جوانسازی, زیبایی, مراقبت پوست و مو

همه چیز درباره کرم دور چشم – کلینیک نیلا

درمان پف زیر چشم اصفهان

آیا کرم دور چشم موثر است؟

در مورد کرم های دور چشم دو گروه وجود دارد: موافقان و مخالفان. برخی از زنان و مردان به تاثیر کرم های دور چشم بسیار مطمئن هستند و بسیار منظوم و روتین این کرم ها را دو بار در روز به دور چشم‌های خود می‌زنند، به این امید که خطوط ریز، تیرگس زیر چشم و پف زیر چشم‌های خود را کاهش دهند.

مخالفان به این ایده پایبند هستند که هر چیزی که برای مرطوب کردن صورت خود استفاده می کنند باید به اندازه کافی برای چشمانشان نیز خوب باشد.

ای کاش پاسخی صریح وجود داشت. وقتی صحبت از کرم‌های دور چشم می‌شود، به نظر می‌رسد که پاسخ بسته به اینکه با چه کسی صحبت می‌کنید، چه مقاله‌هایی را می‌خوانید و چه چیزی را می‌خواهید انجام دهید متفاوت است.

به زبان ساده، اکثر متخصصان بر این باورند که مشکلات خاصی وجود دارد که کرم‌های دور چشم می‌توانند به درمان آن‌ها کمک کنند، اما برخی نگرانی‌ها، غیر قابل انکار هستند.

بهترین مرکز اندولیفت در اصفهان

بنابراین چه کسی به کرم دور چشم نیاز دارد؟

بحث‌های مداومی در مورد اثربخشی کرم‌های دور چشم وجود دارد و دکتر کاترینا گود ، یکی از مخالفان استفاده از کرم دور چشم است. او می گوید: «طبق تجربه من، کرم دور چشم خیلی مفید نیست. حتی بهترین برندهایی که وجود دارند و من آن ها را استفاده کرده ام! کرم هایی که روی صورت خود استفاده می کنید، صرف نظر از نام تجاری، به اندازه کرم دور چشم مفید هستند.

اما شکی نیست که پوست اطراف چشم شما حساس تر از بقیه قسمت های صورت شماست. بهتر است بیشتر مراقب آن باشید. دکتر هلن ناگز، معاون تحقیق و توسعه جهانی در Nu Skin در یوتا توضیح می دهد: پوست زیر چشم از نازک ترین و ظریف ترین است، و همچنین در معرض ریزحرکات مداوم است.

به همین دلیل، برخی از کارشناسان معتقدند بهتر است از کرم یا ژل مخصوص چشم استفاده شود. دکتر جینا سوینی از متخصان پوست در فلوریدا می‌افزاید: «بسیاری از کرم‌ها یا مرطوب‌کننده‌های معمولی صورت ممکن است پوست نازک پلک را تحریک کنند».

شکنندگی ناحیه اطراف چشم همچنین این علت را توضیح می دهد که چرا اغلب اطراف چشم اولین قسمت از صورت شما شروع به نشان دادن علائم پیری می کند. طبیعی است که پوست ما به مرور زمان خشک‌تر شود. جای تعجب نیست که کمبود آبرسانی نیز یکی از عوامل ایجاد چین و چروک است. به گفته دکتر کنگز، “منطقی است که مرطوب کننده در این ناحیه به نظر می رسد به نفع پوست کم آب و خشک باشد.”

همانطور که مجله پوست زیبایی اشاره می کند، برخی از مطالعات نشان می دهد که برخی از درمان های ضد پیری چشم می توانند در واقع به بهبود صافی زیر چشم و کاهش عمق چین و چروک های بزرگتر کمک کنند.

 

این درمان ها عبارتند از :

کرین بیرچناف، یک متخصص زیبایی و آرایشگر در پورتلند، اورگان، خود یک طرفدار کرم دور چشم است. او از کرم دور چشم بر پایه رتینول استفاده می کند. اما، او اعتراف می‌کند، «نمی‌توانم قطعاً بگویم که کرم‌های دور چشم واقعاً کار می‌کنند – اما می‌توانم بگویم که برخی از مواد مؤثر هستند.»

بنابراین کدام مواد را باید جستجو کنید؟

اگرچه هیچ عصاره جادویی وجود ندارد که روند پیری را به طور کامل متوقف کند، یک کرم دور چشم خوب می تواند به کاهش ظاهر چین و چروک کمک کند. اما، همانطور که در قبل اشاره کردیم، تنها در صورتی که دارای اجزا و ترکیبات مناسب باشد. او یک محصول چشمی با رتینول را برای افزایش گردش سلولی پیشنهاد می کند. او فرمول های ژل مانند را ترجیح می دهد زیرا سبک تر و راحت تر جذب می شوند.

بیرچناف توضیح می دهد: با افزایش سن، سلول های پوست ما به سرعت تکثیر نمی شوند. رتینول به تسریع روند کمک می کند.

در واقع، رتینول مشتق شده از ویتامین A  در مبارزه با پیری اثر طولانی مدتی اثبات شده دارد. ظاهراً این تمام چیزی نیست که می‌توان با آن مبارزه کرد. رتینول در واقع برای بیش از 3000 سال منبع مورد اعتماد برای کمک به رفع انواع مشکلات سلامتی، از جمله شب کوری (!) استفاده شده است.

دکتر Knaggs ویتامین C و پپتیدها و همچنین مواد تشکیل دهنده با مزایای ضد پیری را توصیه می کند. او اضافه می کند که اینها به تقویت پوست و قوی تر شدن آن کمک می کند. آنتی اکسیدان ها می توانند به محافظت در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک کنند، و Knaggs از اجزایی مانند اسید پیروگلوتامیک سدیم NaPCA  برای کمک به افزایش رطوبت پوست استفاده می کند.

دکتر Sevigny سرامیدها را برای مرطوب‌سازی پیشنهاد می‌کند، اگرچه او آن را راه‌حلی طولانی‌مدت برای خطوط ریز نمی‌داند. Birchenough محصولات حاوی هیالورونیک اسید را دوست دارد تا به کاهش ظاهر چین و چروک کمک کند. او خاطرنشان می کند: این بیشتر یک روش با نتایج فوری است.

مهم نیست که کدام محصول را برای استفاده انتخاب می کنید، همیشه باید با احتیاط از آن استفاده کنید. در صورت بروز قرمزی، تحریک و تورم شدید، باید فورا مصرف آن را قطع کنید.

کلینیک تخصصی نیلا بهترین مرکز پیکرتراشی در اصفهان

و در مورد پف های زیر چشم چطور؟

اگر زیر چشمتان پف و تیرگی دارد، ممکن است ارثی باشد. این بدان معنی است که هیچ مقدار کرم دور چشم ظاهر آنها را به حداقل نمی رساند. درمان قطعی پف زیر چشم

دکتر کنگز می‌گوید: هرچه در فرد جوان‌تر شروع به ظاهر شدن پف زیر چشم کند، نشانه‌ای از وجود یک جزء ارثی است. اکسیداسیون رادیکال، استرس، خستگی و آلرژی.

گاهی اوقات، تعدیل عوامل سبک زندگی – از جمله نوشیدن آب بیشتر یا ماندن در برنامه خواب ثابت – ممکن است تا حدی گودی چشم را بهبود بخشد.

دکتر کنگز می‌گوید: «رگ‌های کوچک در این ناحیه نفوذپذیر می‌شوند و می‌توانند مایعی را نشت کنند که زیر چشم جمع می‌شود». این تورم معمولاً زمانی که بدن مایعات را دوباره جذب می‌کند فروکش می‌کند، اگرچه گاهی اوقات ممکن است به چند هفته زمان انتظار نیاز باشد.

در همین حال، Knaggs پیشنهاد می‌کند به آرامی صورت خود، از جمله پوست زیر چشم خود را ماساژ دهید تا به بهبود گردش خون و کاهش تجمع مایعات کمک کنید. و احتمالاً این توصیه را شنیده اید که کرم دور چشم خود را به آرامی و با حرکت رو به بالا روی آن بزنید – این نیز صادق است.

جمع بندی

برای بسیاری از افراد، کرم‌های دور چشم ممکن است کار زیادی انجام ندهند – به خصوص اگر پف زیر چشم یا تیرگی زیر چشم دارید. می‌توانید تغییرات کوچکی در سبک زندگی ایجاد کنید، مانند کاهش مصرف نمک، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این روش‌ها کارساز باشند. اگر به دنبال درمان قطعی پف زیر چشم هستید با متخصصان کلینیک زیبایی نیلا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *