تزریق ژل, جوانسازی, زیبایی

بهترین روش درمان خط خنده

درمان خط خنده

خط خنده چیست؟

خطوط لبخند، که گاهی به آن خط خنده نیز گفته می شود، انواع چین و چروک هایی هستند که عمدتا در اطراف دهان ایجاد می شوند. گاهی اوقات خطوط لبخند ممکن است در اطراف چشم شما نیز ایجاد شود. وقتی لبخند می زنید بیشتر به چشم می آیند. که به نام خطوط پنجه کلاغی شناخته می‌شوند. با افزایش سن، این نوع چین و چروک ها ممکن است اجتناب ناپذیر باشند. با این حال، شما گزینه های زیادی دارید که ممکن است به خلاص شدن از شر آنها کمک کند.

چه چیزی باعث ایجاد خطوط لبخند می شود؟

دلایل اصلی ایجاد خطوط لبخند عبارتند از:

  • از دست دادن خاصیت ارتجاعی (کلاژن)
  • پوست خشک
  • ژنتیک
  • سیگار کشیدن
  • آسیب خورشید

گزینه های درمان خط خنده

وقتی صحبت از خطوط لبخند می شود، گزینه های درمانی مختلفی وجود دارد. چه به دنبال گزینه های جراحی یا سایر روش های زیبایی باشید، بهتر است با یک کلینیک تخصصی پوست یا جراح پلاستیک که در درمان چین و چروک ها آگاه و با تجربه است صحبت کنید. برخی از گزینه های بدون نسخه (OTC) نیز وجود دارد، اگرچه این گزینه ها دائمی نیستند.

تزریق ژل و تزریق چربی برای درمان خط خنده

تزریق ژل در اصفهان یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که به دنبال خلاص شدن از شر خطوط لبخند بدون انجام عمل جراحی هستند. بسیاری از آنها از اسید هیالورونیک ساخته شده اند و در چین هایی که از دهان به بینی شما می رود تزریق می شوند.

اثرات فورا قابل توجه است، اما اگر نتایج را دوست ندارید، می توانید آنها را معکوس کنید. برخی از نام های تجاری رایج عبارتند از Juvéderm و Restylane. نتایج به طور معمول چندین ماه دوام خواهد داشت.

این فیلرهای تزریقی حدود 6 تا 12 ماه در هر بار دوام دارند. عوارض جانبی می تواند بلافاصله پس از تزریق اولیه رخ دهد و شامل سردرد و واکنش های آلرژیک مانند باشد.

بشتر بخوانید >> لیزر مو زائد در اصفهان

 

هزینه تزریق ژل خط خنده

قیمت تزریق ژل خط خنده به دو عامل مهم بستگی دارد که به آن اشاره خواهم کرد.

۱ – میزان عمق و طول خط خنده :

هر چقدر عمیق تر و طولانی تر ، طبیعتا برای پر کردن آن میزان ژل بیشتری نیاز است . طبق تجربه چند ساله ، بیش از ۹۰ درصد مراجعینی که برای رفع خطوط خنده به کلینیک نیلا تشریف آورند ۲ سی سی ژل تزریق کرده اند (هر طرف یک سی سی ) . تعداد معدودی نیاز به تزریق مقدار کمتر داشته اند و دلیل آن کاملا مشخص است . کسانی که برای رفع خطوط خنده مراجعه می کنند اکثرا از عمیق بودن این خطوط ناراضی هستند . پس اگر شما هم کاندیدای تزریق ژل خط خنده هستید ، بین یک و نیم تا دو سی سی را در نظر داشته باشید.

۲ – نوع ژل :

توصیه ما برای ترزیق ژل خط خنده ، استفاده از ژل هایی با غلظت بالاتر است . این ژل ها برای پر کردن خطوط عمیق طراحی شده اند . که عموما پسوند Deep یا Ultra دارند . قیمت این نوع ژل ها عموما از هر سی سی 850 شروع می شود به بالا ادامه دارد.

تزریق بوتاکس برای خط خنده

سموم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت، و زئومین) نیز پرکننده های تزریقی هستند، اگرچه عملکرد متفاوتی دارند. متخصص پوست شما این ماده را با یک سوزن کوچک به ناحیه مورد نظر تزریق می کند.

این مواد با تضعیف ماهیچه های ناحیه مورد نظر عمل می کنند که باعث می شود خطوط و چین و چروک ها شل تر و کمتر به چشم بیایند و برای خطوط لبخند اطراف چشم به خوبی عمل می کنند، اما برای درمان خطوط اطراف دهان موثر نیستند. شما می توانید نتایج را ظرف چند روز پس از تزریق اولیه مشاهده کنید.

تزریق بوتاکس در اصفهان توسط متخصصین کلینیک نیلا انجام می‌شود. زمان ریکاوری نسبتا کوتاه است و باید بتوانید پس از 24 ساعت فعالیت های معمول خود (از جمله ورزش) را از سر بگیرید. برخی از عوارض جانبی رایج عبارتند از سردرد، قرمزی یا تغییر رنگ، یا تحریک در محل تزریق.

اثر تزریق بوتاکس تقریباً 6 ماه طول می کشد. برای حفظ نتایج مطلوب، باید برای درمان های مجدد به کلینیک نیلا، بهترین کلینیک زیبایی در اصفهان مراجعه کنید.

هزینه بستگی به تعداد واحدهایی دارد که پزشک شما استفاده می کند دارد.

تزریق ژل خط خنده

درمان خط خنده با اندولیفت

اِندولیفت جدیدترین و بروزترین تکنیک لیفت و جوانسازی پوست صورت و گردن ، رفع غبغب  و کانتورینگ (زاویه سازی) صورت در دنیاست. لیزر اندولیفت (این متحول کننده ی دنیای لیزر و لیفتینگ ) از نوع زیر جلدیست در حالی که تاکنون تمامی لیزرهای جوانسازی روی پوست انجام می شد.لیزر از نوع دایود1470 نانومتر است که توسط فایبرهای فوق العاده  ظریف (میکرو فایبر) به زیر پوست اعمال میشود موجب تحریک کلاژن و سفت شدن نهایتا کشیده شدن به اصطلاح لیفت پوست صورت و گردن می شود.

لیزر اندولیفت در اصفهان جهت درمان و رفع خط خنده استفاده می‌شود، درواقع با لیفت صورت گودی خط لبخند نیز محو خواهد شد.

 

عمل جراحي

اگر می خواهید نتایج قابل توجه تری داشته باشید که طولانی تر باشد، جراحی ممکن است یک گزینه باشد. لیفت صورت (ریتیدکتومی) جامع ترین و دائمی ترین راه حل برای خطوط لبخند است. این می تواند خطوط اطراف دهان و چشم شما را در یک مرحله برطرف کند. جراح پلاستیک شما ممکن است جراحی پلک یا (بلفاروپلاستی در اصفهان) را با لیفت صورت توصیه کند.

علاوه بر اینکه لیفت صورت جزو گران‌ترین گزینه‌ها است، مدت زمان بیشتری برای بهبودی طول می‌کشد و در مجموع 3 ماه به طور متوسط ​​بهبود می‌یابد.

بزرگترین خطر مرتبط با لیفت صورت عفونت است. عوارض جانبی نادر شامل زخم، درد و آسیب عصبی است.

درمان های لیزری

لیزر درمانی به نوعی از روش های بازسازی پوست اشاره دارد که لایه بالایی سلول های پوست را از بین می برد. این روش به منظور کاهش لکه ها و چین و چروک های پوست با آشکار کردن لایه زیرین پوست جدید است.

گزینه‌های لیزر درمانی در کلینیک نیلا :

تورم و درد از عوارض جانبی شایع هستند، اما پس از چند روز فروکش می‌کنند. اسکار و عفونت نیز ممکن است. بر اساس ASDS، زمان بهبودی 1 تا 3 هفته است. احتمالاً ظرف چند ماه به درمان دیگری نیاز خواهید داشت.

درمان القای کلاژن

میکرونیدلینگ در اصفهان یا درمان القای کلاژن با هدف افزایش تولید کلاژن طبیعی در پوست شما انجام می شود.

با افزایش سن، پوست شما کلاژن را از دست می دهد و در نتیجه خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، بنابراین فکری که پشت سوزن زدن وجود دارد این است که کلاژن بیشتری می تواند چین و چروک ها را پر کند، مانند خطوط لبخند.

برای این روش، پزشک شما یک سری نیدل دارای سوزن های بسیار ظریف و نازک روی پوست کشیده شده و لایه ی سطحی پوست را بدون آسیب رد کرده وارد ناحیه ی درم ( محل تجمع کلاژن) شده و با تحریک کلاژن فعالیت آنها آغاز شده و باعث جوانی و شادابی پوست می شود.

انجمن آکادمی پوست آمریکا می گوید که نتایج حاصل از سوزن زدن تدریجی است و انتظار می رود نتایج کامل ظرف 9 ماه به دست آید. با بهبودی پوست، ممکن است مقداری کبودی و قرمزی یا تغییر رنگ مشاهده کنید. اکثر افراد در مجموع به سه تا شش جلسه درمان نیاز دارند.

چگونه از خطوط لبخند جلوگیری کنم؟

برخی از علل خطوط خنده را می توان با عادات سبک زندگی سالم در بزرگسالی پیشگیری کرد. به عنوان مثال، می توانید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید تا از چین و چروک های مرتبط با آسیب های خورشید جلوگیری کنید.

هیدراته نگه داشتن پوست شما نیز کمک زیادی می کند، چه در حال حاضر خطوط لبخند داشته باشید یا نه. حتماً هر روز مقدار زیادی آب بنوشید و از نوشیدن بیش از حد کافئین یا الکل خودداری کنید – هر دو دارای اثرات ادرارآور هستند.

صورت خود را یک یا دو بار در روز بشویید و با یک مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. این نکات را بررسی کنید که ممکن است روال زیبایی شما را تغییر دهد. ورزش و رژیم غذایی گیاهی نیز می تواند به سلامت پوست شما کمک کند.

اگر به دلیل دیگری برای ترک سیگار نیاز داشتید، بدانید که ترک این عادت هم اکنون می تواند به جلوگیری از چین و چروک های آینده از جمله خطوط لبخند کمک کند.

جمع بندی

خطوط لبخند بخشی طبیعی از روند پیری است. با افزایش سن، هر خط یا چین و چروکی که دارید می تواند عمیق تر یا تکثیر شود. با این حال، مراحلی وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن این فرآیند انجام دهید.

گزینه های درمانی برای خطوط خنده فراوان است. با پزشک خود در مورد گزینه هایی که بر اساس نیازهای خاص شما برای شما بهترین هستند صحبت کنید. لیزر اندولیفت در اصفهان و تزریق ژل در اصفهان جزء بهترین گزینه ها هستند.

ممکن است بتوانید با افزایش سن از بدتر شدن خطوط لبخند جلوگیری کنید. هیدراته نگه داشتن پوست و مراقبت از سلامت کلی خود بسیار کمک کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *