جوانسازی, زیبایی

مراقبت بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت بعد از میکرونیدلینگ

چگونه بعد از میکرونیدلینگ از پوست خود مراقبت کنیم (مراقبت بعد از میکرونیدلینگ)؟

میکرونیدلینگ یک عمل زیبایی کم تهاجمی است که گردش خون شما را تحریک می کند. این معمولا برای بهبود ظاهر اسکارها و افزایش تولید کلاژن انجام می شود. میکرونیدلینگ در یک محیط بالینی چندین ساعت طول می کشد تا آماده سازی و عمل انجام شود. چیزی که اغلب در مورد آن صحبت نمی شود، مراقبت بعد از میکرونیدلینگ است. میکرونیدلینگ در واقع پوست شما را سوراخ می کند، بنابراین باید اقداماتی را برای محافظت از سد پوستی خود در حین بهبود انجام دهید.

حتی اگر در خانه میکرونیدلینگ انجام می دهید، که البته این کار به علت عوارض جانبی توصیه نمی شود باز هم باید در روزهای پس از انجام درمان از پوست خود مراقبت بیشتری کنید. در این مقاله از کلینیک نیلا همراه ما باشید تا بدانید که بعد از میکرونیدلینگ چه انتظاراتی دارید و چگونه از پوست خود مراقبت کنید.

فواید میکرونیدلینگ

مزیت اصلی میکرونیدلینگ بهبود بافت پوست است. این کار را با تحریک کلاژن انجام می دهد که برای جوان سازی پوست عالی است. در نتیجه، می تواند به بهبود تعدادی از نگرانی های کلیدی پوست کمک کند.

میکرونیدلینگ می تواند کمک کند:

  • خطوط ریز را حذف کنید
  • محو شدن جای آکنه
  • مقابله با آسیب اشعه ماوراء بنفش (UV)، مانند هایپرپیگمانتاسیون و لکه های پیری
  • منافذ را کوچک می کند
  • روشن کردن پوست
  • کاهش ظاهر علائم کششی

بیشتر بخوانید » مزوتراپی در اصفهان

مراحل درمان میکرونیدلینگ

پس از انجام یک روش میکرونیدلینگ، برخی عوارض جانبی قابل انتظار است.

هنگامی که مطب یا کلینیک خود را ترک می کنید، ممکن است پوست شما برافروخته یا قرمز روشن باشد، گویی تمام روز را زیر نور خورشید گذرانده اید و آفتاب سوختگی خفیف تا متوسط دارید. قرمزی که در اثر میکرونیدلینگ تجربه می کنید بیشتر در عرض 48 ساعت محو می شود. سایر علائم، مانند لایه برداری و جوش، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا برطرف شود.

بیشتر بهبودی قابل مشاهده از میکرونیدلینگ در یک یا دو روز اول پس از درمان اتفاق می‌افتد، اما بهبودی همچنان در زیر سطح پوست شما تا 2 ماه پس از آن اتفاق می‌افتد. حتی با مراقبت بعد از میکرونیدلینگ بصورت دقیق، کار زیادی نمی توانید انجام دهید تا بلافاصله پس از میکرونیدلینگ از شر قرمزی خلاص شوید.

تورم تا 48 ساعت پس از عمل معمول است. پوسته پوسته شدن یا لایه برداری بعد از میکرونیدلینگ نیز نسبتاً رایج است. سایر عوارض جانبی مانند برآمدگی، جوش و خشکی پوست نیز پس از میکرونیدلینگ رایج است – اما همه آنها را تجربه نمی کنند.

مراقبت از پوست با مرطوب کننده و پاک کننده های ملایم می تواند عوارض جانبی را به حداقل برساند. خوشبختانه، زمان استراحت مورد انتظار پس از میکرونیدلینگ در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی نسبتاً کوتاه است.

بیشتر بخوانید » میکرونیدلینگ همراه با PRP

نکات مراقبت بعد از میکرونیدلینگ

پزشک شما باید دستورالعمل های دقیقی را در مورد اقدامات مراقبت بعد از میکرونیدلینگ ارائه دهد. دستورالعمل ها ممکن است به طور خاص بر اساس سابقه پزشکی یا نوع پوست شما باشد، بنابراین آنها را به دقت دنبال کنید.

محافظت در برابر آفتاب

به عنوان یک قانون کلی، شما باید در 2 هفته اول پس از میکرونیدلینگ به طور مداوم از ضد آفتاب استفاده کنید. در روزهای بعد از درمان، هر زمان که بیرون می روید، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. در هفته اول پس از عمل میکرونیدلینگ، زمان طولانی را زیر نور آفتاب نگذرانید، زیرا بیش از حد معمول در معرض آسیب نور خورشید خواهید بود.

از عفونت جلوگیری کنید

برای جلوگیری از عفونت از هر کرم آنتی بیوتیک موضعی که پزشک تجویز می کند استفاده کنید. قبل از اینکه صورت خود را لمس کنید، دست های خود را بشویید. در 24 ساعت بعد از میکرونیدلینگ، به خصوص با برس آرایشی که قبلا استفاده شده است، آرایش نکنید.

برای محافظت از پوست خود، همچنین باید از استخر، سونا و موقعیت هایی که ممکن است به شدت عرق کنید، اجتناب کنید، از جمله تمرینات شدید در باشگاه. پس از گذشت 72 ساعت، ممکن است بتوانید این فعالیت ها را از سر بگیرید.

بیشتر بخوانید » هایفوتراپی در اصفهان

محصولات مراقبت از پوست برای مراقبت بعد از میکرونیدلینگ

در چند روز اول پس از عمل میکرونیدلینگ، باید چند نکته را رعایت کنید.

از لایه بردارها، رتینول ها و ویتامین C خودداری کنید از هر گونه محصول مراقبت از پوست که حاوی مواد شیمیایی خشن برای لایه برداری است خودداری کنید. از هر چیزی که معطر است اجتناب کنید و از اسید گلیکولیک یا آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) استفاده نکنید. حداقل تا 48 ساعت اول پس از میکرونیدلینگ باید از مصرف سرم رتینول و ویتامین C خودداری کرد. پس از سپری شدن 2 روز کامل، ممکن است بخواهید به‌جای انجام روتین معمول خود، به‌تدریج محصولات را به روال زیبایی روزانه‌تان بازگردانید، به‌خصوص اگر از محصولاتی استفاده می‌کنید که دارای فرمول‌های ضد پیری قوی هستند.

گزینه های پاک کننده و مرطوب کننده

هر نوع پاک کننده، تونر یا اسکرابی را که قصد استفاده از آن را دارید در 2 تا 3 روز پس از میکرونیدلینگ توسط متخصص پوست خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده عوارض جانبی را بدتر نمی کنند. هیالورونیک اسید را می توان پس از انجام میکرونیدلینگ مورد استفاده قرار داد، و حتی در برخی موارد برای کمک به تحریک تولید کلاژن بعد از عمل توصیه می شود.

اگر احساس می کنید پوست شما خشک است، استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده برای حفظ رطوبت و هیدراته کردن صورت پس از میکرونیدلینگ، به طور کلی بی خطر است. بهتر است از مواد طبیعی و ملایمی که با آنها آشنایی دارید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید » میکرونیدلینگ برای ریزش مو

چقدر بعد از میکرونیدلینگ می توان از آرایش استفاده کرد؟

پوشاندن قرمزی با آرایش یکی از بدترین کارهایی است که می توانید انجام دهید، زیرا آرایش منافذ روی پوست تازه در معرض دید شما را مسدود می کند و حتی ممکن است باعث ایجاد جوش شود. با کاهش قرمزی باید کمی صبر داشته باشید، اما در عین حال، می توانید از محصولات ملایم و بدون عطر با مواد طبیعی استفاده کنید تا کمی تسکین پیدا کنید. در حالت ایده آل، باید حداقل 48 ساعت بعد از میکرونیدلینگ قبل از آرایش کردن صبر کنید. این به پوست زمان می دهد تا بهبود یابد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

میکرونیدلینگ به طور کلی به عنوان یک روش کم خطر در نظر گرفته می شود. گاهی اوقات، عوارض جانبی می تواند تشدید شود و نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

علائمی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • تب بیش از 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد)
  • حالت تهوع
  • ترشحات زرد یا سبز
  • خون ریزی
  • سردرد

مقایسه میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ

عفونت‌های ناشی از میکرونیدلینگ معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که از ابزارهایی که به‌درستی استریل نشده‌اند روی پوست شما استفاده می‌شود. واکنش آلرژیک به سوزن های مورد استفاده برای میکرونیدلینگ نیز امکان پذیر است.

مراقبت بعد از میکرونیدلینگ می تواند تفاوت زیادی در نتیجه درمان شما ایجاد کند. مراقبت های پوستی پس از آن نه تنها علائم شما را تسکین می دهد، بلکه از پوست خود در برابر آسیب محافظت می کنید. تا جایی که می توانید دستورالعمل های متخصص مراقبت های بهداشتی خود را دنبال کنید و از پرسیدن سوالات قبل و بعد از قرار ملاقات خود نترسید.

جهت مشاوره رایگان در خصوص میکرونیدلینگ و سایر روش های زیبایی و درمانی با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *