تزریق ژل, زیبایی

تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم

همه چیز درباره فیلرهای چشم

اگر فکر می‌کنید چشم‌هایتان به علت گودی ایجاد شده زیر آن خسته و فرسوده به نظر می‌رسند، حتی زمانی که استراحت خوبی دارید، تزریق ژل زیر چشم در اصفهان ممکن است گزینه‌ای برای شما باشند. تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید عمل پرکننده چشم را انجام دهید یا نه یک تصمیم بزرگ است. شما باید مواردی زیر را در نظر بگیرید:

  • هزینه
  • نوع پرکننده
  • انتخاب پزشک متخصص برای انجام این روش
  • زمان بهبودی
  • عوارض جانبی بالقوه

پرکننده های چشم می توانند معجزه کنند، اما راه حل معجزه آسایی نیستند. به عنوان مثال، آنها دائمی نیستند، و بر روی برخی از چین و چروک های دیگر، مانند پنجه کلاغی تاثیری ندارند. تزریق ژل در اصفهان

صحبت کردن با متخصصان کلینیک نیلا،کلینیک زیبایی در اصفهان در مورد نتایج مورد انتظار اولین قدم مهم است. همه سزاوار این هستند که نسبت به ظاهر خود احساس اطمینان کنند. اگر تزریق ژل زیر چشم چیزی است که به آن فکر می‌کنید، این مقاله شما را در مورد این روش و آنچه از نتایج انتظار دارید را راهنمایی خواهد کرد.

دلایل ایجاد گودی زیر چشم

  • پلک زدن های مداوم و حرکت دادن بیش از اندازه پوست اطراف چشم از اصلی ترین دلایل شل شدن پوست و ایجاد چین و چروک اطراف چشم در سنین جوانی می باشد.
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید نیز موجب می شود تا فرد به صورت ناخودآگاه چشم های خود را جمع نماید. این فرایند در طولانی مدت موجب بروز چین و چروک اطراف چشم می شود. به همین دلیل در صورتی که مدت زمان زیادی را بیرون از خانه و در معرض نور خورشید قرار دارید، بهتر است استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  • استعمال دخانیات و مصرف الکل نیز موجب کاهش گردش خون در اطراف چشم شده و در نهایت میزان پروتئین های مورد نیاز در این ناحیه را کاهش می دهد. این موضوع منجر به بروز خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم و گود افتادن ناحیه زیر چشم می شود.
  • استرس و اضطراب شدید نیز از دیگر دلایل بروز چین و چروک های پوستی در اطراف چشم می باشد.
  • از دیگر دلایل ایجاد گودی زیر چشم می توان به افزایش سن، مشکلات ژنتیکی، مشکلات خواب، آلرژی و … اشاره نمود.

 

فیلرهای چشم چیست؟ 

فیلرهای چشم برای روشن کردن ناحیه اشک یا ناحیه زیر چشم استفاده می شود. ژل و سایر فیلرها این ناحیه را پرتر و روشن تر نشان می دهند. و کاهش سایه های زیر چشم می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی و جوانسازی صورت شما داشته باشد.

انواع مختلفی از درمان های پرکننده زیر چشم وجود دارد :

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود. پرکننده های اسید هیالورونیک از یک ژل مصنوعی ساخته شده اند که ماده طبیعی بدن را تقلید می کند. نام های تجاری محبوب عبارتند از:

نشان داده شده است که پرکننده های اسید هیالورونیک از تولید کلاژن در پوست حمایت می کنند. لیدوکائین، یک بی حس کننده که به بی حس شدن ناحیه کمک می کند، ماده ای است که به برخی از انواع پرکننده های هیالورونیک اضافه می شود.

از آنجایی که پرکننده‌های هیالورونیک اسید شفاف هستند، به راحتی صاف می‌شوند و احتمال جمع شدن آن‌ها کمتر است، فیلرهای اسید هیالورونیک رایج‌ترین نوع فیلر مورد استفاده در ناحیه زیر چشم هستند.

اسید هیالورونیک کوتاه ترین نتیجه را در بین تمام پرکننده ها ارائه می دهد، اما از نظر پزشکان طبیعی ترین ظاهر را نیز ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید >> تزریق ژل گونه

پلی ال-لاکتیک اسید

پلی-ال-لاکتیک اسید یک ماده زیست سازگار و مصنوعی است که ممکن است از طریق فرآیندی به نام نخ خطی تزریق شود. این ماده به طور قابل توجهی تولید کلاژن را تقویت می کند. با نام تجاری Sculptra Aesthetic به بازار عرضه شده است.

هیدروکسی اپاتیت کلسیم

این فیلر پوستی زیست سازگار از فسفات و کلسیم ساخته شده است. هیدروکسی اپاتیت کلسیم می تواند تولید کلاژن را در پوست تحریک کند و به حمایت و حفظ بافت همبند کمک می کند و به این ناحیه حجم می دهد. کلسیم هیدروکسی آپاتیت ضخیم تر از اسید هیالورونیک است. اغلب قبل از تزریق با یک ماده بی حس کننده رقیق می شود.

برخی از پزشکان به دلیل نگرانی از اینکه ناحیه زیر چشم بیش از حد سفید رنگ شود از استفاده از این پرکننده اجتناب می کنند. برخی دیگر نگران ایجاد گلوله ها در زیر چشم هستند.

تزریق چربی (پیوند چربی، میکرولیپواینژکتور یا انتقال اتولوگ چربی)

اگر در جایی که پلک پایینی و گونه به هم می رسند، گودی عمیقی دارید، ممکن است ارائه دهنده شما استفاده از تزریق چربی بدن خودتان را برای این ناحیه توصیه کند.

چربی معمولاً از نواحی زیر گرفته می شود:

  • شکم
  • باسن
  • ران

مزایا و معایب هر نوع پرکننده

جدول زیر مزایا و معایب هر نوع پرکننده را نشان می دهد. در مورد هر راه حل با پزشک متخصص کلینیک نیلا صحبت کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما بهترین است.

نوع پرکننده زیر چشم

مزایامعایب
اسید هیالورونیک·        شفاف و آسان برای پزشک که در طول درمان با ناحیه زیر چشم متناسب شود

·        ظاهر طبیعی

·        در صورت بروز هرگونه مشکلی در حین عمل، می توان به راحتی آن را پخش و حذف کرد

کوتاه ترین زمان ماندگاری
پلی ال-لاکتیک اسید·        به طور چشمگیری تولید کلاژن را تقویت می کند

·        در عرض چند روز پس از تزریق از بین می رود، اما نتایج طولانی تر از اسید هیالورونیک است

·        بافت ضخیم تر از اسید هیالورونیک

·        ممکن است در برخی موارد باعث ایجاد توده در زیر پوست شود

هیدروکسی اپاتیت کلسیم·        بافت ضخیم تر از پرکننده های دیگر

·        ممکن است پخش کردن آن توسط یک پزشک کم تجربه سخت تر باشد

·        ماندگاری بیشتری نسبت به سایر پرکننده ها دارد

·        در موارد نادر، ممکن است باعث ایجاد گره در زیر چشم شود.

·        برخی از پزشکان احساس می کنند که ظاهری بیش از حد سفید می دهد

انتقال چربی·        ماندگارترین نوع پرکننده·        نیاز به لیپوساکشن و بهبودی جراحی دارد.

·        به دلیل نیاز به بیهوشی، زمان استراحت بیشتر و خطر بیشتری با آن همراه است.

·        برای افرادی که ممکن است چربی را به سرعت از طریق عوامل سبک زندگی جذب کنند، مانند ورزشکاران یا سیگاری ها توصیه نمی شود

بیشتر بخوانید >> لیزر مو زائد در اصفهان

روال تزریق ژل زیر چشم چگونه است؟

روش ها تا حدودی بر اساس نوع پرکننده مورد استفاده متفاوت است. اولین قدم شما یک مشاوره قبل از درمان خواهد بود. شما در مورد وضعیت خود صحبت خواهید کرد و در مورد راه حل مناسب تصمیم خواهید گرفت.

در اینجا یک تفکیک کلی از روش است:

  • پزشک ناحیه ای را که تزریق انجام می شود علامت زده و آن را با مایع پاک کننده استریل می کند.
  • یک کرم بی‌حس کننده را روی آن ناحیه می‌مالند و اجازه می‌دهند برای چند دقیقه جذب پوست شود.
  • پزشک شما از یک سوزن کوچک برای سوراخ کردن پوست استفاده می کند. در برخی موارد، فیلر را از طریق سوزن به آن ناحیه تزریق می کنند. در موارد دیگر، یک کانولا که حاوی پرکننده است به سوراخ ایجاد شده توسط سوزن وارد می‌شود.
  • پزشک شما فیلر را در جای خود صاف می کند.
  • اگر انتقال چربی انجام می دهید، ابتدا تحت بیهوشی عمومی تحت لیپوساکشن قرار می گیرید.
  • بسیاری از افراد در طول عمل پرکننده چشم عملاً هیچ دردی احساس نمی کنند. برخی گزارش می دهند که احساس سوزش خفیف دارند. با تزریق فیلر، احساس فشار یا تورم وجود خواهد داشت.
  • اگرچه سوزن تزریق درست در کنار چشم قرار نمی گیرد، اما از نظر روانی ممکن است احساس کنید که سوزن به چشم شما نزدیک می شود، ناراحت کننده باشد.
  • کل این روش بین 5 تا 20 دقیقه طول می کشد.

تزریق ژل زیر چشم

بیشتر بخوانید >> پیکر تراشی در اصفهان

بهبودی بعد از تزریق ژل زیر چشم

به طور کلی، در تزریق ژل زیر چشم چیزی مواردی است که می توانید در طول بهبودی انتظار داشته باشید:

پس از انجام عمل، پزشک به شما یک کیسه یخ می دهد تا آن را روی زیر چشم خود قرار دهید.

ممکن است بعد از آن مقداری قرمزی، کبودی یا تورم مشاهده کنید، اما در بیشتر موارد این عوارض کوتاه مدت خواهند بود.

پزشک شما یک قرار ملاقات بعدی را در چند روز برای ارزیابی ناحیه و تعیین اینکه آیا نیاز به تزریق فیلر اضافی است یا خیر، توصیه می‌کند.

ممکن است چندین تزریق در طی چند هفته یا ماه توصیه شود.

نتایج

پرکننده ها به مرور زمان دوباره جذب بدن می شوند. آنها نتایج دائمی ارائه نمی دهند. مدت زمان ماندگاری هر پرکننده در اینجا آمده است:

  • پرکننده های اسید هیالورونیک معمولاً بین 9 ماه تا 1 سال دوام می آورند.
  • هیدروکسی اپاتیت کلسیم معمولاً بین 12 تا 18 ماه دوام می آورد.
  • اسید پلی ال لاکتیک می تواند تا 2 سال دوام بیاورد.
  • انتقال چربی ممکن است تا 3 سال طول بکشد.

کاندیدای خوب برای تزریق ژل زیر چشم کیست؟

تیرگی در ناحیه فرورفتگی اشک اغلب ژنتیکی است، اما تعدادی از مسائل دیگر نیز می تواند باعث آن شود، مانند:

  • افزایش سن
  • الگوهای خواب ضعیف
  • کم آبی بدن
  • رنگدانه بیش از حد
  • رگ های خونی قابل مشاهده

پرکننده‌های چشم برای افرادی که گودی تیره زیر چشم ناشی از ژنتیک یا افزایش سن دارند، برخلاف عوامل سبک زندگی مؤثرتر است.

برخی از افراد به طور طبیعی دارای چشم های فرورفته به درجات مختلف هستند که باعث ایجاد سایه در زیر پلک می شود. پرکننده های چشم می توانند به تسکین این مشکل در برخی افراد کمک کنند، اگرچه برخی دیگر ممکن است جراحی را راه حل موثرتری بدانند.

بیشتر بخوانید >> کاشت مو در اصفهان

بالا رفتن سن نیز می تواند باعث گودی چشم و ظاهری تیره و توخالی شود. با افزایش سن، چربی زیر چشم ممکن است از بین برود یا ریزش کند و باعث ایجاد ظاهری توخالی و جدایی عمیق بین ناحیه زیر چشم و گونه شود.

همه افراد کاندیدای مناسبی برای دریافت پرکننده های چشم نیستند. اگر سیگار می‌کشید، پزشک ممکن است در مورد مصرف پرکننده‌های چشم به شما هشدار دهد. سیگار ممکن است مانع از بهبودی شود. همچنین ممکن است مدت زمان ماندگاری نتایج را کاهش دهد.

” فیلرهای چشم برای ایمنی در زنان باردار یا شیرده آزمایش نشده است و توصیه نمی شود در این زمان ها از آنها استفاده کنید.”

عوارض جانبی احتمالی تزریق ژل زیر چشم چیست؟

برای جلوگیری از واکنش آلرژیک احتمالی به پرکننده، حتماً پزشک خود را از هرگونه آلرژی مطلع کنید. در بیشتر موارد، عوارض جانبی پرکننده های چشم حداقل و کوتاه مدت خواهد بود. آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • سرخی
  • پف کردگی
  • نقطه قرمز کوچک در محل(های) تزریق
  • کبودی

اگر پرکننده خیلی نزدیک به سطح پوست تزریق شود، ممکن است این ناحیه ظاهری آبی یا پف کرده پیدا کند. این عارضه جانبی به عنوان اثر Tyndall شناخته می شود.

در برخی موارد، اگر این اتفاق بیفتد، پرکننده باید حل شود. اگر هیالورونیک اسید فیلر شما بود، تزریق hyaluronidase به حل سریع فیلر کمک می کند.

به حداقل رساندن عوارض جانبی

مهم ترین راه برای جلوگیری از عوارض جانبی جدی، انتخاب یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک با تجربه برای انجام این روش است. پزشکان کم‌تجربه و کلینیک های غیر معتبر می‌توانند باعث بروز عوارض جانبی جدی شوند، مانند استفاده ناهموار از پرکننده یا سوراخ کردن تصادفی ورید یا شریان.

عوارض جانبی جدی عبارتند از:

  • نتایج ناهموار، مانند عدم تقارن بین هر چشم
  • برجستگی های ریز زیر پوست
  • فلج عصبی
  • جای زخم
  • کوری

توجه به این نکته مهم است که FDA یک منبع معتبر هشدار رسمی در مورد برخی از پرکننده های پوستی صادر کرده است. قبل از انجام عمل حتماً در مورد این موضوع با پزشک خود صحبت کنید.

هزینه تزریق ژل زیر چشم

پرکننده های چشم یک عمل زیبایی هستند، بنابراین تحت پوشش هیچ طرح بیمه درمانی نیستند. هزینه ها می تواند متفاوت باشد. بسته به نوع ژل و حجم مورد استفاده. جهت اطلاع از هزینه های تزریق ژل زیر چشم در اصفهان با ما تماس بگیرید.

چگونه یک پزشک متخصص و باتجربه پیدا کنیم؟

کلینیک زیبایی و تخصصی پوست و مو نیلا با مجرب ترین پزشکان متخصص و کادر درمانی حرفه‌ای به شما امکان تجربه انواع درمان‌های زیبایی را بصورت حرفه‌ای و بدون عوارض، خواهد داد.

جمع بندی

پرکننده های چشم برای کاهش تیرگی زیر چشم رایج است. چندین نوع مختلف پرکننده وجود دارد که ممکن است مورد استفاده قرار گیرد، از جمله اسید هیالورونیک که رایج ترین نوع آن است.

مهم نیست که چه نوع پرکننده ای برای شما بهترین است، انتخاب یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک با تجربه و دارای مدرک تخصصی مهم ترین تصمیم شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *