تزریق بوتاکس, زیبایی

تزریق بوتاکس در دوران بارداری

تزریق بوتاکس در بارداری

عوارض تزریق بوتاکس در دوران بارداری

همه می خواهند بهترین چهره خود را به نمایش بگذارند. برای رسیدن به این هدف، بسیاری از افراد به روش های زیبایی روی می آورند. تزریق بوتاکس در اصفهان یکی از گزینه‌های محبوب برای کاهش ظاهر چین و چروک‌های صورت است، به‌ویژه خطوط آزاردهنده‌ای که بین ابروها و روی پیشانی شما ایجاد می‌شوند.

در حالی که بوتاکس (سم بوتولینوم A) به عنوان یک درمان آرایشی قرار می گیرد، همچنین برای درمان سردرد و تعریق غیرطبیعی و سایر شرایط استفاده می شود. بیشتر بخوانید >> تزریق بوتاکس برای میگرن

بسیاری از افرادی که بوتاکس می گیرند نیز تمایل به تشکیل خانواده دارند. بنابراین چه به دلایل زیبایی یا پزشکی بخواهید از بوتاکس استفاده کنید، سوال یکسان است: استفاده از بوتاکس در دوران بارداری چقدر ایمن است؟

پاسخ کوتاه: ما به اندازه کافی نمی دانیم که بدون هیچ تردیدی بی خطر است. با این حال، این چیزی است که ما می دانیم. در ادامه مقاله بهترین کلینیک زیبایی در اصفهان، کلینیک نیلا همراه ما باشید :

بوتاکس چیست؟

آیا تا به حال فکر کرده اید وقتی بوتاکس در دوران بارداری انجام می‌دهید، چه چیزی به بدن شما تزریق می شود؟

بوتاکس نام تجاری محصولی است که حاوی نوروتوکسین تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است. هنگامی که در مقادیر بسیار ناچیز تزریق می شود، می تواند به طور موقت عضلات را فلج کند و باعث شل شدن آنها شود. این دارو در ابتدا توسط سازمان غذا و دارو (FDA) در اواخر دهه 1980 به عنوان درمانی برای تنبلی چشم و پلک زدن کنترل نشده تایید شد.

تزریق بوتاکس اصفهان

بعدها، بوتاکس برای صاف کردن چین و چروک های صورت و همچنین درمان هایپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد) تایید شد. تزریق بوتاکس زیر بغل. سایر محصولات حاوی این سم عبارتند از Dysport، Xeomin و Myobloc، اگرچه همه آنها برای اهداف آرایشی استفاده نمی شوند.

آیا تزریق بوتاکس در دوران بارداری برای کودک شما بی خطر است؟

اگر مدتی است که از بوتاکس استفاده می‌کنید، احتمالاً دیگر زیاد به آن فکر نمی‌کنید، جز اینکه مطمئن شوید که اثر آن در حال از بین رفتن است. به طور کلی، تحقیقات نشان می دهد که تزریق سم بوتولینوم برای از بین بردن خطوط خط اخم بین ابروهای شما برای اکثر افراد بی خطر است.

با این حال، مثبت بودن تست بارداری ممکن است شما را به فکر مجدد وادار کند. چالش اینجاست: تحقیقات قوی در مورد استفاده از سم بوتولینوم در افراد باردار وجود ندارد.

مطالعات حیوانی برای ایمنی آن خوش‌بین است. محققانی که سم بوتولینوم A را به حیوانات باردار تزریق کردند، هیچ مدرکی مبنی بر عبور این سم از جفت پیدا نکردند، که نشان می‌دهد این اتفاق در انسان نیز بعید است.

علاوه بر این، شواهدی مبنی بر اینکه بوتاکس ممکن است در دوران بارداری بی تاثیر باشد به خود مولکول ها مربوط می شود. اندازه به روشی غیرعادی در مورد این محصول اهمیت دارد: نشانه هایی وجود دارد که اندازه مولکول سم احتمالاً مانع از عبور آن از سد جفت می شود.

با این حال، در نهایت، اطلاعات زیادی در مورد استفاده از این سم بوتاکس در دوران بارداری وجود ندارد. همانطور که در بررسی سال 2017 در مورد ایمنی روش های زیبایی در دوران بارداری و شیردهی یادداشت شد، هیچ کارآزمایی بالینی اثرات استفاده از سم بوتولینوم برای اهداف زیبایی در زنان باردار را بررسی نکرده است. بنابراین، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

خطرات استفاده از بوتاکس در دوران بارداری چیست؟

یکی از خطرات بالقوه ای که باید در نظر گرفت، گسترش سم به خارج از ناحیه موضعی است. اگر سم به خارج از محل تزریق اولیه گسترش یابد، می تواند باعث بوتولیسم شود که یک وضعیت بالقوه خطرناک است. با توجه به منبع معتبر FDAT، علائم رایج بوتولیسم عبارتند از:

  • ضعف عضلانی
  • تاری دید یا دوبینی
  • گرفتگی صدا
  • مشکل در تشکیل کلمات
  • مشکل در تنفس
  • مشکل در بلع
  • از دست دادن کنترل مثانه

این علائم ممکن است در عرض چند ساعت پس از تزریق ایجاد شوند، اما ممکن است چندین روز یا حتی هفته ها طول بکشد تا ایجاد شوند. اگر آنها را تجربه کردید، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

با این حال، در حالی که تحقیقات محدود است، برخی از مطالعات منبع معتبر اشاره کرده اند که شواهد زیادی وجود ندارد که استفاده از بوتاکس را با نتایج ضعیف و عوارض بارداری مرتبط کند.

در مورد شیردهی چطور؟

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد باردار هستید، احتمالاً به این فکر می کنید. اما اگر قصد شیردهی دارید و همچنین از علاقه مندان به تزریق بوتاکس هستید، تزریق بوتاکس شما در کجای برنامه های شما قرار می گیرد؟ ارزش آن را دارد که مزایا و خطرات را در نظر بگیرید.

همانطور که FDA به منبع معتبر اشاره می کند که هنوز مشخص نیست که آیا بوتاکس به نوزاد متولد نشده آسیب می رساند یا خیر، همچنین مشخص نیست که آیا بوتاکس به شیر مادر منتقل می شود یا خیر. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که سم بوتولینوم A ایمن به نظر می رسد، زیرا به نظر می رسد فقط مقدار ناچیزی از جذب سیستمیک و انتقال جفت وجود دارد.

هنوز مطمئن نیستید؟ این قابل درک است اگر نگران هستید، می توانید تزریق بوتاکس را در حین شیردهی متوقف کنید تا اطلاعات ایمنی بیشتری در دسترس باشد. با این وجود، با پزشک خود – یا پزشک فرزندتان – در مورد این موضوع صحبت کنید و از آنها راهنمایی بخواهید. مشاوره با پزشکان کلینیک نیلا : 03137759050

تزریق بوتاکس در بارداری

چه زمانی می توان تزریق بوتاکس را از سر گرفت؟

اگر تصمیم دارید تزریق بوتاکس در دوران بارداری را متوقف کنید، ممکن است از خود بپرسید که چه زمانی می توانید دوباره آن را از سر بگیرید. پاسخ روشنی وجود ندارد. باز هم، تزریق بوتاکس در دوران شیردهی خطرناک به نظر نمی رسد، اما تحقیقات زیادی انجام نشده است. بنابراین اگرچه در دوران شیردهی نباید مضر باشد، ممکن است بخواهید اطلاعات قوی تری برای حمایت از این ادعا داشته باشید. مطمئن ترین راه برای شما این است که صبر کنید تا پس از از شیر گرفتن کودکتان، بوتاکس را دوباره شروع کنید.

اگر از بوتاکس برای اهداف پزشکی و نه زیبایی استفاده کنید چه؟

همه کسانی که از سم بوتولینوم A استفاده می کنند، از آن برای اهداف زیبایی استفاده نمی کنند، زیرا دلایل پزشکی برای روی آوردن به بوتاکس یا محصولات مشابه وجود دارد.

به عنوان مثال، FDA به بوتاکس به عنوان تنها درمان میگرن مزمن چراغ سبز نشان داده است. پزشکان همچنین از آن برای درمان بیماری به نام دیستونی استفاده می کنند که شامل حرکات تکراری است که از انقباضات کنترل نشده عضلانی و سایر شرایط ایجاد می شود.

اگر از بوتاکس برای یکی از این اهداف استفاده می کنید، ممکن است شما و پزشکتان بخواهید در مورد اینکه آیا خطرات بر فواید آن بیشتر است یا اینکه آیا درمان های احتمالی دیگری وجود دارد که می توانید امتحان کنید، بحث کنید.

چند جایگزین بی خطر برای بوتاکس برای اهداف زیبایی چیست؟

اگر به ظاهر خود در هنگام تزریق بوتاکس علاقه دارید، اما نمی‌خواهید در دوران بارداری یا شیردهی ریسک کنید، می توانید از سار روش های زیبایی و جوانسازی در اصفهان استفاده کنید. اگرچه دقیقاً نتایج مشابهی دریافت نمی کنید، محصولات دیگری نیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

لایه برداری تحقیقات نشان می دهد که لایه برداری گلیکولیک و اسید لاکتیک در دوران بارداری بی خطر است، اما ممکن است بخواهید از لایه برداری اسید سالیسیلیک خودداری کنید. بیشتر بخوانید >> خدمات تخصصی پوست در اصفهان

چند استراتژی ممکن دیگر برای به حداقل رساندن خطوط اخم از نوشیدن آب فراوان استفاده کنید تا پوست شما هیدراته بماند، صورت خود را چندین بار در روز مرطوب کنید و چند بار در ماه پوست خود را لایه برداری کنید.

و هرگز اثرات یک خواب خوب شبانه را نادیده نگیرید. اگر می‌توانید پس از بدنیا آمدن نوزاد این کار را انجام دهید، یک پرستار کودک استخدام کنید یا شریک زندگی خود را برای انجام وظیفه در نیمه‌شب دعوت کنید تا بتوانید کمی بیشتر بخوابید.

بیشتر بخوانید >> بهترین درمان خط خنده

جمه بندی

بوتاکس به طور کلی برای اهداف زیبایی و سایر اهداف بی خطر در نظر گرفته می شود. اما بارداری ممکن است شما را در تزریق بوتاکس بعدی خود دچار تردید کند.

شاید بهتر باشد احتیاط کنید و سری بعدی تزریق بوتاکس خود را به تعویق بیندازید، اما همیشه می توانید قبل از تصمیم نهایی با پزشک کلنیک نیلا مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *