جوانسازی, زیبایی

همه چیز درباره لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ اصفهان

لیفت صورت با نخ

در لیفت صورت با نخ، از نخ‌های لیفت مخصوص قابل جذب برای ارائه ظاهری زیباتر و جوان تر به صورت و گردن استفاده می کند.

این روش کم تهاجمی با تحریک تولید کلاژن در پوست به منظور تولید پوست سالم تر و محکم تر عمل می کند. همچنین می تواند بافت‌هایی را که نخ‌های لیفت در آن قرار می گیرند را لیفت کند.

لیفت با نخ چیست؟

لیفت صورت یک عمل زیبایی است که یک جایگزین کم تهاجمی برای جراحی لیفت صورت ارائه می دهد. لیفت با نخ ادعا می کند که پوست شما را با قرار دادن مواد با نخ پزشکی در صورت شما سفت می کند و سپس با کشیدن نخ، پوست شما را به سمت بالا می کشد.

لیفت بخیه خاردار نیز نامیده می شود، هدف آن لیفت و سفت کردن شکل صورت یا گردن شماست. لیفت از مواد بخیه موقت و پزشکی استفاده می کند تا پوست شما را بکشد. لیفت با نخ از سال 1990 وجود داشته است، اما نوآوری در مواد مورد استفاده برای لیفت با نخ منجر به افزایش محبوبیت در سال های اخیر شده است.

کاندیدای معمولی برای لیفت با نخ در اواخر 30 سالگی تا اوایل 50 سالگی است. فردی که به طور کلی از سلامت خوبی برخوردار است و به تازگی متوجه علائم پیری شده است، ممکن است از تاثیر ظریف لیفت با نخ بیشترین بهره را ببرد. کسانی که به دلیل شرایط پزشکی که بیهوشی عمومی را مخاطره‌آمیز می‌کند، نمی‌توانند جراحی لیفت صورت انجام دهند، ممکن است لیفت با نخ را به عنوان جایگزین مطمئن‌تری در نظر بگیرند.

آنچه که لیفت با نخ می تواند درمان کند :

  • شل شدن و افتادگی زود هنگام صورت
  • افتادگی ابروها
  • شل شدن زودرس پوست گردن
  • خط خنده
  • خط ابرو
  • ناحیه زیر چشم
  • پیشانی
  • گونه ها

روش‌های جدیدتری جهت لیفت و جوانسازی صورت و همچنین غبغب و حتی شکم وجود دارد مانند اندولیفت، جهت اطلاعات بیشتر با ما نماس بگیرید.

لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ برای چه کسانی مناسب است؟

عمل لیفت با نخ می‌تواند برای مردان و زنانی که می‌خواهند چین و چروک‌ها و تیرگی‌های روی صورت را کاهش دهند، مفید باشد. این روش همچنین می تواند ظاهر افتادگی پوست را کاهش دهد، زیرا به آرامی پوست را سفت تر می کند.

همچنین نتایج فوری را بدون دوره نقاهت یا زخمی که با انجام لیفت صورت رخ می دهد، ارائه می دهد. اگر به دنبال نتایج طبیعی برای پوستی سفت تر هستید، لیفت صورت با نخ ممکن است روش مناسبی برای شما باشد. در طول یک مشاوره، پزشکان کلینیک زیبایی نیلا آناتومی صورت شما را ارزیابی و اهداف شما را بررسی می کند تا تصمیم بگیرد که آیا شما کاندید مناسب جهت انجام لیفت صورت با نخ هستید یا خیر.

لیفت با نخ چگونه کار می کند؟

روش لیفت به دو صورت عمل می کند :

اولی نسبتاً ساده است. با کشیدن نخ‌های نازک و قابل جذب در زیر پوست، پزشک می‌تواند پوست شما را در اطراف پیشانی، گردن، اطراف چشم، گونه و … محکم کند. خارهای نامرئی و بدون درد روی پوست شما می‌چسبند و نخ بافت و ماهیچه‌های زیرین شما را در حالی که نخ محکم کشیده می‌شود، لیفت می‌کند.

هنگامی که یک نخ خاردار وارد پوست می شود، پاسخ درمانی بدن شما آغاز می شود. حتی اگر توسط نخ‌های زیر پوست آسیبی نبینید، بدن شما یک ماده بخیه را تشخیص می‌دهد و تولید کلاژن را در ناحیه آسیب‌دیده تحریک می‌کند. کلاژن می تواند چین و چروک های موجود در پوست افتاده را پر کند و حالت ارتجاعی جوان تری را به صورت شما بازگرداند.

یک مطالعه در سال 2017 از 100 نفر که تحت عمل لیفت با نخ قرار گرفته بودند، نشان داد که اثر اولیه روش لیفت با نخ این است که پوست سفت تر و ساختار یافته تر به نظر می رسد. پس از یک سال، با حل شدن بخیه ها، این اثر شروع به کاهش می کند. با این حال، یک اثر “جوان سازی” ثانویه وجود داشت که در جای خود باقی ماند و 3 سال یا بیشتر پس از عمل قابل توجه بود.

بررسی سال 2019 منبع معتبر مربوط به لیفت با نخ به این نتیجه رسید که تحقیقات بیشتری برای درک اثرات بلندمدت آنها مورد نیاز است، زیرا فناوری و روش‌های ارائه لیفت با نخ همچنان در حال تکامل هستند.

روش لیفت صورت با نخ

روش لیفت ممکن است بسته به ناحیه مورد نظر شما و همچنین ترجیحات پزشک شما کمی متفاوت باشد. تکنیک اصلی معمولاً یکسان است. از شما خواسته می شود در اتاقی که عمل شما در آن انجام می شود دراز بکشید. الکل، و همچنین بی حس کننده موضعی، در حالی که پوست شما برای جراحی آماده می شود، اعمال می شود.

یک سوزن یا کانول نازک برای وارد کردن نخ ها در زیر پوست شما استفاده می شود. قرار دادن نخ ها می تواند 30 تا 45 دقیقه طول بکشد. پس از درج نخ ها، سوزن استفاده شده حذف خواهد شد. ممکن است فشار خفیفی یا سفت شدن زیر پوست خود را احساس کنید.

در عرض چند دقیقه پس از بیرون آوردن سوزن‌ها، عمل شما کامل می‌شود و می‌توانید به خانه بروید یا به سر کار برگردید.

لیفت با نخ

خطرات و عوارض جانبی لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ یک روش کم خطر با حداقل زمان بهبودی در نظر گرفته می شود، اما عوارض جانبی و خطر نیز ممکن است ایجاد شود.

پس از لیفت، تجربه موارد زیر غیر معمول نیست:

  • کبودی
  • ورم
  • خون ریزی
  • درد خفیف در محل جایگذاری نخ

15 تا 20 درصد احتمال بروز عوارض از جمله فرورفتگی وجود دارد. عوارض احتمالی جزئی هستند و به راحتی قابل اصلاح هستند.

عوارضی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • واکنش آلرژیک به مواد موجود در مواد نخ
  • خونریزی در زیر پوست
  • فرورفتگی قابل مشاهده یا کشیدگی در جایی که نخ ها وارد شده اند
  • حرکت ناخواسته نخ ها که منجر به برامدگی پوست می‌شود.
  • درد زیر پوست شما به دلیل کشیدگی بیش از حد یا نامناسب نخ
  • عفونت در محل عمل

از بین تمام خطرات لیفت، عفونت یکی از مواردی است که باید با دقت بیشتر مراقب آن بود. اگر متوجه شدید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • ترشحات سبز، سیاه، قهوه ای یا قرمز در محل عمل شما
  • تورم بیش از 48 ساعت
  • سردردهای مداوم
  • تب

اگر در مورد عوارض نگرانی دارید، بهتر است به پزشک متخصص با تجربه مراجعه کنید، متخصصان کلینیک نیلا برای شما بهترین پروسه درمان را اجرا خواهند کرد.

برخی افراد بعد از درمان متوجه می شوند که ظاهر صورتشان آنطور که انتظار داشتند نیست. حتماً قبل از انجام این درمان با جراح خود صحبت کنید تا بدانید چه انتظاری دارید و همیشه یک جراح متخصص و واجد شرایط را برای انجام این روش انتخاب کنید.

پس از لیفت چه انتظاری باید داشت

مدت زمان بهبودی پس از لیفت موفق نخ بسیار کم است. در حالی که ممکن است مقداری تورم و کبودی قابل مشاهده باشد، در صورت تمایل می توانید بلافاصله به به فعالیت روزانه خود برگردید. نتایج باید بلافاصله پس از قرار دادن نخ‌ها آشکار شود، اما ممکن است پس از دو الی چهار هفته بیشتر متوجه تغییرات شوید، زیرا تورم و کبودی شروع به کاهش می‌کند.

نتایج حاصل از لیفت نیستند. اثرات موفقیت آمیز معمولاً از 1 تا 3 سال طول می کشد. مانند سایر فیلرهای پوستی قابل حل، مانند بوتاکس، نخ های استفاده شده در این روش در نهایت توسط بافت زیر پوست شما جذب می شود. پس از لیفت صورت با نخ، می توانید روال عادی خود را از سر بگیرید. ممکن است پزشک به شما توصیه کند که صورت خود را به شدت مالش ندهید و در هفته های اولیه پس از عمل از خوابیدن به پهلو خودداری کنید.

آماده شدن برای لیفت صورت با نخ

پس از مشورت با پزشک خود و رزرو قرار ملاقات، ممکن است دستورالعمل هایی برای بایدها و نبایدها جهت آماده شدن برای لیفت صورت با نخ به شما داده شود.

مواردی که باید انجام دهید

قبل از انجام عمل، پزشک خود را از داروهایی که استفاده می کنید مطلع کنید

سعی کنید شب قبل از قرار ملاقاتتان آرام باشید و از عوامل استرس زا دوری کنید

از هرگونه محرک التهاب شناخته شده در رژیم غذایی خود دوری کنید

مواردی که نباید انجام دهید

شب قبل از انجام لیفت صورت با نخ از نوشیدن الکل خودداری کنید

عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون یا داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی NSAIDs

لیفت صورت با نخ یا جراحی پلاستیک صورت

لیفت با نخ نتایج چشمگیری مانند لیفت صورت را به شما نمی دهد. اگر قصد انجام این روش را دارید، داشتن انتظارات واقع بینانه مهم است. لیفت صورت با نخ نیز دائمی نیست. جراحی پلاستیک صورت نمی تواند روند پیری را به طور کامل متوقف کند، اما نتایج آن سال ها باقی می ماند. نتایج ظریف لیفت صورت با نخ معمولاً حدود 2 سال باقی می ماند.

برای ماندگاری طولانی‌تر نتایج، ممکن است به پرکننده‌های پوستی یا درمان‌های دیگری نیاز داشته باشید که هزینه و زمان بیشتری را صرف می‌کنند. از سوی دیگر، خطرات عوارض جراحی لیفت صورت بسیار بیشتر است. اگر بعد از عمل جراحی پلاستیک از نتایج لیفت صورت راضی نباشید، کار زیادی نمی توانید انجام دهید به جز انجام یک جراحی مجدد. اگر نتیجه لیفت با نخ را دوست ندارید، می توانید به سادگی صبر کنید تا نخ ها جذب شوند.

لیفت با نخ هزینه کمتری نسبت به جراحی دارد. پس از انجام آن می توانید بلافاصله به سر کار برگردید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *