زیبایی, کاشت مو و ابرو

وازلین برای رشد ابرو

وازلین برای رشد ابرو

آیا وازلین برای رشد ابروهای شما کمک کند؟

نکته : بسیاری از وازلین ها در بازار ایران متاسفانه دارای استانداردهای لازم پزشکی و سلامت نیستند لذا کلینیک زیبایی نیلا در این مقاله به هیچ عنوان استفاده از وازلین برای رشد ابرو را تایید نمی کند.

پس از یک دوره طولانی از محبوبیت ابروهای نازک، بسیاری از افراد سعی می کنند ابروهای پرتر داشته باشند. متأسفانه، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هر یک از ترکیبات موجود در وازلین برای رشد ابرو، که نام تجاری ژله نفتی است، می تواند ابروهای پرپشت یا ضخیم‌تری داشته باشد.

با این حال، وازلین بسیار مرطوب کننده است و ممکن است در واقع به ابروها کمک کند که پرتر و پرپشت تر به نظر برسند، حتی اگر در واقع با سرعت یکسانی رشد کنند. وازلین همچنین می تواند به عنوان یک ژل فوق العاده موثر برای ابرو استفاده شود.

به خواندن ادامه دهید تا در مورد کارهایی که وازلین برای ابرو شما می تواند انجام دهد بیشتر بدانید.

بهترین تیم تخصصی کاشت ابرو در اصفهان

وازلین چه کاری می تواند برای ابروهای شما انجام دهد؟

متأسفانه، وازلین یک اکسیر جادویی نیست که ابروهای شما را رشد دهد و به ابروهای پرپشت مد نظرتون برسید.

وازلین از روغن معدنی و موم (معروف به ژله نفتی) ساخته شده است. این مواد می توانند به آبرسانی پوست و موهای خشک کمک کنند و موهای مرطوب شده ممکن است به طور موثرتری رشد کنند.

وازلین همچنین می تواند به ابروهای شما ظاهری پرتر بدهد. ژله ضخیم می تواند هر رشته را بپوشاند و در نتیجه ضخیم تر به نظر برسد و به ماندن آن در جای خود کمک کند.

وازلین و ژله نفتی در اصل یک چیز هستند. یونیلور، شرکت تولید کننده وازلین، از نفت با کیفیت بالا و فیلتر شده استفاده می کند که استانداردهای دارویی را رعایت می کند.

پترولیوم ژله از نظر فنی یک محصول طبیعی است، زیرا از منابعی که روی زمین یافت می‌شود – به‌ویژه نفت، ساخته می‌شود.

وازلین برای رشد ابروها

بیشتر بخوانید >> بهترین تیم کاشت مو در اصفهان

چگونه از وازلین برای ابروهای خود استفاده می کنید؟

اگرچه هیچ تحقیقی مبنی بر اینکه وازلین واقعاً ابروهای شما را رشد می دهد وجود ندارد، امتحان کردن آن مضر نیست. وازلین منبع مورد اعتماد با ویژگی بسیار مرطوب کننده است، بنابراین می تواند به تسکین پوست خشک یا پوسته پوسته کمک کند – و موهایی که هیدراته شده اند کمتر دچار شکستگی می شوند.

برای استفاده، مقدار کمی وازلین را با دستان خود از شیشه بردارید و آن را روی ابرو و اطراف آن بمالید و مراقب باشید که ابروهایتان را کامل بپوشانید. آنها صاف و براق به نظر می رسند.

آیا استفاده در ناحیه دور چشم بی خطر است؟

آکادمی پوست آمریکا می گوید که استفاده از وازلین برای پلک ها بی خطر است و ممکن است به ویژه هنگامی که پوست خیس است آبرسانی کند. برخی افراد حتی از آن برای مژه های خود استفاده می کنند.

با این حال، اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، آکادمی پوست آمریکا استفاده از ژل نفتی را توصیه نمی کند، زیرا می تواند منافذ را مسدود کند و به طور بالقوه باعث ایجاد جوش شود.

اطمینان حاصل کنید که وازلین برای رشد ابرو یا پوست خود استفاده می کنید فاقد عطر باشد، زیرا این محصولات خاص حاوی عطر دارد که می تواند پوست را تحریک کند.

آیا می توان از وازلین برای فرم دادن به ابروهای خود استفاده کرد؟

برای فرم دادن به ابروها می توانید از وازلین استفاده کنید.

ابروهای خود را با برس ابرو یا برس ریمل تمیز شانه کنید.

مقدار کمی (کمتر از یک نخود) را به ابروهای خود بمالید.

ابروهای خود را به سمت بالا بکشید و با استفاده از یک برس ابرو یا چوب ریمل تمیز آنها را شکل دهید.

از آنجایی که وازلین چسبناک است، می‌تواند ابروهای شما را در جای خود نگه دارد، اما زمانی که آماده پاک کردن آن هستید، با پاک‌کننده و آب به راحتی از بین می‌رود.

نکته مهم

بهتر است از وازلین برای ابروهای تمیزی که مداد زده نشده اند استفاده کنید، زیرا لغزنده بودن وازلین می تواند باعث لک شدن مداد شود.

کاشت ابرو در اصفهان

عوارض جانبی احتمالی وازلین

وازلین به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما چند عارضه جانبی بالقوه وجود دارد که باید مراقب آنها بود:

آلرژی. بر اساس تحقیقات انجام شده، وازلین ضد حساسیت و غیر تحریک کننده است، بنابراین اگرچه بعید است که واکنش آلرژیک ایجاد کند، چند مورد از آلرژی گزارش شده به منبع معتبر White Petroleum گزارش شده است.

منافذ مسدود شده. ژل نفتی که گاهی به آن وازلین نیز گفته می شود، می تواند منافذ را مسدود کند و ممکن است منجر به آکنه و جوش شود.

آلودگی. وازلین ماندگاری طولانی دارد، اما می تواند به باکتری آلوده شود. این ممکن است در صورت استفاده آن با دست های کثیف اتفاق بیفتد.

پنومونی. قبل از استفاده از وازلین در ناحیه بینی و اطراف آن با پزشک خود مشورت کنید. تحقیقات نشان می دهد که در برخی موارد، استنشاق روغن های معدنی ممکن است باعث پنومونی آسپیراسیون شود.

نکات کلیدی

هیچ تحقیقی به این نتیجه نرسیده است که استفاده از وازلین برای رشد ابرو شما به رشد آنها کمک کند. روغن معدنی موجود در ژله به حالت ابروهای شما کمک می کند و آنها را نرم و براق می کند. وازلین به عنوان ژل ابرو نیز عمل می کند. پس از استفاده از محصول بر روی ابروهای خود، می توانید آنها را با یک برس ابرو یا چوب ریمل تمیز آنها را شانه کرده و شکل دهید.

اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید بهتر است از مصرف وازلین پرهیز کنید، زیرا می تواند منافذ را مسدود کند. سایر عوارض جانبی بالقوه عبارتند از:

  • آلودگی
  • در موارد نادر، یک واکنش آلرژیک
  • در صورت استنشاق ژله، خطر کمی برای ابتلا به پنومونی آسپیراسیون وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *