پیکر تراشی, زیبایی

تفاوت لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی (تامی تاک)، کدام گزینه بهتر است؟

لیپوساکشن در اصفهان

آیا روش های عمل لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی مشابه هستند؟

تفاوت لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی در روش جراحی، ابدومینوپلاستی (همچنین به نام “تامی تاک”) و لیپوساکشن دو عمل جراحی متفاوت هستند که هدف آنها تغییر ظاهر بخش میانی بدن شامل شکم و پهلوها است. هر دو روش ادعا می‌کنند که شکم شما را صاف‌تر، سفت‌تر و کوچک‌تر نشان می‌دهند. هر دوی آنها توسط جراحان پلاستیک انجام می شوند و “عمل زیبایی” در نظر گرفته می شوند، بنابراین تحت پوشش بیمه درمانی نیستند.

از نظر روش عمل، زمان بهبودی و خطرات، تفاوت‌های کلیدی بین دو روش لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی وجود دارد. برای یادگیری بیشتر در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

نیلا اولین مرکز جراحی های زیبایی لیپوست در اصفهان

چه کسی کاندیدای خوبی برای این عمل های زیبایی است؟

لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی اغلب برای افرادی که اهداف زیبایی مشابهی دارند جذاب هستند. اما چند تفاوت مهم وجود دارد.

لیپوساکشن

اگر به دنبال حذف رسوبات کوچک چربی هستید، لیپوساکشن ممکن است برای شما مناسب باشد. رسوبات کوچک چربی معمولا در باسن، ران ها، پهلو یا ناحیه شکم یافت می شوند.

این روش رسوبات چربی را از ناحیه مورد نظر حذف می کند، برآمدگی ها را کاهش می دهد و کانتور زیبایی به بدن می بخشد. با این حال، لیپوساکشن به عنوان یک ابزار کاهش وزن توصیه نمی شود.

ابدومینوپلاستی

علاوه بر از بین بردن چربی های اضافی از شکم، عمل زیبایی شکم نیز شامل پوست اضافی را از بین می برد.

بارداری یا تغییرات قابل توجه در وزن شما می تواند پوستی که اطراف شکم شما را احاطه کرده است، کشیده و شل کند. برای بازگرداندن ظاهر صاف و کانتور می توان از ابدومینوپلاستی استفاده کرد. این روش ممکن است شامل بازگرداندن ماهیچه های شکم باشد.

ممکن است بخواهید در مورد جراحی شکم تجدید نظر کنید اگر:

  • شاخص توده بدن شما بالای 30 است.
  • شما فعالانه در تلاش برای کاهش وزن هستید.
  • شما یک بیماری مزمن قلبی دارید.

بیشتر بخوانید >> لیپوساکشن یا لیپوماتیک

روش کار چگونه است؟

(لیپوست) لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی هر دو توسط جراح پلاستیک انجام می شود و نیاز به جراحی و بیهوشی دارد.

لیپوساکشن

ممکن است برای این روش آرام بخش داخل وریدی دریافت کنید. در برخی موارد، جراح شما یک بی حس کننده موضعی را روی قسمت میانی بدن شما اعمال می کند.

هنگامی که ناحیه بی حس شد، جراح برش های کوچکی در اطراف محل چربی شما ایجاد می کند. یک لوله نازک (کانولا) در زیر پوست شما حرکت می کند تا سلول های چربی را شل کند. جراح شما از یک خلاء طبی برای مکش رسوبات چربی خارج شده استفاده می کند.

ابدومینوپلاستی

جراح شما را با بیهوشی عمومی می خواباند. پس از آرام کردن شما، برشی در پایین پوست ایجاد می کنند.

هنگامی که ماهیچه ها در معرض دید پزشک قرار گرفتند، اگر عضلات شکم شما کشیده شده باشند، جراح شما آنها را به هم می دوزد. سپس پوست روی شکم شما را محکم می کشند، پوست اضافی را کوتاه می کنند و محل برش را با بخیه می بندند.

ابدومینوپلاستی در یک جلسه انجام می شود. کل جراحی معمولاً دو تا سه ساعت طول می کشد.

ابدومینوپلاستی در اصفهان

نتایج مورد انتظار چیست؟

اگرچه لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی هر دو نتایج دائمی را مدعی هستند، افزایش وزن قابل توجه بعد از هر دو روش می تواند نتیجه جراحی را تغییر دهد.

لیپوساکشن

افرادی که لیپوساکشن و پیکرتراشی روی شکم خود انجام می دهند، پس از بهبودی از عمل، قسمت میانی صاف تر و متناسب تر را مشاهده می کنند. این نتایج قرار است دائمی باشند. اما حداقل یک مطالعه با منبع معتبر مخالف است. طبق این مطالعه، تا یک سال پس از عمل، در صورت افزایش وزن و عدم رعایت رژیم و ورزش توسط فرد رسوبات چربی دوباره ظاهر می شوند، اگرچه ممکن است در جای دیگری از بدن شما ظاهر شوند. اگر وزن اضافه کنید، چربی دوباره در بدن شما جمع می شود، البته نه به طور معمول در مناطقی که ساکشن شده اند.

ابدومینوپلاستی

بعد از عمل جراحی شکم، نتایج دائمی در نظر گرفته می شوند. دیواره شکم شما پایدارتر و قوی تر خواهد بود. پوست اضافی که برداشته شده است بر نمی گردد مگر اینکه نوسانات وزن یا بارداری بعدی مجدداً ناحیه تحت عمل را تغییر دهد.

 

عوارض احتمالی چیست؟

اگرچه عوارض جانبی مرتبط با هر جراحی وجود دارد، اما هر روشی خطرات مختلفی را به همراه دارد که باید از آنها آگاه باشید.

لیپوساکشن

با لیپوساکشن، اگر جراح شما روی ناحیه وسیعی کار کند، خطر عارضه شما افزایش می یابد. انجام چندین روش در طول یک عمل نیز می تواند خطرات را برای شما را افزایش دهد.

خطرات احتمالی عبارتند از:

بی حسی : ممکن است در ناحیه تحت عمل احساس بی حسی کنید. اگرچه این احساس اغلب موقتی است، اما ممکن است دائمی شود.

بی نظمی های کانتور : گاهی اوقات چربی که برداشته می شود یک اثر مواج یا ناهموار در لایه بالایی پوست شما ایجاد می کند. این می تواند باعث شود که پوست کمتر صاف به نظر برسد.

تجمع مایعات : ممکن است سروماها – حفره های موقت مایع – در زیر پوست ایجاد شوند. پزشک شما باید آن را تخلیه کند.

خطرات نادر عبارتند از:

عفونت : ممکن است در محل برش لیپوساکشن شما عفونت ایجاد شود.

سوراخ شدن اندام داخلی : اگر کانول خیلی عمیق نفوذ کند، ممکن است عضوی را سوراخ کند.

آمبولی چربی : آمبولی زمانی اتفاق می‌افتد که یک تکه چربی شل شده جدا می‌شود، در رگ خونی گیر می‌افتد و به ریه‌ها یا مغز می‌رود.

ابدومینوپلاستی

نشان داده شده است که جراحی شکم نسبت به سایر روش های زیبایی، خطرات و عوارض بیشتری را به همراه دارد.

در یک مطالعه، 8.5 درصد از افرادی که عمل جراحی شکم را انجام داده بودند، به دلیل نوعی عارضه نیاز به بازگشت به بیمارستان داشتند. عوارض زخم و عفونت از شایع ترین دلایل بستری مجدد بودند.

سایر خطرات احتمالی عبارتند از:

تغییرات در حس : تغییر موقعیت بافت شکم ممکن است بر اعصاب حسی سطحی در این ناحیه و همچنین در قسمت بالای ران شما تأثیر بگذارد. ممکن است در این نواحی احساس بی حسی کنید.

تجمع مایعات مانند لیپوساکشن، ممکن است حفره های موقتی مایع در زیر پوست ایجاد شود. پزشک شما باید اینها را تخلیه کند.

نکروز بافتی در برخی موارد، بافت چربی در عمق ناحیه شکم ممکن است آسیب ببیند. بافتی که بهبود نمی یابد یا می میرد باید توسط جراح شما برداشته شود.

لیپوساکشن در اصفهان

روند بازیابی چگونه است؟

روند بازیابی نیز برای هر دو روش لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی متفاوت است.

لیپوساکشن

روند بهبودی شما بستگی به این دارد که چند ناحیه تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و اینکه آیا به جلسات اضافی لیپوساکشن نیاز است یا خیر.

پس از عمل، ممکن است تجربه کنید:

تورم در محل تخلیه چربی شما

تخلیه و خونریزی در محل برش شما

جراح شما ممکن است برای کمک به کاهش تورم و کمک به التیام یکنواخت پوست در شکل جدید خود، پوشیدن گن را توصیه کند.

از آنجایی که لیپوساکشن یک روش سرپایی است، فعالیت منظم می تواند نسبتاً سریع از سر گرفته شود. شما باید بتوانید هر کاری را که معمولاً انجام می دهید ظرف 48 ساعت بعد از عمل اما با بصورت کنترل شده و آرام انجام دهید.

با این حال، تا زمانی که از پزشک خود تأیید نگرفته اید، باید ورزش سنگین و تمرینات هوازی شدید را متوقف کنید.

ابدومینوپلاستی

هنگامی که از خواب بیدار می شوید، محل جراحی شما با پانسمان جراحی پوشانده می شود که باید چندین بار تعویض شود. جراح شما همچنین یک گن در اختیار شما قرار می دهد.

در عرض یک روز، برای جلوگیری از تشکیل لخته های خون، باید بلند شوید و راه بروید (با کمک). شما احتمالاً از مسکن‌های تجویزی و آنتی‌بیوتیک‌ها برای کمک به کاهش هر گونه ناراحتی و کاهش خطر عفونت استفاده می‌کنید.

درن های جراحی نیز ممکن است تا دو هفته در محل باشند.

شش هفته طول می کشد تا مرحله اولیه بهبودی عمل جراحی شکم سپری شود، و برای بررسی نحوه بهبودی برش شما باید چندین قرار ملاقات با پزشک خود داشته باشید. در طول این مدت، باید از هر موقعیتی که شامل کشیده شدن شکم یا خم شدن به سمت عقب است، که ممکن است باعث کشیده شدن یا کشش بیش از حد بخیه شود، اجتناب کنید.

همچنین باید از هرگونه فعالیت بدنی یا ورزش شدید تا زمانی که تایید پزشک خود را دریافت کنید، خودداری کنید.

جمع بندی

اگرچه لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی هر دو با هدف بهبود ظاهر ناحیه شکم و اطراف آن انجام می‌شوند، اما این روش‌ها از نظر نتیجه وعده داده شده و نحوه عملکردشان به طور قابل توجهی متفاوت هستند.

لیپوساکشن یک روش ساده است که خطر کمی دارد یا زمان ریکاوری کمی دارد. ابدومینوپلاستی یا تامی تاک عمل جدی تری محسوب می شود. پزشک یا جراح بالقوه شما بهترین منبع شما برای تعیین اینکه کدام روش ممکن است برای شما مناسب باشد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *