تزریق ژل, زیبایی

اصلاح فرم بینی با تزریق ژل بینی

ژل بینی اصفهان

تزریق ژل بینی چیست؟

رینوپلاستی غیر جراحی را لیکوئید رینوپلاستی نیز می نامند. این روش شامل تزریق ژل در اصفهان که یک ماده پرکننده مانند اسید هیالورونیک به زیر پوست است تا ساختار بینی شما به طور موقت تغییر کند.

در تزریق پرکننده به بینی می توان از ژل های مختلفی استفاده نمود. یکی از پرکاربرد ترین و در عین حال کم دردسر ترین تزریق فیلر به بینی را، تزریق اسید هیالورونیک می توان نامید. تزریق ژل اسید هیالورونیک برای افرادی که تمایلی به انجام جراحی بینی ندارند و همچنین برای کسانی که دارای نواقص بعد از عمل جراحی بینی می باشند مورد استفاده قرار می گیرد؛ این روش در مقایسه با جراحی بینی روشی بسیار کم خطر می باشد.

ایمنی تزریق ژل بینی

جراحان پلاستیک این نوع رینوپلاستی را کارآمد و ایمن می دانند، اگرچه عوارض احتمالی وجود دارد. یک عارضه جانبی رایج قرمزی پوست است. در فرایند تزریق ژل یک پرکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این پرکننده می‌تواند انواع مختلفی از ژل باشد. اما به طور معمول از هیالورونیک اسید برای این کار استفاده می‌شود. تزریق انواع پرکننده‌ها به بینی می‌تواند در موارد بسیاری جایگزین جراحی‌های غیر ضروری شده و شما را به نتیجه دلخواه برساند.

برای انجام این کار ابتدا بینی با استفاده از برخی پمادهای بی‌حسی یا تزریق داروهایی مانند لیدوکایین بی‌حس خواهد شد. سپس مقدار مناسبی از پرکننده با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف به زیر پوست بینی تزریق خواهد شد. این فیلرها معمولا اسید هیالورونیک هستند.

بیشتر بخوانید >> پیکر تراشی در اصفهان

عملیات تزریق زیر پوستی در یک مرحله انجام نمی‌شود؛ بلکه پزشک یا متخصص تزریق ژل به بینی باید قسمت‌های مورد نیاز را شناسایی کرده و چندین بار تزریق را به داخل و خارج بافت انجام دهد. پس از تکمیل شدن این فرایند، پزشک برای رسیدن به شکل طبیعی، بینی را ماساژ می‌دهد تا ظاهر خوبی پیدا کند.

راحتی تزریق فیلر بینی

رینوپلاستی غیرجراحی یک روش سرپایی است که آن را بسیار راحت تر از جایگزین های جراحی می کند. پزشک متخصص کلینیک زیبایی نیلا (بهترین کلینیک زیبایی در اصفهان) می تواند این روش را در 15 دقیقه یا کمتر انجام دهد. در برخی موارد، می توانید همان روز به سر کار خود بازگردید.

هزینه تزریق ژل بینی

هزینه رینوپلاستی غیر جراحی بسیار کمتر از جراحی بینی سنتی است. هزینه تزریق ژل بینی بسته به میزان سی سی تزریق شده و برند ژل متغیر است. رینوپلاستی غیر جراحی یک عمل زیبایی است، بنابراین بیمه آن را پوشش نمی دهد. برخلاف رینوپلاستی جراحی، واقعاً هیچ دلیل پزشکی وجود ندارد که باعث شود پزشک این روش را توصیه کند.

هزینه ها بسته به نوع پرکننده ای که انتخاب می کنید، پزشک که انتخاب می کنید و تعداد تزریقی که نیاز دارید متفاوت است. شما باید پس از مشاوره یک تفکیک هزینه دقیق از پزشک خود دریافت کنید.

ژل بینی نیلا

اثر تزریق ژل بینی

بیماران و پزشکان از نتایج رینوپلاستی غیر جراحی راضی هستند. البته باید توجه داشت که در اکثر موارد این نتایج تا 6 ماه یا کمتر باقی می مانند.

بیشتر بخوانید >> کاشت مو در اصفهان

رینوپلاستی غیر جراحی چیست؟

شاید در مورد رینوپلاستی غیرجراحی شنیده باشید که با نام مستعار “جراحی بینی لیکوئید” یا “جراحی بینی 15 دقیقه ای” نامیده می شود. رینوپلاستی غیر جراحی در واقع یک عمل پرکننده پوستی است که شکل بینی شما را تا 6 ماه تغییر می دهد.

این روش برای افرادی که به دنبال صاف کردن برجستگی های بینی خود هستند و یا کمتر نشان داده شود، اما آماده راه حل دائمی نیستند، یا نگران خطرات و زمان بهبودی در جراحی بینی سنتی هستند ایده آل است.

مطمئناً رفتن زیر سوزن تزریق ژل بینی نسبت به رفتن زیر چاقو برای عمل بینی پیچیدگی کمتری دارد، اما تغییر شکل بینی هرگز بدون خطر نیست. این مقاله کلینیک نیلا به هزینه ها، روش، بهبودی و مزایا و معایب جراحی بینی لیکوئید می پردازد.

بیشتر بخوانید >> بلفاروپلاستی در اصفهان

تاثیر تزریق ژل بینی

در رینوپلاستی غیر جراحی از مواد پرکننده پوستی برای تغییر شکل بینی استفاده می شود. یک ماده تزریقی ژل مانند (معمولا اسید هیالورونیک) در زیر پوست شما در مناطقی که می خواهید خطوط یا حجم بیشتری ایجاد کنید، وارد می شود. گاهی اوقات از تزریق بوتاکس در اصفهان نیز استفاده می شود.

ماده پرکننده در جایی که در لایه های عمیق تر پوست شما تزریق می شود ته نشین می شود و شکل خود را حفظ می کند. این می تواند ظاهر بینی شما را از 4 ماه تا 3 سال، بسته به پوست، نتایج مورد نظر و ماده مورد استفاده، تغییر دهد.

روال کار چگونه است؟

روش جراحی بینی لیکوئید به خصوص در مقایسه با رینوپلاستی جراحی نسبتاً ساده است. پس از یک جلسه مشاوره که در آن نتایج مورد نظر خود را مورد بحث قرار می دهید، پزشک از شما می خواهد در حالی که صورت خود را به سمت بالا خم کرده اید دراز بکشید. ممکن است یک بی حس کننده موضعی روی بینی و ناحیه اطراف آن اعمال کنید تا از سوزن احساس درد نکنید.

پس از اثر بی حسی، پزشک فیلر را به ناحیه اطراف بینی و شاید خود پل بینی شما تزریق می کند. در حین انجام این کار ممکن است کمی احساس فشار یا سوزش کنید. کل فرآیند می تواند از 15 دقیقه تا 45 دقیقه طول بکشد.

بیشتر بخوانید >> تزریق ژل لب در اصفهان

مناطق مورد تزریق ژل بینی

رینوپلاستی غیرجراحی قوز، نوک و دو طرف بینی شما را هدف قرار می دهد. پرکننده ها را می توان در اطراف هر قسمت از بینی تزریق کرد تا شکل آن را تغییر دهد. این روش به خوبی کار می کند اگر می خواهید:

  • برآمدگی های کوچک بینی خود را صاف کنید
  • نوک بینی خود را برجسته تر کنید
  • به بینی خود حجم دهید
  • نوک بینی خود را بلند کنید
  • علاوه بر این، اگر برآمدگی خفیف روی پل بینی خود دارید، می تواند آن را استتار کرده و کانتور نیمرخ بینی شما را صاف کند.

اگر می‌خواهید بینی‌تان کوچک‌تر به نظر برسد یا اگر به دنبال صاف کردن برآمدگی‌های برجسته‌تر هستید، ممکن است جراحی بینی لیکوئید نمی‌تواند نتایج دلخواهتان را به شما بدهد.

تزریق ژل بینی نیلا

خطرات و عوارض جانبی تزریق ژل بینی

برای اکثر افراد، تنها عارضه جانبی رینوپلاستی لیکوئید که مشاهده می کنند، کمی قرمزی و حساسیت در ناحیه تزریق در یک یا دو روز پس از عمل است.

سایر عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

  • کبودی در محل تزریق
  • ورم
  • حرکت ژل، به این معنی که ماده تزریقی به نواحی دیگر بینی یا ناحیه زیر چشم شما حرکت  می کند و ظاهری «مواج» یا «بیش از حد پر» ایجاد می کند. این مورد در صورت مراجعه به کلینیک غیر معتبر و یا پزشک بی تجربه است.
  • حالت تهوع : بینی یک ناحیه حساس است. پر از رگ های خونی است و نزدیک چشم شماست. به همین دلیل است که جراحی بینی لیکوئید تا حدودی پیچیده‌تر از سایر روش‌های پرکننده تزریقی است. یک جراح پلاستیک آموزش دیده و محتاط معمولاً در استفاده از پرکننده کمتر در بینی به جای پرکردن بیش از حد ناحیه، اشتباه نمی کند.

یک مطالعه موردی مشاهده شد که وقتی یک پزشک بدون مجوز این روش را انجام می دهد، احتمال بروز عوارض بیشتر است. عوارض جدی احتمالی عبارتند از:

  • مرگ بافت
  • عوارض عروقی
  • از دست دادن بینایی

در یک مطالعه در سال 2019 روی 150 نفر که جراحی بینی لیکوئید انجام دادند، تنها 1.82 درصد از آنها دارای عارضه بودند. اگر تجربه کردید فوراً با پزشک خود صحبت کنید :

  • تب
  • تاری دید
  • قرمزی یا کبودی که گسترش می یابد و بدتر می شود
  • کهیر یا سایر علائم یک واکنش آلرژیک

بعد از درمان چه انتظاراتی باید داشت

پس از تزریق ژل بینی، ممکن است درد، تورم و قرمزی در محل تزریق خود مشاهده کنید. ظرف یک یا دو ساعت، تزریق باید شروع به ته نشین شدن کند. قرمزی باید شروع به فروکش کند، و شما می توانید نتایج مورد نظر خود را بهتر ببینید.

یک کیسه یخ همراه داشته باشید تا بعد از تزریق از آن استفاده کنید. از پزشک خود بپرسید که آیا استفاده از آن برای به حداقل رساندن قرمزی و التهاب مشکلی ندارد. نتایج باید در عرض یک یا دو هفته کاملاً قابل مشاهده باشد. قرمزی یا کبودی باید تا آن زمان کاملاً فروکش کند.

در مورد زمان استراحت، افرادی که به تزریق ژل بینی روی میاورند دوست دارند که عملاً هیچ زمان بهبودی تجربه نکنند. شما می توانید در همان روز به سر کار و فعالیت های عادی خود بازگردید. بیشتر مواد پرکننده ظرف 6 ماه در لایه پوست شما حل می شوند. برخی از مواد پرکننده تا 3 سال دوام خواهند داشت. مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، نتایج تزریق ژل بینی دائمی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *