تزریق بوتاکس, زیبایی

درمان لبخند لثه ای با بوتاکس

بوتاکس لبخند لثه ای

زیبایی لبخند می تواند زیبایی چهره را نیز در پی داشته باشد، بنابراین هر نقصانی در نواحی دهان و دندان می تواند این زیبایی را تحت تاثیر قرا دهد. لبخند لثه ای نیز از جمله عارضه هایی است که بسیاری از افراد به دلیل ابتلا به آن از خندیدن اجتناب می کنند. اما خوشبختانه اکنون با روش های غیر تهاجمی و بسیار موثری می توان این عارضه را در کمترین زمان از میان برد. تزریق بوتاکس در اصفهان برای درمان لبخند لثه ای از جمله روش های متداول و بسیار اثر بخش است که در ادامه مسائل و پرسش های پیرامون آن را می خوانید:

لبخند لثه ای چیست؟

لبخند “لثه ای” هنگامی است که فرد لبخند بزند و لب، بالای لثه قرار گیرد. ما معمولاً انتظار داریم فقط مثلث های کوچک صورتی لثه بین دندان ها دیده شود. گرچه هر لبخند اصیل و واقعی می تواند دوست داشتنی باشد، اما گاها برخی عارضه های دهان و دندان زیبایی لبخند را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید >> تزریق بوتاکس کف دست

لبخند معمولی یا “ایده آل” به طور کلی بیش از ۲ میلی متر از بافت های لثه فوقانی را نشان نمی دهد، در حالی که لبخند “لثه ای” ممکن است ۳ میلی متر یا بیشتر از بافت های لثه فوقانی را نشان دهد. افرادی که لبخند “لثه ای” دارند ممکن است احساس کنند دندان هایشان کوچک‌تر از حد معمول است در نتیجه تمایلی به لبخند زدن نداشته باشند. با این حال، یک لبخند “لثه ای” می تواند از طریق درمان بوتاکس بهبود یابد.

درمان لبخند لثه ای با بوتاکس چگونه است؟

بوتاکس لبخند لثه ای یکی از راه های درمان لبخند ناخوشایند می باشد. مقدار کمی بوتاکس جهت تضعیف عضلات، در هر دو سمت تیغه بینی و فاصله بینی تا دهان تزریق می شود.

بوتاکس لبخند لثه ای

اصلاح لبخند لثه ای با بوتاکس

لبخند لثه ای را می توان به راحتی با بوتاکس درمان کرد. مهمتر از همه اینکه این روش درمان سریع بوده و تهاجمی نیست. بوتاکس دارای سم بوتولینوم نوع A بوده و با تزریق آن می توان عضلات لب بالایی را شل کرده و در نتیجه لثه پوشیده خواهد ماند. دو یا چند واحد بوتاکس در ناحیه بین بینی و لب بالایی تزریق می شود تا ظاهر لبخند لثه ای کاهش یافته و فرد به لبخندی جذاب و طبیعی دست یابد.

درست است که این روش با حداقل تهاجم همراه است اما نتایج این روش ماندگار نبوده و معمولا سه ماه طول می کشد. متخصصین بر این باورند که زمانی که روش تکرار می شود، با گذشت زمان به طور کلی به زمان بیشتری برای درمان نیاز خواهند داشت.

بیشتر بخوانید >> بوتاکس زیر چشم

فرآیند درمان لبخند لثه ای با بوتاکس

قبل از درمان یک متخصص یک مشاوره کامل پزشکی برای تأیید اینکه این روش برای شما مناسب است یا خیر صورت می دهد. در طول این مشاوره ممکن است توانایی شما برای حرکت عضلات خاص به منظور تعیین مکان و استفاده از عضلات مورد بررسی قرار گیرد.

برای درمان نیازی به استفاده از داروهای بی حسی نیست. در واقع پزشک می تواند با یک کمپرس یخ یا کرم های موضعی بی حسی، ناحیه مورد نظر را بی حس نماید. فرد بیمار ممکن است در طول درمان، ناراحتی جزئی و خفیفی را تجربه کند. میزان کمی از سم بوتولینوم در طرفین اتصال سوراخ بینی و بینی به چین دهان تزریق می شود تا عضلات مورد نظر را تضعیف کند. به طور کلی، برای ضعیف کردن لب در نواحی مختلف می توان چهار نقطه تزریق را در نظر گرفت.

پس از اتمام درمان و در کمتر از سه تا چهار روز، بالا رفتگی لب بالا کم کم، کاهش یافته و لبخند لثه ای به یک لبخند جدید و زیبا تغییر می یابد. پس از آن زمان دیگر هنگام لبخند زدن، لثه ها در معرض نمایش نبوده و فرد با اعتماد به نفس بیشتری می تواند بدون محدودیت بخندد. نتیجه کامل معمولا دو هفته پس از درمان حاصل می آید.

بیشتر بخوانید >> بهترین درمان خط خنده

اینستاگرام کلینیک نیلا

تزریق بوتاکس برای کاهش نمایش لثه در هنگام لبخند، چطور انجام می‌شود؟

تزریق به‌صورت زیر انجام مى‏شود:

  • از شما خواسته می‌شود تا روی تخت بخوابید و به تخت زاویه ۶۰ درجه می‌دهند.
  • پزشک متخصص پوست از شما می‌خواهد تا لبخندی حداکثری بزنید!
  • پزشک متخصص پوست محل تزریق را مشخص می‌کند، نگران نباشید، در هر طرف فقط یک تزریق کوچک و بدون درد در داخل عضله کنار بینی انجام می‌شود.
  • برای بی‌حس کردن محل تزریق از کیسه یخ استفاده می‌کنند.
  • منطقه تزریق را با الکل تمیز می‌کنند.
  • پزشک متخصص پوست دو تزریق بدون درد را در داخل عضله کنار بینی شما انجام می‌دهد.
  • محل تزریق با پنبه و الکل فشار داده می‌شود.
  • تبریک می‌گوئیم بزودی لبخند زیباتری خواهید داشت و از عمق خط خنده شما کم می‌شود.

 

بیشتر بخوانید >> سرطان پوست

 

نتایج تزریق بوتاکس

پس از درمان، انتظار می رود که ظرف ۲ تا ۳ روز فرد نتایج اولیه را مشاهده کرده و بالا رفتن لب بالایی او به تدریج کمتر و کمتر شود. نتیجه کامل ۲ هفته پس از درمان بدست خواهد آمد.

ممکن است از بیمار دعوت شود پس از ۲ تا ۳ هفته در یک جلسه ملاقات بازنگری شرکت کرده، موفقیت درمان او بررسی شده و در صورت نیاز اصلاحاتی در برنامه درمانی شخصی او ایجاد شود.

به فرد توصیه می شود تا عضلات هدف را برای چند ساعت فعال نگه داشته و به مدت ۴ تا ۶ ساعت از اعمال سرما یا گرمای بیش از حد، انجام ورزش های شدید، دراز کشیدن و خم شدن خودداری کند. این بهبودی به طور میانگین ۸ تا ۱۲ هفته به طول می انجامد.

مزایای درمان لبخند لثه‌ای با تزریق بوتاکس

  • تزریق بوتاکس درد و ناراحتی بسیار کمی به همراه داشته که این ناراحتی در جلسات درمان بعدی کم‌تر نیز خواهد شد.
  • این تزریق نیازی به بهبودی پس از درمان نداشته و می‌توانید بلافاصله پس از انجام عمل به کار های قبلی خود ادامه دهید.
  • بوتاکس نسبت به عمل جراحی و دیگر روش‌های درمانی مورد استفاده مقرون به صرفه است.
  • نتیجه‌ی عمل ظاهری طبیعی داشته و در زمان کمی می‌توان از این تزریق نتیجه گرفت.
  • می‌توان با توجه به نتیجه‌ی مطلوب، تزریقات را تنظیم کرد.

 

بیشتر بخوانید >> لیزر موهای زائد در دوران بارداری

 

اصلاح لبخند لثه ای با بوتاکس چه عوارضی دارد؟

عوارض جانبی تزریق بوتاکس معمولا موقت و جزئی هستند. تورم، قرمزی، کبودی و انتشار سم بوتولینوم به عضله مجاور که باعث شل شدن موقت آن می شود از عوارض اصلاح لبخند لثه ای با بوتاکس به شمار می روند.

چه کسانی برای انجام این روش درمانی مناسب نیستند؟

تزریق بوتاکس معمولاً برای همه‌ی افرادی که به بیماری‌های جدی مبتلا نبوده و داروی خاصی مصرف نمی‌کنند مناسب است. با این حال مواردی وجود دارند که می‌توانند انجام این روش درمانی را برای شما ممنوع کنند:

در صورت موارد زیر از تزریق بوتاکس خودداری کنید:

  • مادران باردار و شیرده
  • مادرانی که در تلاش برای بارداری هستند

همچنین لازم است تا موارد زیر را به پزشک خود اطلاع دهید:

  • ابتلا به بیماری‌های عضلانی (مثل فلج بل)
  • ابتلا به هرگونه بیماری عصبی و عروقی
  • مصرف هرگونه داروی تاثیرگذار بر انعقاد خون
  • مصرف هرگونه دارو
  • وجود نگرانی‌های روانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *