اگر پوست روشنی دارید، به احتمال زیاد لکه های تیره تری در لیزر موهای زائد خواهید داشت. عکس این موضوع در مورد افرادی که پوست تیره دارند، که ممکن است لکه های روشن تری از این عمل داشته باشند صادق است. با این حال، مانند تحریک پوست، این تغییرات موقتی هستند و معمولاً دلیلی برای نگرانی نیستند.

لیزر موی زائد با الکس سرد

عوارض جانبی شدید نادر است

به ندرت، لیزر موهای زائد می تواند منجر به عوارض جانبی شدیدتری شود. اگر از کیت های لیزر خانگی استفاده می کنید یا اگر به دنبال درمان از ارائه دهنده ای باشید که آموزش ندیده و گواهی نامه ندارد، خطر شما افزایش می یابد. متخصصان کلینیک زیبایی نیلا، تجربه‌ای بینظیر از درمان های زیبایی را برای شما فراهم می کند.

عوارض نادر لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • رشد بیش از حد مو در ناحیه درمان: گاهی اوقات این اثر با ریزش مو بعد از عمل اشتباه گرفته می شود
  • تغییرات در بافت کلی پوست: اگر اخیراً برنزه شده باشید، ممکن است در معرض خطر بیشتری باشید.
  • جای زخم: این در افرادی که تمایل به زخم شدن آسان دارند بیشتر دیده می شود.
  • تاول و پوسته پوسته شدن پوست: این اثرات ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب خیلی زود پس از عمل ایجاد شود.

در صورت مشاهده این عوارض جانبی لیزر موی زائد با پزشک خود تماس بگیرید. اگرچه آنها بسیار غیر معمول هستند، اما هنوز هم ایده خوبی است که از آنها آگاه باشید. در صورت بروز هر یک از این علائم پس از لیزر موهای زائد با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض لیزر موی زائد نیلا

آیا می توان از لیزر موهای زائد در دوران بارداری استفاده کرد؟

این روش در دوران بارداری توصیه نمی شود. این در درجه اول به این دلیل است که هیچ مطالعه انسانی ایمن بودن لیزر موهای زائد در دوران بارداری را ثابت نکرده است.

بیشتر بخوانید >> لیزر موهای زائد در دوران بارداری

ممکن است برای موهای زائد که در دوران بارداری شما رشد کرده اند، از لیزر موهای زائد استفاده کنید. نواحی رایج افزایش رشد مو شامل سینه ها و معده است. با این حال، در بیشتر موارد، این موها خود به خود می ریزند، بنابراین اگر تا پایان بارداری خود صبر کنید، ممکن است نیازی به درمان دارویی نداشته باشید.

اگر باردار هستید و به دنبال لیزر موهای زائد هستید، تا بعد از زایمان صبر کنید. پزشک شما احتمالاً توصیه می کند که چند هفته صبر کنید تا ایمن باشید.

بیشتر بخوانید >> نحوه مراقبت بعد از لیزر موی زائد

آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان شود؟

این یک افسانه است که لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان شود. در واقع، با توجه به منبع مورد اعتماد بنیاد مراقبت از پوست، گاهی اوقات از این روش برای درمان اشکال خاصی از ضایعات پیش سرطانی استفاده می شود.

لیزرهای مختلفی برای درمان آسیب های ناشی از نور خورشید و چین و چروک استفاده می شود. لیزرهای مورد استفاده در حذف موهای زائد یا سایر روش‌های پوستی دارای حداقل تابش هستند. به علاوه، حداقل مقدار آن فقط روی سطح پوست اعمال می شود. بنابراین، آنها خطر ابتلا به سرطان را ندارند.

آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث ناباروری شود؟

همچنین این یک افسانه است که لیزر موهای زائد می تواند باعث ناباروری شود. فقط سطح پوست تحت تأثیر لیزر قرار می گیرد، بنابراین حداقل تشعشعات حاصل از این روش نمی تواند به هیچ یک از اندام های شما نفوذ کند.

اگر در حال حاضر قصد بارداری دارید، در مورد خطرات احتمالی با پزشک خود صحبت کنید.

جمع بندی

به طور کلی، لیزر موهای زائد برای اکثر افراد بی خطر و موثر است. به عنوان یک اقدام احتیاطی، نباید این عمل را در نزدیکی چشم یا در دوران بارداری انجام دهید. در صورت بروز علائم نادر پس از لیزر موهای زائد به پزشک مراجعه کنید.

همچنین، بدانید که این روش حذف دائمی مو را تضمین نمی کند. ممکن است نیاز به درمان های بعدی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *