تزریق بوتاکس, زیبایی

همه چیز درباره بوتاکس دیسپورت

دیسپورت

نگاهی کوتاه به دیسپورت

دیسپورت در درجه اول به عنوان نوعی درمان چین و چروک شناخته می شود. نوعی سم بوتولینوم است که به زیر پوست شما تزریق می شود تا ماهیچه های هدف را ثابت نگه دارد. تزریق دیسپورت غیر تهاجمی در نظر گرفته می شود.

این روش در درجه اول برای درمان خطوط glabellar، که گاهی اوقات خطوط اخم نامیده می شود، که بین ابروهای شما قرار دارد، استفاده می شود. تزریق‌ها عضلات زیر پوست شما را شل می‌کنند تا ناحیه صاف‌تر شود. این تزریق ها با محدود کردن حرکات ماهیچه های صورت از ایجاد یا عمیق شدن چین و چروک جلوگیری می کنند.

Dysport باید فقط برای موارد متوسط ​​تا شدید چین و چروک استفاده شود. این نوع برای بزرگسالان زیر 65 سال در نظر گرفته شده است. گاهی اوقات از این تزریق ها برای درمان اسپاسم عضلانی مرتبط با برخی بیماری های عصبی استفاده می شود. تزریق بوتاکس در اصفهان

نتایج ممکن است در عرض چند روز دیده شوند اما پس از چند ماه از بین می روند.

ایمنی بوتاکس دیسپورت :

عوارض جانبی موقت ممکن است. از جمله شایع ترین آنها می توان به سردرد، درد در محل تزریق و التهاب اشاره کرد. عوارض جانبی شدیدتر می تواند شامل حالت تهوع، افتادگی پلک و ضعف عضلانی باشد. بی اختیاری و مشکلات تنفسی نیز ممکن است. اسپاسم عضلانی و مشکلات بلع در برخی رخ می دهد. لذا مراجعه به کلینیک معتبر در این امر بسیار مهم است.

بهترین کلینیک زیبایی در اصفهان

رزرو نوبت کلینیک نیلا

مانند سایر سموم بوتاکس، Dysport خطر انتشار به سایر قسمت های بدن شما را به همراه دارد. این می تواند خطر اسپاسم عضلانی را افزایش دهد.

راحتی استفاده :

این روش در مطب پزشک انجام می شود و می توانید بلافاصله پس از انجام آن به خانه بروید. هیچ زمان ریکاوری لازم نیست. شما می توانید با احساس راحتی به فعالیت های عادی خود ادامه دهید. با این حال، شما نباید تا چند ساعت بعد از این روش ورزش کنید.

بیشتر بخوانید >> تزریق بوتاکس کف دست

هزینه:

هزینه بوتاکس دیسپورت بستگی به کلینک و همچنین تعداد تزریقات مورد نیاز شما دارد. بیمه پزشکی هزینه Dysport را در صورت استفاده به دلایل زیبایی پوشش نمی دهد.

اثربخشی :

مشخص شد که Dysport بیش از 80 درصد برای درمان موقت چین و چروک موفق بوده است. جلسات پیگیری برای حفظ نتایج مورد نیاز است. تزریق بوتاکس در اصفهان معمولا هر چند ماه یکبار انجام می شود.

Dysport چیست؟

دیسپورت (abobotulinumtoxin A) یک تزریق برای درمان چین و چروک است. این روش غیر تهاجمی به طور موقت حرکت عضلات را در نواحی مورد نظر کاهش می دهد تا ظاهر خطوط گلابلار را نرم کند، چین و چروک های عمودی که بیشتر روی پیشانی شما در بین ابروهای شما برجسته است. همچنین گاهی اوقات برای برخی شرایط پزشکی استفاده می شود.

Dysport در ابتدا توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در سال 2009 تأیید شد. اگر می‌خواهید چین و چروک‌های گلابلار را درمان کنید و زیر 65 سال هستید، ممکن است کاندیدای Dysport باشید.

بوتاکس دیسپورت چگونه کار می کند؟

دیسپورت متعلق به دسته ای از تزریقات به نام neuromodulators است. از دیگر تزریقات این کلاس می توان به بوتاکس و زئومین اشاره کرد. همه از نوعی سم بوتولینوم استفاده می کنند، اما برای هدف قرار دادن نواحی مختلف صورت شما استفاده می شوند. تعدیل کننده های عصبی مانند دیسپورت با شل کردن و محدود کردن حرکت عضلات در اطراف محل تزریق، ظاهر خطوط را کاهش می دهند. پزشک مقدار کمی از این ماده را مستقیماً به ماهیچه شما تزریق می کند.

با شل شدن عضلات، پوست بالای آنها صاف تر می شود و در نتیجه چین و چروک ها کاهش می یابد. توجه به این نکته مهم است که این اثرات فقط موقتی هستند. کاهش حرکت به منظور جلوگیری از ایجاد یا عمیق شدن چین و چروک هایی است که در اثر حرکت های مکرر در طول زمان، همراه با وراثت و افزایش سن ایجاد می شود.

دیسپورت اصفهان

مناطق هدف برای Dysport

بوتاکس دیسپورت خطوط گلابلار را هدف قرار می دهد. این چین و چروک های عمودی روی پیشانی شما قرار دارند. آنها اغلب در اوایل بزرگسالی در بین ابروهای شما شکل می گیرند. با افزایش سن، به دلیل کاهش خاصیت ارتجاعی، می توانند برجسته تر شوند. آنها همچنین می توانند در هنگام پلک زدن بیشتر به چشم بیایند و ظاهری اخم یا عصبانی به شما بدهند.

بوتاکس دیسپورت فقط برای افرادی در نظر گرفته شده است که دارای خطوط گلابلار متوسط ​​تا شدید هستند. اگر چین و چروک های خفیفی از این نوع دارید، ممکن است واجد شرایط این نوع روش نباشید.

گاهی اوقات دیسپورت در بزرگسالان و کودکان مبتلا به اسپاسم شدید عضلات اندام استفاده می شود. Dysport برای استفاده در درمان اسپاستیسیتی اندام تحتانی در کودکان، اسپاستیسیتی در بزرگسالان و دیستونی که بر حرکت گردن و سر تأثیر می‌گذارد، مورد تأیید FDA است.

بیشتر بخوانید >> تزریق بوتاکس برای میگرن

روش تزریق دیسپورت

تزریق دیسپورت در مطب پزشک شما انجام می شود. پزشکان متخصص، مانند متخصصین پوست و جراحان زیبایی، معمولاً واجد شرایط ترین برای انجام این روش هستند. در طول تزریق، پزشک ممکن است دیسپورت را در پنج ناحیه مختلف در اطراف پیشانی و ابروهای شما تزریق کند.

برای جلوگیری از درد، پزشک ممکن است مقدار کمی بی حس کننده موضعی استفاده کند. ممکن است فشار کمی از تزریق ها احساس کنید، اما روش کلی نباید درد یا ناراحتی قابل توجهی ایجاد کند.

خود این روش چند دقیقه طول می کشد. بیشتر زمان صرف شده در مطب پزشک شامل آماده سازی است. مگر اینکه عوارض جانبی رخ دهد، می توانید بلافاصله پس از تکمیل تزریق Dysport مطب را ترک کنید. پزشک شما دستورالعمل های بعدی را ارائه می دهد. این شامل یک جدول زمانی توصیه شده برای انجام مجدد این روش در چند ماه آینده می باشد.

بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت چه انتظاری داریم؟

شما می توانید بلافاصله پس از تزریق بوتاکس دیسپورت به خانه بروید. در حالی که ممکن است عوارض جانبی خفیفی را تجربه کنید، عملاً زمان بهبودی لازم نیست.

ممکن است به محض دو روز پس از درمان نتایج را مشاهده کنید، و این می تواند تا چهار ماه ادامه داشته باشد. یک مطالعه روی 104 بیمار که تزریق Dysport داشتند، 30 روز پس از تزریق، میزان موفقیت 88.5 درصدی را در درمان چین و چروک گزارش کرد. از آنجایی که این اثرات دائمی نیستند، پس از چند ماه برای حفظ صافی پیشانی خود به تزریق های بیشتری نیاز خواهید داشت.

مراقب باشید از مالیدن محل تزریق خودداری کنید، زیرا این امر می تواند خطر عوارض جانبی و گسترش سم را افزایش دهد. طبق آکادمی پوست آمریکا، باید حداقل دو ساعت قبل از ورزش و سایر اشکال فعالیت بدنی خودداری کنید.

قبل از تایید شما به عنوان کاندیدای تزریق بوتاکس دیسپورت، پزشک سابقه پزشکی شما را بررسی می کند. همچنین ممکن است پزشک توصیه کند که مصرف برخی داروها و مکمل ها را قبل از تزریق قطع کنید. این موارد شامل اما محدود به موارد زیر نیست:

• داروهای آلرژی
  • رقیق کننده های خون
  • داروهای سرماخوردگی
  • شل کننده های عضلانی
  • داروهای کمک کننده خواب

آیا تزریق دیسپورت خطرات یا عوارض جانبی وجود دارد؟

با وجود اثربخشی دیسپورت ، خطرات و عوارض جانبی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. برخی از این عوارض جانبی خفیف هستند و به خودی خود برطرف می شوند. این شامل:

• درد در محل تزریق
  • واکنش های آلرژیک در محل تزریق، مانند کهیر
  • مسائل سینوسی
  • گلو درد
  • تورم پلک
  • عفونت دستگاه تنفسی

اگر هر یک از این علائم بدتر شد یا ظرف یک یا دو روز فروکش نکرد، با پزشک خود تماس بگیرید. افرادی که شل کننده های عضلانی یا داروهای آنتی کولینرژیک مصرف می کنند ممکن است بدتر شدن علائم را به دلیل تداخل دارویی با دیسپورت تجربه کنند.

در حالی که نادر است، Dysport خطر انتقال به سایر نقاط بدن شما را از محل تزریق اولیه دارد. این عارضه می تواند باعث سمیت بوتولینوم شود که ممکن است باعث شود:

• مشکلات تنفسی و بلع
  • تاری یا دوبینی
  • افتادگی پلک
  • ضعف عضلانی
  • مشکل در صحبت کردن
  • اسپاستیسیتی
  • بی اختیاری ادرار

اگر هر یک از علائم بالا را تجربه کردید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است برای جلوگیری از گسترش بیشتر دیسپورت به درمان فوری پزشکی نیاز داشته باشید.

تزریق دیسپورت

ملاحظات دیگر

Dysport برای زنان باردار یا کودکان زیر 2 سال در نظر گرفته نشده است. تزریق دیسپورت برای چین و چروک فقط برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است. همچنین در صورت داشتن حساسیت به شیر یا واکنش های آلرژیک به سایر محصولات سم بوتولینوم توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید >> تزریق بوتاکس در دوران بارداری

دیسپورت در مقابل بوتاکس

دیسپورت و بوتاکس هر دو اشکالی از سم بوتولینوم هستند که برای درمان چین و چروک استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌هایی با هم دارند. برخی از شباهت ها و تفاوت های زیر را بین هر دو تزریق در نظر بگیرید.

دیسپورتبوتاکس
مناطق تزریقخطوط گلابلار (بین ابروها)پنجه کلاغی، خطوط اخم و خطوط خنده
روش تزریقبین ابروها حداقل در پنج نقطه مختلف تزریق می شودبه اطراف چشم، پیشانی و دهان شما تزریق می شود
هزینهرنج هزینه هر دو یکسان استرنج هزینه هر دو یکسان است
ایمنی و عوارض جانبیمورد تایید FDA در سال 2009. درد و تورم جزئی شایع است. در موارد نادر می تواند باعث واکنش عضلانی شود.مورد تایید FDA در سال 2002. کبودی و درد جزئی. ضعف عضلانی موقتی اما نادر است.
بهبودیزمان ریکاوری کم و بدون نیاز استزمان ریکاوری کم و بدون نیاز است
اثربسیار موثر؛ نتایج ممکن است تا چهار ماه طول بکشدبسیار موثر؛ نتایج ممکن است تا شش ماه طول بکشد

چگونه یک کلینیک حرفه ای پیدا کنیم؟

دیسپورت معمولاً توسط متخصص پوست انجام می شود. با این حال، هر متخصص پوست واجد شرایط نیست. به شما توصیه میکنیم به دنبال یک متخصص پوست باشید که تجربه استفاده از تعدیل کننده های عصبی را داشته باشد.

اینستاگرام کلینیک نیلا

در کلینیک نیلا می توانید قبل از عمل با متخصص پوست خود ملاقات کنید. می توانید مستقیماً از آنها در مورد تجربیاتشان با Dysport بپرسید. نمونه کارهای ما را در وب سایت و یا اینستاگرام بررسی نمایید.