زیبایی, لیزر موهای زائد

همه چیز درباره لیزر موی زائد بیکینی

لیزر موی زائد ناحیه بیکینی

لیزر موی زائد بیکینی (واژن) یک انتخاب عالی برای بانوان

بسیاری از زنان نسبت به موهای بدن خود احساس بدی دارند و لیزر موهای زائد روشی عالی برای از بین بردن آن است. این رو می تواند فواید بسیاری از جمله جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی، صرفه جویی در زمان دوش گرفتن و از بین بردن درد اپیلاسیون داشته باشد. در این مقاله بررسی میکنیم که چرا لیزر موی زائد بیکینی برای شما مفید است.

این لیزر موهای زائد بیکینی در چند جلسه انجام می شود. پزشک از دستگاه های لیزر (به عنوان مثال دستگاه لیزر الکس کوترا) استفاده می کند. این دستگاه میزان مشخصی از لیزر را به ناحیه تناسلی که به ناحیه بیکینی معروف است، می تاباند. موها پس از چند جلسه لیزر، یا از بین می روند و یا بسیار نازک می شوند. در این روش موها تا ۸۵ درصد از بین می رود. مدت زمان این جلسات نیز زیاد طولانی نیست و فقط بین ۸ تا ۱۰ دقیقه طول می کشد.

لیزر موی زائد در اصفهان

لیزر موی زائد بیکینی به چه شکل انجام می شود؟

لیزر موهای زائد بیکینی و برزیلی هر دو شامل استفاده از فناوری لیزر هستند. لیزر پالس های نوری را به فولیکول هر مو می فرستد و ریشه را از بین می برد تا دیگر موها نتوانند رشد کنند. موهای زائد با سرعت‌های متفاوتی رشد می‌کنند، بنابراین لیزر برای از بین بردن کامل موهای زائد به چندین جلسه درمانی نیاز دارد.

چرخه رشد مو شامل سه مرحله است و لیزر تنها زمانی موثر است که مو در مرحله رشد فعال باشد. جلسات درمانی متعدد (با فاصله چند هفته) تضمین می کند که هر مو در هنگام رشد از بین می رود. لیزر موهای زائد برای افراد با هر نوع پوستی جواب می دهد، اما افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بهترین نتایج را می بینند.

بیشتر بخوانید >> همه چیز درباره رشد مو

آیا لیزر موی زائد بیکینی درد دارد؟

بزرگترین مزیت لیزر موهای زائد این است که خیلی دردناک نیست. اکثر بیماران فقط ناراحتی جزئی را احساس می کنند. اغلب با احساس سوزن سوزن شدن پوست مقایسه می شود.

دستگاه های لیزر پیشرفته کلینیک نیلا شامل لیزر الکس سرد کوترا و لیزر دایود با سیستم خنک کننده خودکار، برای تسکین پوست شما استفاده می کند. این عملکرد میزان درد را کاهش می دهد.

چگونه برای درمان لیزر بیکینی آماده شویم؟

اولین مرحله درمان، تعیین وقت مشاوره با یک مرکز لیزر حرفه ای و معتبر است.

در طول مشاوره، تکنسین شما تخمینی از تعداد درمان‌هایی که نیاز دارید را به شما می‌دهد. آنها همچنین توضیح خواهند داد که فرآیند چگونه کار می کند و قبل و بعد از هر کدام چه باید کرد.

برای به حداقل رساندن عوارض جانبی و مشاهده بهترین نتایج، مهم است که آنچه را که تکنسین شما می گوید در روزها و هفته های منتهی به درمان انجام دهید.

حدود شش هفته قبل از درمان، باید کندن و اپیلاسیون را متوقف کنید، زیرا فولیکول مو باید دست نخورده باشد تا لیزر کار کند. همچنین باید برنزه کردن را متوقف کنید تا پوست شما در طول درمان دارای سطوح طبیعی ملانین باشد.

در روزهای منتهی به درمان، باید از مصرف برخی داروها مانند رقیق‌کننده‌های خون و مسکن‌ها اجتناب کنید. همچنین نیاز است تکنسین از شما بخواهد که یک روز قبل از اولین جلسه خود، ناحیه مورد نظر را اصلاح کنید.

عوارض لیزر موی زائد بیکینی

واکنش بدن هر فردی به لیزر موهای زائد متفاوت است. برخی از افراد عوارض جانبی جزئی را گزارش می کنند، اما اکثر عوارض جانبی در عرض چند ساعت پس از درمان فروکش می کنند. استفاده از تیغ می‌تواند باعث بروز قرمزی، زخم، بریدگی، افزایش عفونت‌های پوستی، بروز تبخال و  زگیل تناسلی شود. تیغ علاوه بر این عوارض باعث ایجاد جوش و موی زیر پوستی نیز می‌شود. اما لیزر چنین مشکلاتی را به همراه ندارد. این مسئله نشان می­دهد که استفاده از لیزر چندان هم روش پرخطری محسوب نمی­ شود.

متورم شدن یا قرمز شدن پوست در چند ساعت اول بعد از یک جلسه معمول است. آلوئه ورا معمولاً تمام چیزی است که برای تسکین و آرامش پوست نیاز دارید. برخی از بیماران نیز ممکن است در ساعات پس از درمان دچار خارش جزئی شوند. آلوئه ورا نیز می تواند در این مورد کمک کند.

در مورد نتایج، هر کس متفاوت است. انتظار نداشته باشید که پس از اولین درمان، نتایج فوری را ببینید. معمولا روزها (و گاهی اوقات حتی هفته ها) طول می کشد تا ریزش مو شروع شود. در واقع، ممکن است قبل از اینکه اصلاً نتیجه ای را مشاهده کنید، ممکن است نیاز به چندین جلسه درمانی داشته باشید.

بیشتر بخوانید >> عوارض لیزر موی زائد چیست؟

لیزر موی زائد بیکینی

لیزر موی زائد بیکینی واژن

مراقبت از قبل لیزر بیکینی

اگر می خواهید از این روش حذف موهای زائد استفاده کنید، باید قبل از لیزر موهای زائد مواردی را رعایت کنید. یک هفته قبل از لیزر بیکینی باید قسمت مورد نظر را با تیغ اصلاح کنید. توجه داشته باشید که استفاده از تیغ روش مناسبی است اما نمی توانید از اندازه لوازم جانبی مانند موم یا اپلاسیون و … استفاده کنید.

یک ماه قبل از درمان باید از انواع روش های مربوط به پوست (مانند اپیلاسیون و کندن مو به هر روشی) خودداری کنید زیرا ریشه موها باید کاملا سالم و دست نخورده باقی بماند تا لیزر بتواند به خوبی آنها را از بین ببرد. 24 ساعت قبل از شروع لیزر بیکینی، باید ناحیه مورد نظر را با دقت با تیغ اصلاح کنید. برای بهترین نتیجه، باید محصولات پوستی مانند لوسیون، پودر، عطر، دئودورانت و غیره را از ناحیه بیکینی پاک کنید و هرگز از آن استفاده نکنید.

اصلاح و کوتاه کردن با تیغ: برای دستیابی به بهترین نتیجه، دوازده تا بیست و چهار ساعت قبل از لیزر موهای ناحیه مورد نظر را با تیغ یا تیغ اصلاح کنید.

حمام کردن: قبل از مراجعه حتما حمام کنید، زیرا رعایت بهداشت در این فرآیند بسیار مهم است. از شوینده هایی استفاده کنید که PH آنها برای ناحیه بیکینی و واژن مناسب باشد. از استفاده از محصولات شیمیایی معطر خودداری کنید. مواد شیمیایی موجود در این محصولات باعث تحریک پوست حساس این نواحی و ایجاد خارش بعد از لیزر می شود.

به هیچ وجه در معرض نور خورشید قرار نگیرید: قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه شدن قبل از لیزر تأثیر آن را کاهش می دهد و زمینه آسیب پوست را فراهم می کند.

لباس های نرم، گشاد و راحت بپوشید: از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید و لباس های نرم، گشاد و راحت بپوشید. لباس های تنگ با پوست اصطکاک ایجاد کرده و آن را تحریک پذیر می کند.

استرس خود را کنترل کنید: ممکن است در طول درمان احساس خجالت و ناراحتی کنید. اما سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و استرس خود را کنترل کنید. کلینیک نیلا با کادر پزشکی بسیار مجرب و حرفه ای سعی دارد محیطی آرام و بدون استرس را برای شما فراهم کند.

بیشتر بخوانید >> درمان قطعی پف زیر چشم

مراقبت های بعد از لیزر بیکینی

برای به حداقل رساندن عوارض جانبی، باید زمانبندی جلسات بعدی و دستورالعمل های اپراتور را دنبال کنید. افرادی که به ناحیه تحت درمان اهمیتی نمی دهند ممکن است عوارض جانبی شدیدتری مانند جای زخم و تاول را تجربه کنند.

اول از همه، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ضروری است. این شامل خورشید طبیعی و مصنوعی می شود، زیرا هر دو می توانند اثرات نامطلوبی داشته باشند.

در روزهای بعد از درمان، باید لباس های گشاد بپوشید. همچنین باید از استخرها، جکوزی ها، اتاق های بخار و سایر فعالیت هایی که ممکن است باعث تعریق بیش از حد می شوند خودداری کنید. برای آماده سازی هر جلسه باید به آرامی پوست را اصلاح کنید و از آب بسیار داغ یا سرد خودداری کنید.

حتماً قبل از درمان با تکنسین خود در مورد برنامه مراقبت های بعد از خود صحبت کنید تا بدانید چه انتظاری دارید.

بیشتر بخوانید >> نحوه مراقبت بعد از لیزر موی زائد

انواع رو های لیزر موی زائد بیکینی

لیزر موهای زائد در چند سال اخیر به دلیل مزایای زیادی که ارائه می دهد بسیار محبوب شده است. بررسی روش های لیزر موی زائد بیکینی:

  • لیزر خط بیکینی : حذف موهای بیکینی موهای طرفین ناحیه شرمگاهی (و گاهی اوقات در قسمت بالایی) را هدف قرار می دهد.
  • لیزر برزیلی : حذف موهای زائد برزیلی تمام موهای ناحیه تناسلی شما را از بین می برد.

لیزر موهای زائد برزیلی شبیه لیزر موهای زائد بیکینی است که هر دو برای از بین بردن موهای زائد بدن طراحی شده اند. با این حال، لیزر موهای زائد برزیلی ناحیه بزرگتری نسبت به لیزر موهای زائد بیکینی را هدف قرار می دهد و بسته به ظاهری که می خواهید، ممکن است مناسب تر باشد!

هر دو روش ایمن و موثر برای از بین بردن مو هستند تا بتوانید بهترین ظاهر و احساس خود را داشته باشید.

هر دو روش نتایج بلند مدتی را ارائه می دهند. آنها نیاز به اصلاح، اپیلاسیون و کندن مو را از بین می برند. ممکن است به درمان های بعدی نیاز داشته باشید تا این ناحیه 100% بدون مو بماند.

هر چند هر کس متفاوت است. برخی از افراد برای چند ماه کاهش مو را مشاهده می کنند در حالی که برخی دیگر برای سال ها از پوست صاف و بدون موی زائد لذت می برند.

لیزر موهای زائد نیز یک راه عالی برای کاهش خطر رشد موهای زائد است که در این قسمت از بدن رایج است.

لیزر موهای زائد برزیلی چیست؟

این لیزر موهای زائد برزیلی درمانی برای ناحیه تناسلی است. درمان های لیزر موهای زائد عالی هستند زیرا سریع و غیر تهاجمی هستند، به علاوه هیچ عارضه جانبی یا دوره بهبودی پس از هر درمان لازم نیست.

لیزر موهای زائد بیکینی در روش برزیلی از یک پرتو شدید نور برای از بین بردن فولیکولی که موهای ناخواسته از آن رشد می کنند، استفاده می کند. در مقایسه با سایر درمان های لیزر موهای زائد، ناحیه بسیار بزرگ تری از ناحیه شرمگاهی را هدف قرار می دهد و موهای کمتری بر جای می گذارد.

آیا لیزر موهای زائد برزیلی تمام موهای زائد را از بین می برد؟

لیزر موهای زائد برزیلی یک گزینه عالی برای خانم هایی است که می خواهند موهای ناحیه تناسلی خود را برای همیشه از بین ببرند. لیزر موهای زائد برزیلی نه تنها از شر موهای زائد زیر مایوی شما خلاص می شود، بلکه با تمیز و صاف نگه داشتن یک ناحیه از موهای زائد در ناحیه بیکینی که به دلیل عدم رعایت بهداشت رایج است، جلوگیری می کند.

حذف موهای بیکینی به روش برزیلی می تواند منجر به حذف دائمی موهای زائد در ناحیه شرمگاهی شود و از تبدیل شدن موهای زیر پوستی به یک مشکل جلوگیری کند. تکنسین لیزر موهای زائد تمام موهای زائد ناحیه تناسلی شما را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید >> لیپوساکشن یا لیپوماتیک

آیا لیزر بیکینی باعث ناباروری می شود؟

همانطور که گفته شد اشعه لیزر مو فقط فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و به داخل بدن نفوذ نمی کند و به اندام های داخلی آسیب نمی رساند. لیزرهای مورد استفاده در کلینیک های لیزر مو کمتر از یک میلی متر به داخل پوست نفوذ می کنند. بنابراین لیزر موهای زائد شرمگاهی به تخمدان و رحم آسیب نمی زند و باعث ناباروری و مشکلات باروری نمی شود. در واقع این تفکر ناشی از ترس و اطلاعات غلط غیر علمی است که به شایعه تبدیل شده و اعتبار علمی ندارد.

اما نکته بسیار مهم و قابل توجه این است که اگر لیزر موهای زائد توسط یک فرد غیر متخصص و دستگاه های بی کیفیت انجام شود می تواند بسیار خطرناک باشد. استفاده از لیزر با فرکانس نامناسب و بدون در نظر گرفتن رنگ و نوع پوست می تواند باعث سوختگی یا لکه های تیره شود.

آیا مردان نیز می توانند لیزر موی زائد بیکینی انجام دهند؟

روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد ناحیه بیکینی محدودیت جنسیتی ندارد و آقایان نیز می توانند از این روش استفاده کنند. زیرا اصلاح با تیغ پوست را تحریک می کند و آزاردهنده است. اپیلاسیون برای مردان بسیار دردناک است. زیرا معمولا موهای ضخیم تری دارند که کندن آنها را دردناک می کند. بنابراین، مردان اخیراً به لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی، کمر، سینه، شکم، شانه ها و پاها روی آورده اند.

هم در خانم‌ها و هم آقایان، لیزر روی افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بهتر عمل می‌کند. تفاوت غلظت ملانین در این افراد بیشتر است و اثربخشی لیزر را افزایش می دهد. این بدان معنا نیست که لیزر روی افراد دیگر مانند افرادی که موهای بلوند، قرمز یا خاکستری دارند، کار نمی کند. بلکه این افراد به جلسات بیشتری نیاز دارند.

آیا لیزر بیکینی پوست را تیره می کند؟

لیزر موهای بیکینی معمولاً رنگ پوست را تیره یا روشن نمی کند. اما اگر رنگ پوست روشنی دارید ممکن است لکه های تیره روی پوست شما ظاهر شود که جای نگرانی نیست و این تغییر رنگ پس از چند روز خود به خود از بین می رود.

در واقع لیزر موهای زائد نمی تواند باعث تغییر رنگ پوست شود زیرا رنگدانه های پوست را هدف قرار نمی دهد. اگر پوست را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید، تغییر رنگ و تیرگی یا روشن شدن پوست رخ می دهد. بنابراین توصیه می شود تا چند روز پس از انجام لیزر در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

بیشتر بخوانید >> تزریق ژل یا چربی؟

انتخاب بهترین کلینیک برای لیزر موی زائد بیکینی

یکی از مهمترین نکات موثر بر کیفیت و نتیجه لیزر موهای زائد به ویژه ناحیه حساس بیکینی، انتخاب بهترین مرکز لیزر موهای زائد در اصفهان با پزشکان مجرب و کادر درمانی و تجهیزات به روز است. قبل از اقدام به لیزر درمانی حتماً در مورد کلینیک تحقیق کنید و از مجاز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

اگر یک تکنسین یا پرستار به جای پزشک لیزر را انجام می دهد، مطمئن شوید که مجوز و آموزش دیده اند. از طرفی توجه داشته باشید که لیزر حتما باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. خود پزشک نیز باید در کلینیک حضور داشته باشد تا در صورت نیاز مداخله کند. هرگز به سالن های زیبایی یا مراکز دیگر بدون مجوز رسمی اعتماد نکنید.

قبل از انجام لیزر موهای زائد حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا بررسی کند که آیا گزینه مناسبی برای لیزر موهای زائد هستید یا خیر. پزشک موارد زیر را انجام خواهد داد:

قبل از انجام لیزر موی زائد بیکینی پزشک پرونده ای از سابقه پزشکی شما تهیه می کند. در این فایل اطلاعات پزشکی شما ثبت می شود، مانند داروهایی که مصرف می کنید یا مصرف کرده اید، سابقه بیماری های پوستی یا زخم ها و روش هایی که قبلا برای از بین بردن موهای خود استفاده کرده اید. اطلاعات جامع و کاملی در مورد مزایا و معایب، عوارض و خطرات احتمالی استفاده از لیزر ارائه می دهد. همچنین نتایج مورد انتظار لیزر درمانی را برای شما روشن می کند. در صورت تمایل و رضایت، قبل و بعد از لیزر درمانی، از نواحی تحت درمان عکس گرفته می شود تا تغییرات و فرآیند به خوبی ارزیابی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *