بیماری ها, تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس کف دست

بوتاکس کف دست

بوتاکس برای هایپرهیدروزیس کف دست

عرق کردن روش طبیعی بدن شما برای تنظیم دمای بدن در طیف وسیعی از موقعیت ها از ورزش گرفته تا قرار گرفتن در یک محیط گرم و پاسخ به محرک هایی مانند استرس و اضطراب است. در حالی که تعریق در این شرایط کاملا طبیعی است، بسیاری از افراد وجود دارند که از وضعیتی به نام هایپرهیدروزیس یا تعریق بیش از حد رنج می برند. بوتاکس در اصفهان >> به همین علت است که بوتاکس کف دست بهترین گزینه درمانی برای این افراد است.

هایپرهیدروزیس می تواند در بسیاری از نواحی بدن رخ دهد، اما یکی از رایج ترین مکان ها برای تعریق بیش از حد کف دست ها است. هایپرهیدروزیس کف دست 1 تا 3 درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند تأثیر زیادی بر نحوه زندگی شما بگذارد. بیمارانی که هایپرهیدروزیس کف دست را تجربه می‌کنند ممکن است در مورد دست دادن احساس بدی داشته باشند، برای کار در محیط‌های اجتماعی معذب باشند یا به دلیل عرق کردن کف دست‌ها از دست زدن به اشیا یا کاغذها بترسند. خوشبختانه، گزینه‌های درمانی زیادی برای کاهش ایمن و مؤثر تعریق بیش از حد کف دست‌ها وجود دارد. اگر با تعریق کف دست مبارزه می کنید، کلینیک زیبایی نیلا می تواند با انجام بوتاکس کف دست به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید >> لیزر مو زائد در اصفهان

یکی از مهیج‌ترین نوآوری‌ها در پوست، استفاده از تزریق سم بوتولینوم، که بیشتر با نام بوتاکس شناخته می‌شود، برای درمان هایپرهیدروزیس است. بوتاکس در سال 2004 توسط FDA برای درمان هایپرهیدروزیس تایید شد و از آن زمان تاکنون، بیماران از نتایج این درمان هیجان زده شده اند. تزریق بوتاکس در اصفهان بیشتر به دلیل استفاده از آن در درمان چین و چروک و حفظ پوستی سالم و جوان شناخته شده است. با این حال، نقش بوتاکس به عنوان یک درمان ایمن و موثر برای هایپرهیدروزیس در حال افزایش است.

کریسی تیگن، مدل و شخصیت تلویزیونی، در اینستاگرام به بحث در مورد چگونگی کمک بوتاکس به درمان هایپرهیدروزیس خود پرداخته است. اگر تعریق بیش از حد را تجربه می کنید، تنها نیستید. گزینه های درمانی ایمن و موثر زیادی برای درمان تعریق کف دست و بهبود کیفیت زندگی شما وجود دارد.

اگر از تعریق بیش از حد که بر زندگی شما تأثیر منفی می گذارد خسته شده اید، کلینیک زیبایی نیلا (بهترین کلینیک زیبایی در اصفهان) به شما کمک می کند. ما  در درمان تعریق زیر بغل و کف دست متخصص هستیم و می توانیم به بهبود کیفیت زندگی امروز شما کمک کند. بوتاکس زیر بغل >>

هایپرهیدروزیس پالمار چیست؟

هایپرهیدروزیس یک وضعیت پزشکی است که در آن بدن بیش از حد از سیستم خنک کننده تنظیم کننده طبیعی خود، که به عنوان عرق نیز شناخته می شود، استفاده می کند. بدن ما معمولاً در حفظ دمای تنظیم شده بدن عالی است، اما، متأسفانه، گاهی اوقات سیستم عصبی می تواند غدد عرق را بیش از حد فعال کند. این منجر به بی نظمی می شود و منجر به تعریق بیش از حد و ناراحتی می شود.

سه مورد از شایع ترین شکل هایپرهیدروزیس عبارتند از: هایپرهیدروزیس زیر بغل، هایپرهیدروزیس کف دست و هایپرهیدروز کف پا. هایپرهیدروز زیر بغل به غدد عرق بیش از حد فعال در زیر بغل گفته می شود که می تواند به دلیل اعصاب، فعالیت بدنی یا آب و هوای گرم و مرطوب تشدید شود. هاپرهیدروزیس کف پا به عنوان غدد عرق بیش از حد فعال در کف پا تعریف می شود و گاهی اوقات با هایپرهیدروزیس کف دست همراه می شود که درمان آن بوتاکس کف دست است.

بیشتر بخوانید >> کاشت ابرو در اصفهان

تعریق کف دست به طور خاص به عرق کردن کف دست اشاره دارد. این یک شکل رایج هایپرهیدروزیس است که معمولاً در اواخر نوجوانی یا اوایل بزرگسالی ایجاد می شود. اکثر بیماران پس از تجربه تأثیر بر کیفیت زندگی خود، مانند مشکل در نوشتن به دلیل تعریق روی کاغذ، یا خجالت هنگام دست دادن، متوجه می شوند که تعریق کف دست دارند. تحقیقات برای هایپرهیدروزیس و هایپرهیدروزیس کف دست در حال انجام است، و تزریق بوتاکس به راه حلی فوق العاده برای درمان علائم ناراحت کننده تعریق کف دست تبدیل شده است.

تعریق کف دست

علت هایپرهیدروزیس پالمار چیست؟

رایج‌ترین طبقه‌بندی هایپرهیدروزیس ، هایپرهیدروزیس کانونی اولیه، توسط اعصابی تعریف می‌شود که به غدد عرق خیلی مکرر سیگنال می‌دهند، بنابراین منجر به فعالیت بیش از حد غدد عرق و تعریق بیش از حد می‌شود. به طور معمول، هایپرهیدروزیس کانونی اولیه ناحیه خاصی از بدن مانند زیر بغل، پاها، دست ها یا پیشانی را تحت تاثیر قرار می دهد و معمولاً با عصبی شدن یا استرس بدتر می شود.

تعریق ناشی از هایپرهیدروزیس کانونی اولیه معمولاً به طور متقارن در هر طرف بدن رخ می دهد. تعریق کف دست یکی از بخش های شایع هایپرهیدروزیس کانونی اولیه است که گاهی اوقات می تواند با تعریق در کف پا یا صورت همراه باشد. اگرچه هیچ دلیل شناخته شده ای برای هایپرهیدروزیس اولیه وجود ندارد، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد یک جزء ژنتیکی در این بیماری وجود دارد. تحقیقات بیشتری برای حمایت از این فرضیه باید انجام شود، اما مقالات منتشر شده نشان می‌دهند که ایجاد هایپرهیدروزیس با یک ژن غالب مرتبط است.

بیشتر بخوانید >> مقایسه میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ

نوع دوم هایپرهیدروزیس که هایپرهیدروزیس عمومی ثانویه نامیده می شود، تعریق بیش از حد در نتیجه شرایط پزشکی مانند دیابت، اختلالات سیستم عصبی، یائسگی، برخی سرطان ها و مشکلات تیروئید است. هایپرهیدروزیس عمومی ثانویه با تعریق در نواحی بزرگ بدن به جای یک ناحیه خاص مشخص می شود.

در مورد هایپرهیدروزیس ثانویه، وضعیت پزشکی اولیه باید برای از بین بردن تعریق بیش از حد مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این، برخی داروها می توانند علت اصلی این بیماری باشند. اگر هایپرهیدروزیس با استفاده از یک داروی جدید تحریک می شود، مهم است که این اطلاعات را در هنگام بحث در مورد گزینه های درمانی خود به پزشک متخصص کلینیک نیلا اعلام کنید.

آیا هیپرهیدروزیس کف دست خود به خود از بین می رود؟

متأسفانه، اینطور نیست. در یک نظرسنجی تحقیقاتی از نزدیک به 2000 بیمار هایپرهیدروزیس منتشر شده در جراحی پوست، 88 درصد از پاسخ دهندگان در گروه های سنی مختلف گفتند که تعریق بیش از حد آنها بدتر شده یا در طول زمان ثابت مانده است. برای اکثر افرادی که از هایپرهیدروزیس رنج می برند، مداخله پزشکی ضروری است، به خصوص اگر سابقه خانوادگی پرهیدروزیس دارید. خوشبختانه، چندین گزینه درمانی از جمله داروهای ضد تعریق قوی، کاربرد محلول متنامین در ناحیه، داروهای آنتی کولینرژیک خوراکی و تزریق بوتاکس وجود دارد.

هنگامی که به دنبال درمانی برای هایپرهیدروزیس هستید، مهم است که بفهمید کدام نوع را دارید، زیرا نوع هایپرهیدروزیس تعیین می کند که چگونه علائم از بین می روند. اگر از هایپرهیدروزیس کانونی اولیه رنج می برید، هیچ درمانی برای خود این بیماری وجود ندارد، بلکه درمان بر از بین بردن علائم تمرکز دارد. هایپرهیدروزیس کانونی اولیه نواحی خاصی از بدن مانند زیربغل، دست ها، پاها و صورت را تحت تاثیر قرار می دهد و بنابراین درمان بر کاهش یا از بین بردن تعریق در آن نواحی متمرکز خواهد بود.

از سوی دیگر، هایپرهیدروزیس عمومی ثانویه ناشی از یک بیماری زمینه ای مانند دیابت، سرطان خون، اضطراب/استرس، نوسانات هورمونی یا یک بیماری عفونی است. تعریق بیش از حد می تواند به عنوان یک عارضه جانبی از این شرایط رخ دهد و در این صورت، برای از بین رفتن هایپرهیدروزیس، رسیدگی به وضعیت سلامتی مهم است. هایپرهیدروزیس عمومی ثانویه نیز می تواند به عنوان یک عارضه جانبی دارویی که مصرف می کنید رخ دهد. اگر متوجه شدید که چنین است، می توانید با پزشک خود در مورد تعویض دارو یا با دکتر گرین در مورد گزینه های درمانی مشورت کنید.

بیشتر بخوانید >> پی آر پی در اصفهان

صرف نظر از علت، پزشک با شما ملاقات خواهد کرد تا در مورد وضعیت خاص شما صحبت کند و تصمیم بگیرد که کدام روش درمانی برای رفع نیازهای شما مناسب است. گزینه‌های درمانی مختلفی وجود دارد، از ضد عرق‌های موضعی گرفته تا داروهای خوراکی و سایر روش‌ها مانند بوتاکس. دکتر گرین این درمان ها را به صورت جداگانه یا ترکیبی برای درمان تعریق بیش از حد شما تجویز می کند.

بوتاکس کف دست

نحوه درمان هایپرهیدروزیس کف دست با بوتاکس کف دست

اگر می‌خواهید چگونه از شر تعریق کف دست خلاص شوید، چندین گزینه درمانی وجود دارد. درمان اولیه رایج هایپرهیدروزیس کانونی شامل داروهای ضد تعریق و کرم‌های تجویزی است که برای ایجاد انسداد نمکی طراحی شده‌اند که می‌تواند مانع از رسیدن عرق به سطح شود. علاوه بر این، کلرید آلومینیوم موضعی، داروهای مبتنی بر مسدود کننده های عصبی و داروهای ضد افسردگی همگی می توانند برای درمان هایپرهیدروزیس استفاده شوند.

یکی دیگر از درمان‌های خفیف‌تر تعریق کف دست، یونتوفورزیس است که از جریان الکتریکی با شدت کم برای کاهش میزان تعریق در نواحی مورد نظر استفاده می‌کند. اگرچه این درمان ها برای برخی موفقیت آمیز است، بسیاری از بیماران نتایج متناقضی دارند و تقریباً همه این درمان ها نیاز به نگهداری قابل توجهی دارند.

در موارد شدید تعریق کف دست، بیماران ممکن است سمپاتکتومی قفسه سینه آندوسکوپی (ETS) را انتخاب کنند، که یک درمان جراحی تهاجمی است که هدف آن قطع دائمی سیگنال‌های عصبی خاص به غدد اکرین (غدد عرق) است. با این حال، این درمان عوارض جانبی شدیدی دارد، از جمله اما نه محدود به: تعریق اجباری در سراسر بدن، آریتمی، عدم تحمل گرما و افت فشار خون. با توجه به این خطرات، هر تصمیمی برای تعامل با ETS باید با احتیاط شدید گرفته شود.

برای بسیاری از بیماران، سفر برای یافتن راه حلی برای تعریق کف دست با بوتاکس کف دست به پایان می رسد. درمان بوتاکس تعریق کف دست یک گزینه ایده آل برای کسانی است که به دنبال تسکین مداوم عرق کف دست هستند. تحقیقات کنونی نشان می دهد که درمان بوتاکس 80 تا 90 درصد در تسکین علائم هایپرهیدروزیس کف دست موثر است.

بوتاکس همچنین می تواند با سایر روش های درمانی ترکیب شود تا تعریق بیش از حد کف دست را از بین ببرد. این درمان های ترکیبی معمولاً بر گزینه های درمانی تهاجمی تر ترجیح داده می شوند. هنگام تعیین اینکه کدام گزینه درمانی برای شما مناسب است، مهم است که با یک متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره مانند دکتر میشل گرین مشورت کنید.

بیشتر بخوانید >> بهترین درمان خط خنده

چگونه به طور طبیعی هایپرهیدروزیس کف دست را درمان کنیم؟

شما نمی توانید تعریق کف دست را به طور طبیعی درمان کنید، اما برخی از درمان های DIY می توانند به طور بالقوه و موقت به این وضعیت کمک کنند. یکی از گزینه ها استفاده از ضد تعریقی است که معمولاً برای تعریق زیر بغل روی کف دست خود استفاده می کنید. این می تواند به کاهش رطوبت و سردی کمک کند، اما با توجه به شدت هایپرهیدروزیس شما، یک ضد تعریق بدون نسخه ممکن است موثر نباشد.

گزینه دیگر استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین را می توان با آب مخلوط کرد تا خمیری ایجاد کند و درست مانند یک ضد تعریق عمل می کند. اگر داروهای خانگی DIY را برای درمان هایپرهیدروزیس کف دست خود امتحان کرده اید، بی فایده است، باید با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید گزینه های درمانی شما چیست. هایپرهیدروزیس کف دست به خودی خود و بدون مداخله پزشکی از بین نمی رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *