تزریق ژل, زیبایی

هیالورونیک اسید راه جوانسازی

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید چیست؟

اگر شما هم به دنبال جوانسازی و زیبایی بوده اید، با کمی تحقیق درباره روش های زیبایی و جوانسازی مانند تزریق ژل در اصفهان با نام هیالورونیک اسید آشنا شده اید. هیالورونیک اسید (HA) یک گلیکوزامینوگلیکان طبیعی است که در سراسر بافت همبند بدن یافت می شود.

گلیکوزامینوگلیکان ها فقط کربوهیدرات های طولانی بدون شاخه یا قندهایی هستند که پلی ساکارید نامیده می شوند.  HA جزء اصلی چیزی است که به پوست شما ساختار می دهد و مسئول ظاهری حجیم و هیدراته است. ممکن است صحبت های پیرامون کلاژن را شنیده باشید، اما اسید هیالورونیک همان جایی است که در آن وجود دارد.

با هیاهوی ضد پیری، زمان آن رسیده است که در مورد هیالورونیک اسید، فواید آن برای پوستمان و اینکه چرا وزن مولکولی یک ماده مهم است صحبت کنیم! این ماده نقش مهمی در روند بهبود زخم بازی می‌کند، و با افزایش سن کاهش می‌یابد و ما را در برابر افتادگی و چین و چروک مستعدتر می‌کند.

برای یادگیری علم هیالورونیک اسید در این مقاله از کلینیک زیبایی نیلا با ما همراه باشید، بنابراین می توانید ببینید که HA فقط یک ماده معمولی نیست، بلکه یک عنصر اصلی برای روتین مراقبت از پوست شما است.

فواید و مزایای هیالورونیک اسید چیست؟

  • ضد پیری
  • مرطوب کننده
  • التیام زخم
  • ضد چروک
  • خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد
  • می تواند اگزما را درمان کند
  • می تواند قرمزی صورت را درمان کند

هیالورونیک اسید

چرا هیالورونیک اسید اینقدر جادویی است؟ برای شروع، HA می تواند تا 1000 برابر وزن خود به آب متصل شود! به عبارت دیگر، به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند و مولکول های آب را روی سطح پوست شما نگه می دارد تا آن را خوب و هیدراته نگه دارد.

 

بیشتر بخوانید >> بهترین درمان خط خنده

 

هر زمان که در مورد پوستی صحبت می کنیم که به خوبی مرطوب شده است، عمدتاً به پوستی اشاره می کنیم که محتوای آب زیادی دارد. شاید اصطلاح از دست دادن آب از طریق اپیدرمی یا به اختصار TEWL را شنیده باشید؟ این اصطلاح علمی برای اندازه گیری میزان تبخیر آب از پوست است.

هنگامی که یک محصول از TEWL جلوگیری می کند، به این معنی است که با اطمینان از اینکه آب از سطح پوست شما خارج نمی شود، پوست شما را هیدراته نگه می دارد. اسید هیالورونیک دقیقاً این کار را با کاهش سرعت تبخیر آب انجام می دهد.

جدا از اینکه یک آبرسان بسیار موثر است، چند مطالعه همچنین نشان داده اند که برای بهبود زخم ها نیز بسیار مفید است!

آیا استفاده از هیالورونیک اسید عوارض جانبی دارد؟

اگر محصولات خود را بررسی می‌کنید یا محصولات HA را می‌خرید که درصد آن را فهرست می‌کنند، توصیه می‌کنیم غلظت HA را زیر 2 درصد نگه دارید. چرا؟

وزن مولکولی بسیار کم 5 کیلو دالتون HA توانایی نفوذ به منبع قابل اعتماد پوست را دارد، به این معنی که به طور بالقوه می تواند سایر مواد ناخواسته، مواد شیمیایی و باکتری ها را عمیق تر به پوست منتقل کند. اگر پوست شما آسیب دیده است، این ممکن است یک خبر بد باشد. خوشبختانه، HA به خودی خود باعث ایجاد واکنش های آلرژیک نمی شود زیرا بدن ما نیز آن را می سازد.

خوشبختانه، شیمیدان‌های آرایشی این احتمال را پایین آورده‌اند، بنابراین می‌توانیم به تخصص آنها و آنچه مردم در مورد برخی از محصولات HA می‌گویند موکول کنیم. اما اگر سرم های HA خود را فرموله می کنید، بدانید که همه اسید هیالورونیک برابر منبع مطمئن نیستند.

این جام مقدس هیدراتاسیون ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ای داشته باشد. برخی از انواع HA وجود دارد که کمی بحث برانگیز هستند و افزایش سطح آن در واقع با بیماری های التهابی پوست مانند پسوریازیس مرتبط است. یک مطالعه منبع مطمئن نشان داد که استفاده از HA در مقایسه با گلیسیرین خالص، در واقع سرعت بهبود زخم را کاهش می دهد. بله! این ممکن است به دلیل غلظت و وزن مولکولی اسید هیالورونیک باشد.

 

بیشتر بخوانید >> اندولیفت در اصفهان جدیدترین روش جوانسازی

 

علم پشت هیالورونیک اسید چیست؟

فواید هیالورونیک اسید برای پوست به وزن مولکولی و غلظت آن مربوط می شود. در این مورد، اندازه مهم است! وزن مولکولی به جرم آن یا میزان بزرگی مولکول HA اشاره دارد. این در چیزی به نام واحدهای جرم اتمی یکپارچه – دالتون یا به اختصار kDa اندازه گیری می شود.

HA بین 50 تا 1000 کیلو دالتون برای پوست مفیدترین است و طبق آخرین مطالعات انسانی حدود 130 کیلو دالتون بهترین است. هر چیزی بالاتر تفاوت زیادی ایجاد نمی کند. هر چیزی کمتر ممکن است باعث التهاب شود. چگونه این عدد را به دست آوردیم؟ وقتی به مطالعات نگاه می‌کنید، الگویی را مشاهده می‌کنید، اما یکی از کامل‌ترین مطالعات منبع مورد اعتماد، HA با وزن‌های مولکولی متفاوت، از جمله 50، 130، 300، 800 و 2000 کیلو دالتون را بررسی کرده است.

پس از یک ماه، آنها دریافتند که درمان با 130 کیلو دالتون HA موثرترین بوده و قابلیت ارتجاعی پوست را تا 20 درصد افزایش می دهد. هر دو گروه 50 و 130 کیلو دالتون بهبود قابل توجهی در عمق چین و چروک و زبری پوست پس از 60 روز داشتند. تمام وزن‌های مولکولی دیگر هنوز خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست را بهبود می‌بخشند، البته کمتر. شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این تجزیه و تحلیل وزن مولکولی از تجزیه اصلی در اینجا بخوانید.

هیالورونیک اسید

قطر هیالورونیک اسید

قطر اسید هیالورونیک نیز مهم است زیرا توانایی این ماده را برای نفوذ به پوست تعیین می کند. یک مطالعه اخیر منبع مورد اعتماد کارایی یک اسید نانو هیالوروئید موضعی و مولکولی کم را بررسی کرد و دریافت که مواد کوچکتر زیر 500 کیلو دالتون:

  • عمق چین و چروک را تغییر داد
  • افزایش رطوبت
  • افزایش خاصیت ارتجاعی اطراف چشم
  • بهتر جذب پوست می شود

مولکول‌های بزرگ‌تر، با وزن مولکولی بیشتر از 500 کیلو دالتون، زمان سخت‌تری برای عبور از سد پوست داشتند.

از چه محصولاتی باید استفاده کرد؟

محصولات مراقبت از پوست وجود دارد که با ترکیب مولکول‌های مختلف HA برای حداکثر اثربخشی، تمام حدس‌ها را برای شما از بین می‌برد. این مانند یک معجزه پر از هیالورونیک اسید است.

مواد HA برای جستجو

  • اسید هیالورونیک هیدرولیز شده
  • هیالورونات استیله سدیم
  • هیالورونات سدیم

یکی از این نمونه ها لوسیون هیالورونیک اسید Hada Labo (13.99 دلار) از یک شرکت آرایشی ژاپنی است. این با سه نوع مختلف HA شامل اسید هیالورونیک هیدرولیز شده، هیالورونات سدیم استیله و هیالورونات سدیم عرضه می شود. عالی عمل می کند و پس از درمارولینگ برای تسریع روند بهبودی استفاده می شود.

همچنین می‌توانید لوسیون Hada Labo Premium (14.00 دلار) را بررسی کنید که دارای 5 نوع مختلف اسید هیالورونیک و 3 درصد اوره است! اوره یک لایه بردار ملایم است که به عنوان یک مرطوب کننده موثر دو چندان می شود.

بیشتر بخوانید >> ژل ژوویدرم Juvederm

یکی دیگر از گزینه های مقرون به صرفه، اسید هیالورونیک معمولی 2% + B5 (6.80 دلار) است که حاوی دو نوع HA است.

تزریق ژل هیالورونیک اسید

امروزه بسیاری از انواع ژل یا فیلر قابل تزریق به نواحی مختلف صورت و بدن نیز در کشور موجود می‌باشند که بر پایه هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند. این مواد، پس از تزریق، بافت مورد نظر را به افزایش کلاژن و آبرسانی بیشتر تحریک می‌کند. در نتیجه حتی پس از اتمام ماندگاری ژل، فرم و حجم بهتری نسبت به قبل از تزریق شاهد خواهیم بود. تزریق ژل در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *