جراحی های زیبایی, زیبایی

مراقبت بعد از بلفاروپلاستی

بعد از بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی صورت است که برای بهبود ظاهر ناحیه چشم انجام می شود. بیشتر افراد به دنبال جراحی بلفاروپلاستی هستند تا چشمانشان کمتر افتاده به نظر برسد یا تقارن آنها بهبود یابد. دانستن اینکه چه چیزی بعد از عمل باید انتظار داشته باشید بسیار مهم است و می تواند روند بهبودی را برای شما آسانتر کند.

برای درک همه چیز در مورد فرآیند بهبود بلفاروپلاستی در اصفهان و مراقبت بعد از بلفاروپلاستی، از جمله کارهایی که پس از جراحی باید انجام دهید، اینکه آیا جای زخم باقی می ماند و آیا نیاز به انجام اقدامات بعدی دارید یا خیر، در ادامه این مقاله کلینیک نیلا (بهترین کلینیک زیبایی در اصفهان) با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید >> عوارض لیزر موی زائد چیست؟

ریکاوری بعد از بلفاروپلاستی

بعد از جراحی

ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد، اما هنگامی که از عمل جراحی بلفاروپلاستی خود بیدار می شوید، اولین چیزی که متوجه می شوید این است که دید شما تار است. این موضوع جای نگرانی ندارد و به این معنی نیست که جراحی ناموفق بوده است، بلکه به دلیل یک پماد آنتی بیوتیک غلیظ است که روی ناحیه چشم استفاده می شود تا از خشک شدن زخم جلوگیری کند. این پماد باید به مدت یک هفته پس از جراحی، چهار بار در روز، در داخل چشم و زخم استفاده شود.

برای جلوگیری از خشک شدن چشم، قطره اشک مصنوعی تجویز می شود. 24 تا 48 ساعت پس از جراحی باید از کمپرس یخ استفاده شود و بیماران نیز باید در حالت نشسته بخوابند و از چند بالش برای کاهش تورم با جلوگیری از تجمع مایعات استفاده کنند.

حداقل 7 روز پس از دوره نقاهت بلفاروپلاستی، از انجام فعالیت‌های سنگین مانند بلند کردن اجسام سنگین یا ورزش کردن خودداری کنید. با این حال، بیماران باید فوراً متحرک باشند، بنابراین توصیه می کنیم برای شروع با سرعت ملایم راه بروید.

بلفاروپلاستی اصفهان

برای دو هفته اول توصیه می شود که از عینک آفتابی تیره استفاده کنید تا چشم ها را از تحریک شدن باد یا خورشید محافظت کند. ما همچنین چرت زدن منظم را پیشنهاد می کنیم زیرا چشم ها در طول دوره نقاهت به راحتی خسته می شوند.

بیشتر بخوانید >> پیکر تراشی در اصفهان

آیا بعد از بلفاروپلاستی کبودی وجود دارد؟

تورم و کبودی متوسط ​​بسیار طبیعی است، اگرچه شدت آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اگر بلفاروپلاستی پلک بالایی داشته باشید، این میزان باید در عرض 1-2 هفته کاهش یابد، در حالی که بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین 2-4 هفته طول می کشد. پس از این زمان، به طور کلی اصلاً قابل مشاهده نیست که اخیراً جراحی انجام شده است. در تعداد کمی از بیماران، این تورم و کبودی می تواند برای مدت طولانی تری ادامه یابد.

در طول دوره بهبودی بلفاروپلاستی در اصفهان معمولاً بانداژ لازم نیست، اگرچه پانسمان هایی روی چشم ها قرار می گیرند تا تورم بعد از عمل کاهش یابد.

بیشتر بخوانید >> کاشت مو در اصفهان

آیا بلفاروپلاستی درد دارد؟

این یک روش دردناک نیست و بهبودی بلفاروپلاستی نسبتا آسان است. هر درد بعد از جراحی معمولاً خفیف خواهد بود و با مسکن های مناسب قابل کنترل است. پزشک متخصص بعد از عمل نسخه مناسب شما را ارائه خواهد کرد. اکثر بیماران همچنین می توانند در همان عصر یا صبح روز بعد از عمل از خواب برخیزند و به طور معمول راه بروند.

رزرو نوبت کلینیک نیلا

آیا می توانم بعد از بلفاروپلاستی صورتم را بشوییم؟

نحوه شستشوی بعد از عمل بلفاروپلاستی یکی از سوالات متداول در مورد این روش است. چندین الزام ویژه وجود دارد که باید رعایت شود:

1-2 روز بعد: هنوز هم می توانید حمام یا دوش بگیرید، اما باید از خشک نگه داشتن چشم ها اطمینان حاصل کنید. در صورت دوش گرفتن حتما از سر دوش استفاده کنید و صورت خود را خشک نگه دارید. بهتر است موهای خود را روی سینک بشویید، در حالت ایده آل با کمک شخص دیگری. اگر کمی آب به چشم ها پاشیده شود مشکلی نیست – مشکل زمانی رخ می دهد که زخم در معرض رطوبت طولانی تری قرار گیرد.

3-7 روز بعد: چشم ها را می توان به آرامی با آب و صابون شستشو داد. هنگام خشک شدن با حوله، به آرامی دست بکشید. مهم است که از برداشتن دلمه ها خودداری کنید زیرا زمانی که آماده شوند می ریزند – این بخشی از روند طبیعی درمان است.

روز هفتم: بخیه ها به طور معمول یک هفته پس از جراحی برداشته می شوند و سپس می توان روتین های معمولی شستشو را انجام داد.

14 روز بعد: می توانید دوباره از آرایش استفاده کنید، به شرطی که همه چیز به درستی بهبود یابد.

بیشتر بخوانید >> کاشت ابرو در اصفهان

آیا باید از کار مرخصی بگیرم؟

اگرچه عمل بلفاروپلاستی جراحی سنگین و سختی نیست اما، بیماران همچنان باید مدتی از کار خود مرخصی داشته باشند. بیمارانی که تحت عمل جراحی پلک فوقانی قرار گرفته اند، معمولاً پس از 7 تا 10 روز می توانند به روتین زندگی خود برگردند. زمان بهبودی برای جراحی پلک پایین کمی طولانی‌تر است و زمان مرخصی به 10-14 روز افزایش می‌یابد.

کار از خانه مطمئناً تنها دو روز پس از جراحی مناسب است و استفاده از رایانه برای انجام این کار به چشم شما آسیب نمی رساند یا بر نتیجه عمل تأثیر نمی گذارد. اما مهم است که چشم خود را خسته نکنید.

آیا نیاز به برداشتن بخیه ها دارم؟

در طی بلفاروپلاستی از دو نوع بخیه استفاده می شود. اولاً بخیه های جذب شونده که برای بستن پوست استفاده می کنند و در نتیجه نیازی به بیرون آوردن بعدا ندارند. نوع دیگر بخیه ها پس از 7 تا 10 روز یا گاهی اوقات بیشتر در صورتی که محل به خوبی ترمیم شده باشد نیاز به برداشتن دارد.

بیشتر بخوانید >> تزریق بوتاکس در اصفهان

آیا جای زخم دائمی خواهم داشت؟

برش‌ها همیشه نوعی اسکار بر جای می‌گذارند، اگرچه جایگذاری و نوع جراحی به شدت آن بستگی دارد. خوشبختانه پلک‌ها یکی از آسان‌ترین مکان‌ها برای التیام هستند و بنابراین جای زخم بسیار کمی باقی می‌مانند. اسکارهای پلک پایین معمولاً توسط مژه ها پنهان می شوند و به سختی دیده می شوند، در حالی که زخم های پلک بالایی به دقت توسط چین و چروک های روی پوست پنهان می شوند، به خصوص زمانی که چشم ها باز هستند.

به طور معمول، هر جای زخم کوچک است و تنها چند میلی متر طول خواهد داشت. با این حال، آنها می توانند در ناحیه پنجه کلاغ کمی بیشتر قابل توجه باشند. به طور کلی، جای زخم برای بلفاروپلاستی مشکلی نیست و یکی از کم‌توجه‌ترین شکل‌های جراحی زیبایی صورت است.

بیشتر بخوانید >> تزریق ژل در اصفهان

آیا بعداً به جراحی بیشتری نیاز خواهم داشت؟

چه بخواهیم چه نخواهیم پیری همچنان رخ خواهد داد و اگرچه نتایج بلفاروپلاستی سال ها باقی می ماند، افتادگی و برآمدگی پلک ها همچنان با گذشت زمان ادامه خواهد داشت. این به این دلیل نیست که جراحی ناموفق بوده است. مانند بسیاری از روش های زیبایی، ممکن است بیش از یک روش برای رسیدن به نتیجه “ایده آل” بیمار لازم باشد.

کلینیک زیبایی نیلا با مجرب ترین متخصصان زیبایی و جراحی پلاستیک بهترین نتیجه بلفاروپلاستی در اصفهان را برای شما به ارمغان خواهد آورد. افرادی که می‌خواهند نتیجه اولین عمل خود را بهبود بخشند، می‌توانند بلفاروپلاستی پلاس انجام دهند، که عمل‌های زیبایی اضافی است که می‌توان برای بهبود نتیجه اولیه انجام داد. برخی از بیماران تمایل دارند برای بهبود جای زخم یا رفع ناهنجاری شدید پلک، عمل جراحی تکراری به نام بلفاروپلاستی تجدیدنظر انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *