زیبایی, لیزر موهای زائد

سوختگی لیزر موهای زائد

آنچه در مورد سوختگی لیزر موهای زائد باید بدانید

کسانی که به دنبال راه حلی دائمی برای رفع موهای زائد بدن هستند اغلب به لیزر موهای زائد روی می آورند. این یک روش زیبایی است که از گرمای شدید لیزر برای آسیب رساندن به فولیکول های مو و جلوگیری از رشد مو در آینده استفاده می کند. بیشتر در موارد زیر استفاده می شود:

در حالی که عوارض جانبی پس از درمان شایع است، سوختگی به طور معمول یکی از آنها نیست. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است به این دلیل باشد که درمان به درستی انجام نشده است. علاوه بر این، گاهی اوقات نوع پوست فرد ممکن است با لیزر ناسازگار باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سوختگی لیزر موهای زائد، از جمله پیشگیری و درمان، در این مقاله از بهترین کلینیک زیبایی در اصفهان با ما همراه باشید.

چرا سوختگی لیزر موهای زائد ممکن است اتفاق بیفتد؟

لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن رنگدانه یا ملانین در فولیکول مو عمل می کند. متخصصان کلینیک نیلا در خصوص لیزر موی زائد در اصفهان می گویند: این روش برای موهای بلوند، سفید یا خاکستری مگر با دستگاه های لیزر خاص موثر نیست زیرا ملانین کمتری دارند. همچنین برای موهای قرمز کار نمی کند، زیرا حاوی نوع متفاوتی از ملانین است.

در حالی که پوست پس از لیزر موهای زائد معمولاً صورتی رنگ و کمی حساس است، سوختگی لیزر موهای زائد نادر است. در اینجا چند دلیل احتمالی وجود دارد که چرا سوختگی لیزر موهای زائد ممکن است رخ دهند.

تماس طولانی مدت با لیزر

بر اساس تحقیقات و مراجعات بیماران به کلینیک، سوختگی می تواند ناشی از تماس لیزر برای مدت طولانی با پوست و خنک کننده نامناسب باشد. نوع لیزر نیز ممکن است مقصر باشد، زیرا دستگاه های جدیدتر معمولاً دارای ویژگی های ایمنی بیشتری برای کاهش سوختگی هستند.

ژل لیزر

محققان همچنین دریافتند که ژل لیزر ممکن است بخشی از این مشکل باشد. ژل های خاصی برای کار همراه با لیزر در طول درمان استفاده می شوند. آنها به موردی اشاره کردند که در آن زنی به دلیل انباشته شدن آلودگی روی دستگاه لیزر با واکنش سوختگی اپیدرمی مواجه شد.

همچنین ممکن است اگر ژل قبل از درمان ناحیه خشک نشود، ممکن است دچار سوختگی شود. بیشتر بخوانید » علت رشد مجدد مو بعد از لیزر موی زائد

پوست تیره تر

در نهایت، افرادی که پوست تیره‌تری دارند یا برنزه‌ای دارند، بیشتر دچار سوختگی می‌شوند. ملانین موجود در پوست، در افراد با پوست تیره تر، با ملانین موجود در فولیکول مو رقابت می کند. به عنوان مثال، خطر سوختگی برای یک فرد روشن پوست با موهای تیره بسیار کم است زیرا سطح ملانین در پوست اطراف پایین است. در مقابل، اگر لیزر موهای زائد بر روی بیمار با رنگ پوست تیره انجام شود، جایی که گرمای بیش از حد در کل پوست به جای فولیکول‌ها جذب می‌شود، ممکن است سوختگی رخ دهد.

جایی که احتمال وقوع سوختگی لیزر موهای زائد بیشتر است

درست مانند نواحی خاصی از بدن که در طول لیزر درمانی بیشتر آسیب می بینند، نواحی خاصی از بدن نیز احتمال سوختگی دارند. به گفته پزشکان، به عنوان مثال، مناطقی که پوست نازک‌تری دارند، احتمالاً دارای عوارض جانبی هستند. این شامل ناحیه بیکینی، صورت و گردن است.

سوختگی همچنین در قسمت هایی از بدن که برنزه شده است به احتمال زیاد اتفاق می افتد. پاها شایع‌ترین جایی است که این نوع سوختگی‌ها را می توان مشاهده کرد. اگر تشخیص داده نشود و تنظیمات انرژی توسط پزشک تنظیم نشود، بیمار بیشتر مستعد سوختگی است. در برخی موارد، در صورت مشاهده چنین سناریویی، این روش باید لغو یا به تعویق بیفتد.

سوختگی بعد از لیزر موهای زائد ممکن است قرمز، تاول دار، متورم باشد. علائم اغلب در چند ساعت یا چند روز اول پس از سوختگی بدتر می‌شوند. توصیه می شود که برای تعیین درجه سوختگی لیزر موهای زائد بر اساس عمق سوختگی و کل ناحیه پوست آسیب دیده، یک متخصص به آن نگاه کند.

علائم اضافی سوختگی لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • پوسته شدن
  • هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب
  • لایه برداری
  • تغییر در رنگ پوست، مانند سفید شدن یا زغالی شدن پوست

بیشتر بخوانید » جوش بعد از لیزر موهای زائد

نحوه درمان سوختگی لیزر موهای زائد

شما ممکن است با مراقبت های عادی پوست سوختگی را درمان کنید. برای مثال پماد سوختگی در تسهیل بهبود زخم معجزه می کند. همچنین باید ضد میکروبی های موضعی و پانسمان های تخصصی را نیز در نظر بگیرید.

از آنجایی که پوست سوخته به نور خورشید بسیار حساس خواهد بود، پزشکان بر اجتناب از قرار دادن ناحیه آسیب دیده در معرض نور مستقیم خورشید تاکید دارند. اگر هر گونه درد مرتبط با سوختگی را تجربه کردید، توصیه می شود که از مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن (ادویل، موترین) یا ناپروکسن (Aleve) استفاده کنید. در موارد تهاجمی تر، ممکن است چند ماه یا بیشتر طول بکشد تا سوختگی محو شود. این به محل سوختگی نیز بستگی دارد، زیرا سوختگی روی پاها معمولاً زمان بیشتری برای محو شدن نیاز دارد.

علاوه بر این، سوختگی‌های شدیدتر، مانند سوختگی درجه دوم یا سوم، احتمالاً به توجه یک متخصص پزشکی و داروهای تجویزی نیاز دارد.

چگونه از سوختگی لیزر موهای زائد جلوگیری کنیم

وقتی صحبت از سوختگی لیزر موهای زائد می شود، پیشگیری کاملا امکان پذیر است. اولین قدم این است که مطمئن شوید که درمان را توسط یک پزشک با تجربه و در کلینیک و مرکز حرفه ای لیزر موی زائد انجام می دهید.

از آنجایی که پوست برنزه بیشتر مستعد سوختگی است، باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. همچنین باید از برخی محصولات مراقبت از پوست خودداری شود. حداقل 1 هفته قبل از عمل از مصرف داروهای پوستی موضعی مانند رتینوئیدها خودداری کنید. در نهایت، یک نقطه آزمایش یک راه مفید برای جلوگیری از یک اثر نامطلوب احتمالی است. این کار با لیزر انجام می شود.

بیشتر بخوانید » نحوه مراقبت بعد از لیزر موی زائد

چه زمانی باید به پزشک متخصص مراجعه کرد

اگر سوختگی لیزر موهای زائد رخ دهد، مهم است که فورا درمان را شروع کنید. همچنین تا زمانی که این ناحیه به طور کامل التیام نیافته است، باید از هرگونه درمان بیشتر برای این ناحیه خودداری کنید. کلید اصلی پیشگیری از سوختگی، انتخاب یک مرکز لیزر موی زائد حرفه ای مناسب است.

جهت مشاوره رایگان در خصوص لیزر موی زائد با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *