جوانسازی, زیبایی

تزریق چربی صورت

تزریق چربی صورت

تزریق چربی صورت، همچنین به عنوان انتقال چربی به صورت یا تزریق فیلر شناخته می شود، یک روش زیبایی است که برای به حداقل رساندن علائم پیری صورت با تغییر کاربری سلول های چربی طراحی شده است. همانطور که روند طبیعی پیری شروع به کاهش پری و حجم در خطوط جوان صورت می کند، گونه ها می توانند گود و توخالی به نظر برسند.

چین و چروک‌ها نیز می‌توانند برجسته‌تر شوند و ممکن است در امتداد خط فک ایجاد شود. تزریق چربی صورت می تواند یک درمان موثر جوانسازی صورت برای بازگرداندن قسمت های از دست رفته در صورت و همچنین صاف کردن ظاهر خطوط و چین های صورت باشد. در این روش چربی بدن شما از طریق لیپوساکشن برداشت و استفاده می‌شود تا حجم از دست رفته به چین‌ها و نواحی فرورفته صورت اضافه کند.

چربی برداشت شده قبل از تزریق مجدد خالص می شود و استفاده از بافت چربی خود شما به طور کلی هرگونه خطر واکنش آلرژیک را از بین می برد.

انواع تزریق چربی صورت :

  1. تزریق چربی گونه
  2. تزریق چربی زیر چشم
  3. تزریق چربی جهت زاویه سازی
  4. تزریق چربی به خطوط کنار لب

تزریق چربی صورت چه فوایدی دارد؟

تزریق چربی صورت یک روش همه کاره است که بسته به مشکلات زیبایی شناختی منحصر به فرد شما می تواند به حل تعدادی از آن ها کمک کند. یکی از مزایای تکمیلی این درمان ضد پیری این است که ناحیه بدن مورد استفاده برای برداشت سلول های چربی (معمولاً کنار زانوها، ران ها، لگن یا شکم) را می توان از طریق لیپوساکشن همراه با روش پیوند چربی کانتور کرد. پزشک متخصص جراحی را با توجه به اهداف برنامه درمانی هر بیمار مشخص می کند. به طور کلی می توان از پیوند چربی برای بهبود موارد زیر استفاده کرد:

  • از دست دادن حجم گونه
  • از دست دادن حجم لب
  • از دست دادن پری در امتداد خط فک
  • کاهش حجم در شقیقه
  • نواحی فرورفته زیر و اطراف چشم
  • چین های عمیقی که از بینی تا دو طرف دهان امتداد دارند (“marionette lines“)
  • چین های صورت، چین و چروک و اسکارهای کم عمق در صورت

تزریق چربی صورت می تواند به نتایج بسیار طبیعی و طولانی مدت منجر شود. بیماران اغلب درمان پیوند چربی را با سایر روش‌های تقویتی مانند جراحی پلک یا لیفت صورت ترکیب می‌کنند تا جوان‌سازی جامع‌تر صورت را انجام دهند.

جدیدترین روش جوانسازی و کانتورینگ صورت : اندولیفت در اصفهان

اندولیفت در اصفهان

کلینیک نیلا مرکز تخصصی اندولیفت در اصفهان

تزریق چربی صورت چگونه انجام می شود؟

روش پیوند چربی دو جزء اصلی دارد. ابتدا از یک لوله بسیار نازک به نام کانولا برای استخراج آرام چربی از ناحیه بدن با مقدار کافی بافت چربی اضافی استفاده می شود. این کار از طریق تکنیک‌های لیپوساکشن دستی با استفاده از یک سرنگ 10 سی‌سی انجام می‌شود که به طور کلی امکان کنترل بهینه جراحی و بقای پیوند چربی را هنگام انتقال سلول‌های چربی فراهم می‌کند. در مرحله بعد، چربی سانتریفیوژ می شود و اجازه می دهد چربی و خون اضافی خارج شود. این کار سلول های بنیادی و چربی را قبل از تزریق در مناطق مورد نظر صورت پاک می کند.

سپس از سلول های چربی و سلول های بنیادی همراه برای پر کردن فرورفتگی های صورت، صاف کردن چین و چروک ها و بازگرداندن حجم به نواحی تحت درمان استفاده می شود. مزایای کمکی این درمان شامل خواص جوانسازی پوست است که از سلول های بنیادی پیوند چربی به دست می آید. این روش اغلب منجر به داشتن پوستی صاف تر با خطوط ریز کمتر، کاهش اندازه منافذ و رنگدانه ها می شود.

چه کسی تزریق انتقال چربی صورت است؟

برای کاندیدای مناسب، نتایج حاصل از پیوند چربی صورت می‌تواند بسیار طولانی‌تر از سایر درمان‌های تزریقی ضد پیری و پرکننده‌های پوستی مانند تزریق ژل در اصفهان باقی بماند. متخصصان بهترین کلینیک زیبایی در اصفهان، کلینیک نیلا تاریخچه پزشکی و آناتومی صورت شما را بررسی می کنند تا بهترین روش جوان‌سازی را برای نیازهای شما پیشنهاد دهند. پیوند چربی صورت معمولاً برای افرادی با نگرانی های زیبایی شناختی زیر را دارند بسیار موفق است:

  • گونه ها یا شقیقه های فرورفته
  • خطوط لبخند یا چین‌ها و چین‌های بینی
  • زیر پلک توخالی زیر و اطراف چشم
  • خط عمیق در امتداد خط فک
  • چین های صورت یا خطوط برجسته

پیوند چربی صورت اغلب در کلینیک تخصصی و تحت بی حسی موضعی و با ناراحتی یا زمان بسیار کمی انجام می شود.

نمونه کار تزریق چربی صورت

ریکاوری تزریق انتقال چربی صورت چگونه است؟

بسته به جزئیات برنامه درمانی شما، اکثر افراد می توانند طی سه تا هفت روز به فعالیت عادی خود بازگردند. تورم خفیف در محل تزریق شایع است، اما باید ظرف چند هفته پس از درمان برطرف شود. ماندگاری تزریق چربی در اصفهان به تکنیک مورد استفاده و محل تزریق آن در صورت بستگی دارد. میزان ماندگاری تا 70-80 درصد در گونه ها و نواحی پلک پایین وجود دارد، اما در نواحی متحرک تر، مانند لب ها کمتر است.

در حالی که نتایج زیبایی تزریق چربی صورت می تواند فوراً آشکار شود، نتیجه نهایی به طور کلی با از بین رفتن تورم مشخص خواهد شد. متخصصان کلینیک نیلا هنگام استخراج و توزیع مجدد چربی در نواحی صورت از تکنیک های جراحی پیشرفته استفاده می کنند، که می تواند نتیجه زیبایی ظاهری طبیعی و طولانی مدت داشته باشد.

تزریق چربی به صورت چقدر طول می کشد؟

یکی از مزایای اصلی انتقال چربی به صورت این است که نتایج می تواند به مراتب بیشتر از اثرات محصولات تزریقی ژل باشد و اکثر بیماران جوانسازی دائمی را تجربه می کنند. تکنیک برداشت و تزریق چربی بر پیوند نهایی چربی تأثیر می گذارد. موارد کوچک چربی تزریق شده به سطوح بافتی مختلف، بهترین شانس را برای جوانسازی بافت های اطراف دارند.

اگر حجم زیادی از چربی به ناحیه ای تزریق شود، چربی مرکزی در بافت ادغام نمی شود و به طور کلی توسط بدن شما جذب می شود. ماندگاری تزریق چربی مشابه نحوه زنده ماندن پیوند پوست است. با این حال، حتی اگر از بهترین تکنیک استفاده شود، مقداری از چربی جذب می شود. گرافت‌های چربی معمولاً وقتی در بسترهای بافتی که ثابت‌تر هستند و تحرک کمتری دارند، درصد بقای بهتری دارند. برای مثال، ماندگاری بیشتری از چربی در اطراف چشم‌ها و گونه‌ها قابل انتظار است، تا پیوند چربی در نواحی متحرک‌تر اطراف پایین صورت و دهان. فرآیند جذب چربی غیرقابل دوام حدود شش هفته طول می کشد.

این نکته حائز اهمیت است که چربی باقیمانده پس از شش هفته به بخشی از صورت آنها تبدیل شده است و خون جدیدی را از بافت سالم اطراف دریافت می کند و بنابراین تبدیل به یک بهبود دائمی در حجم می شود. اگر حجم اضافی مورد نظر باشد، می توان مرحله دوم پیوند چربی را انجام داد که به بهبود قبلی در حجم افزوده و ماندگاری طولانی مدت مورد نظر را فراهم می کند.

گفته می شود، روند طبیعی پیری در نهایت منجر به کاهش بیشتر حجم صورت می شود. پیوند چربی اضافی نیز ممکن است بعد از 5 تا 10 سال مورد نظر باشد زیرا حجم صورت با روند طبیعی پیری از بین می رود. این تا حد زیادی به ژنتیک و سبک زندگی فردی شما بستگی دارد.

اسکارهای ناشی از تزریق چربی صورت

خوشبختانه، برخلاف سایر روش های جراحی، انتقال چربی معمولاً جای زخم های قابل تشخیص باقی نمی گذارد. چربی با یک میکروکانولای کوچک با نوک نازک به صورت وارد می‌شود و این امر باعث می‌شود به راحتی از ایجاد اسکار قابل توجه جلوگیری کرد. برش های دسترسی با یک سوزن کوچک ایجاد می شود که بدون جای زخم قابل مشاهده بهبود می یابد. اگر می‌خواهید میزان دید جای زخم پس از جراحی را برای خودتان ارزیابی کنید، لطفاً عکس‌های قبل و بعد ما را برای انتقال چربی صورت بررسی کنید.

هزینه تزریق چربی صورت چقدر است؟

قیمت تزریق چربی معمولاً به نواحی مد نظر شما برای تزریق و میزان انتقال چربی لازم برای دستیابی به اهداف شما بستگی دارد. پس از ارزیابی این عوامل فردی هزینه توسط متخصصان کلینیک نیلا به شما اطلاع داده می شود.

آیا جایگزینی برای تزریق چربی صورت وجود دارد؟

اگر می‌خواهید حجم صورت خود را دوباره پر کنید اما ترجیح می‌دهید از جراحی اجتناب کنید، تزریق های کم تهاجمی تر مانند تزریق ژل نورامیس یا ژل سیتوسیال را می توان برای پر کردن چین‌های نازولبیال، خطوط مایونت، و بهبود خطوط فرورفته انجام داد. این پرکننده‌های اسید هیالورونیک می‌توانند به گونه‌ها، لب‌ها، گودی زیر چشم، شقیقه‌ها، در میان نواحی دیگر بسته به جایی که می‌خواهید بهبود پیدا کنند، تزریق کرد. در حالی که اثرات تزریق ژل و تزریق چربی دائمی نیستند، این پرکننده‌های پوستی می‌توانند به از بین بردن علائم پیری بدون جراحی کمک کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیوند تزریق چربی صورت یا سایر درمان های ضد پیری، همین امروز با کلینیک ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *