تزریق ژل, جوانسازی, زیبایی

بهترین درمان خط خنده

درمان خط خنده

بهترین درمان خط خنده یا چین های نازولبیال

چین های نازولبیال و خط خنده چیست؟

چین های نازولبیال یا خطوط خنده، چین و چروک ها یا خطوط عمیقی هستند که از پایین بینی تا گوشه های دهان ایجاد می شوند. در حالی که آنها بسیار رایج هستند، شدت آنها می تواند متفاوت باشد. سارا آرون، دانشیار پوست در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو و دانشیار مرکز جراحی و لیزر پوست UCSF، گفت: «مردم باید از اینکه همه افراد دارای چین‌های نازولبیال هستند، اطمینان داشته باشند. «برخی از مردم دوست دارند که مال آنها کمتر مشخص باشد، و گزینه‌های زیادی [برای درمان آنها] وجود دارد. در این مقاله در خصوص روش های درمان خط خنده صحبت خواهیم کرد.

چین های نازولبیال چگونه درمان می شوند؟

یک متخصص پوست یا کلینیک زیبایی در اصفهان می تواند به شما کمک کند تا علت عمیق شدن چین های نازولبیال خود را تعیین کرده و درمان خط خنده مناسب خود را پیدا کنید. آرون می‌گوید: «همکاری با یک متخصص پوست حرفه ای برای شروع با یک روش کم‌تهاجمی و شاید رسیدن به چیزی مهم‌تر یا تهاجمی‌تر، رویکرد فوق‌العاده‌ای است». ممکن است نتیجه نهایی فقط با لیفت صورت حاصل شود، اما چیزهای زیادی وجود دارد که قبل از انجام عمل جراحی کامل باید امتحان کنید.

فیلر یا پرکننده ها

پرکننده ها اغلب اولین قدم برای کاهش چروک خط خنده و درمان خط خنده هستند. متخصصان پوست و سایر متخصصان زیبایی شناسی فیلرها را به پوست اطراف گونه تزریق می کنند. این کار به این ناحیه حجم می دهد و پوست را بلند می کند. اینکه چه نوع پرکننده و چه مقدار استفاده می شود بستگی به شدت و عمق چروک دارد. رایج ترین پرکننده ها از اسید هیالورونیک، یک بلوک ساختمانی طبیعی پوست، و هیدروکسی لاپاتیت کلسیم که معمولاً در استخوان ها یافت می شود، ساخته می شوند. نشان داده شده است که هر دو علاوه بر حجیم کردن پوست، به تحریک رشد کلاژن نیز کمک می کنند.

تزریق ژل در اصفهان به راحتی در کلینیک نیلا انجام می شوند و به زمان کمی یا بدون نیاز به بهبودی نیاز دارند. برخی از افراد کبودی خفیفی را تجربه می کنند، اما می توان بلافاصله پس از درمان از آرایش استفاده کرد.

با این حال، پرکننده ها یک راه حل کوتاه مدت هستند. آنها 6 ماه تا 2 سال دوام می آورند که بیشتر آنها 6 تا 9 ماه دوام می آورند. مدت زمان ماندگاری فیلر به نوع فیلر و سرعت حل شدن آن در بدن بستگی دارد.

درمان خط خنده

تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت، مصپورت و زئومین) نیز از پرکننده‌های قابل تزریق هستند؛ هرچند عملکرد آن‌ها متفاوت است. در تزریق بوتاکس در اصفهان متخصص پوست، این ماده را به وسیله‌ی یک سوزن کوچک به محل مورد نظر تزریق می‌کند. این مواد، ماهیچه‌های محل تزریق را ضعیف می‌کند. در واقع ماهیچه و خطوط خنده و چروک‌ها، به نوعی رها می‌شوند. با انجام این کار، خطوط و چروک‌ها کمتر مشخص خواهند بود. نتایج این کار را می‌توانید در چند روز اول تزریق ببینید.

متخصص پوست یا جراح پلاستیک، می‌تواند عمل تزریق بوتاکس را انجام دهد. دوره‌ی نقاهت این تزریق نسبتاً کوتاه است؛ بنابراین باید بتوانید فعالیت‌های روزمره (از جمله ورزش) را پس از 24 ساعت انجام دهید. از عوارض جانبی تزریق بوتاکس، می‌توان به سر درد، قرمزی یا خارش در محل تزریق اشاره کرد.

بر اساس گزارش‌های متخصصان کلینیک نیلا، تزریق‌های بوتاکس معمولا به مدت حدود سه ماه تا شش ماه دوام دارند. برای حفظ نتایج دلخواه، باید مجدد به پزشک مراجعه کنید.

سفت شدن پوست

اگر افتادگی پوست دلیل چین‌های ناخواسته خط خنده باشد، متخصصان پوست یا متخصصان مراقبت از پوست نیز ممکن است از درمان سفت‌کننده پوست استفاده کنند. اینها می توانند شامل جوانسازی پوست با لیزر اندولیفت در اصفهان، دستگاه آر اف فرکشنال، اولتراسوند یا لیزر فرکشنال باشند.

رویه ها به طور مشابه عمل می کنند. آنها به نواحی میکروسکوپی لایه پوست در زیر لایه بالایی آسیب می رسانند. این رشد کلاژن را برای پوست ضخیم تر و سفت تر تحریک می کند. با این حال، به گفته متخصصان، سفت کردن پوست به تنهایی بعید است که تفاوت قابل توجهی برای چین‌های نازولبیال اکثر افراد ایجاد کند.

البته روش جدید لیفت با لیزر اندولیفت این مشکل را حل کرده است : نمونه کارهای کلینیک زیبایی نیلا را مشاهده کنید.

درمان خط خنده

عمل جراحي

لیفت گونه یا لیفت تمام صورت می تواند یک روش درمان خط خنده باشد و ظاهر چین های خط خنده و سایر علائم پیری را کاهش دهد. با این حال، جراحی زیبایی گران است و اغلب تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. همچنین مدت زمان بهبودی طولانی دارد و با خطر عوارض همراه است. جهت مشاوره برای انجام جراح زیبایی با ما تماس بگیرید.

هیچ راه حل دائمی برای چین های نازولبیال وجود ندارد. در حالی که برخی از درمان ها ممکن است سال ها طول بکشد، شما نمی توانید به طور کامل پیری طبیعی را متوقف کنید. حتی تغییرات جراحی نیز با گذشت زمان متفاوت به نظر می رسند و علائم پیری را نشان می دهند.

چه چیزی باعث ایجاد چین های نازولبیال یا خطوط خنده می شود؟

افزایش سن، آسیب های ناشی از نور خورشید و سیگار کشیدن، بزرگ ترین علل عمیق شدن چین های بینی هستند. اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) الیاف کلاژن و الاستین را در پوست شما تجزیه می کند که آن را صاف و جوان می کند. سیگار نیز باعث تجزیه این فیبرها می شود. با افزایش سن، آسیب تجمعی پوست می تواند چین های نازولبیال شما را برجسته تر کند.

پیری معمولی نیز می تواند نقش داشته باشد، حتی بدون آسیب نور خورشید یا سیگار کشیدن. با افزایش سن، ساختار گونه های شما صاف می شود. این می تواند باعث افتادگی یا شلی پوست گونه های شما به سمت پایین شود. به آن سال‌ها فشار جاذبه روی پوست و کاهش طبیعی کلاژن و الاستین را اضافه کنید و دستور العملی عالی برای چین و چروک، پوست شل و چین‌های خط خنده خواهید داشت.

افزایش یا کاهش قابل توجه وزن نیز می تواند در ایجاد چین های نازولبیال نقش داشته باشد. کاهش وزن می تواند منجر به شل شدن پوست به خصوص در صورت و گردن شود. افزایش وزن می تواند گونه ها را حجیم کرده و چین های خط خنده را برجسته کند.

خوابیدن به پهلو ممکن است یک یا هر دو چین خط خنده شما را عمیق‌تر کند، اما لازم نیست که به پشت بخوابید. اگر عمیق شدن چین ها نگران کننده باشد، مطمئناً می توانید به پشت بخوابید. با این حال، خواب خوب شبانه برای ترمیم پوست و حفظ سلامتی شما به همان اندازه مهم است.

کلینک نیلا بهترین مرکز لیزر موی زائد در اصفهان

آیا می توان از چین های نازولبیال جلوگیری کرد؟

استفاده از ضد آفتاب در برابر آفتاب و سیگار نکشیدن برای جوان‌تر شدن پوست و جلوگیری از عمیق‌تر شدن چین‌های نازولبیال کلیدی است. آکادمی پوست آمریکا استفاده روزانه از ضد آفتاب را توصیه می کند. اگر می‌خواهید بیرون یا زیر نور خورشید باشید، حتی اگر در حال رانندگی یا پشت پنجره هستید، استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV بسیار مهم است.

محصولات مراقبت از پوست مرطوب کننده نیز می توانند به کاهش چین و چروک ها و بهبود کیفیت کلی پوست شما کمک کنند. متخصصان محصولات حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C را برای کمک به محافظت از کلاژن و الاستین در پوست توصیه می کنند. محصولات حاوی رتینول همچنین می توانند به افزایش تولید سلول های پوست کمک کرده و پوست را جوان تر نگه دارند. فقط مطمئن شوید که همیشه هنگام استفاده از رتینول از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و مرطوب کنید. آنها می توانند پوست را خشک کرده و آن را بیشتر مستعد آسیب خورشید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *