بیماری ها, تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای میگرن

بوتاکس برای میگرن

تزریق بوتاکس برای میگرن در اصفهان

وقتی به بوتاکس فکر می کنید، احتمالاً تصور می کنید که تزریق های زیبایی به منظور از بین بردن خطوط و چین و چروک صورت است. در حالی که این فقط یک از مزایای بوتاکس است، بوتاکس به یک درمان محبوب برای میگرن مزمن تبدیل شده است. جهت تزریق بوتاکس در اصفهان با ما تماس بگیرید. 03137759050

اگر هر ماه ۱۵ روز یا بیشتر دچار حملات میگرنی می شوید، ممکن است پزشکتان بوتاکس را به عنوان یک درمان پیشنهاد کرده باشد. با این حال، برخی از عوارض جانبی تزریق بوتاکس برای میگرن، از جمله سفتی گردن و ضعف عضلانی وجود دارد. سایر عوارض جانبی کمتر شایع هستند اما ممکن است رخ دهند. امروزه تزریق بوتاکس به عنوان جدیدترین درمان سردرد میگرنی مطرح می باشد و در حال حاضر متد روز درمان میگرن در کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا و اروپا می باشد. این روش به دلیل مزایای زیادش طرفداران بسیاری در بین مبتلایان به میگرن دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم.

این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و مو نیلا به بررسی عوارض جانبی احتمالی بوتاکس برای درمان میگرن می‌پردازد.

عوارض جانبی احتمالی بوتاکس چیست؟

بوتاکس توسط اکثر مردم استفاده می شود و اگر به پزشک باتجربه مراجعه کنید یک درمان بسیار مطمئنی محسوب می شود. با این حال، اگر شروع به استفاده از بوتاکس برای درمان میگرن کنید، برخی از عوارض جانبی احتمالی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید. بیشتر بخوانید >> تزریق بوتاکس زیر بغل

عوارض جانبی بوتاکس برای میگرن عبارتند از:

• قرمزی، درد یا تورم در محل تزریق
  • کبودی
  • لرز
  • دهان خشک
  • سفتی گردن

تزریق بوتاکس پیشانی

یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که گردن درد شایع ترین عارضه جانبی است که 4.3 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه را تحت تاثیر قرار می دهد. درد محل تزریق، افتادگی پلک و ضعف عضلانی در 2.1 درصد افراد گزارش شده است. به طور کلی، این عوارض صرفاً اثر تزریق یک ماده خارجی به بدن شما است. آنها معمولاً پس از یک یا دو روز از بین می روند.

بیشتر بخوانید >> نحوه درمان جای زخم لیپوساکشن

عوارض جانبی طولانی مدت

با این حال، احتمال عوارض جانبی طولانی مدت نیز وجود دارد. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• ضعف عضلانی
  • ابروهایی که به نظر می رسد “افتاده” یا نامتناسب به نظر می رسند

این عوارض جانبی از خود درمان بوتاکس است و ممکن است چند هفته طول بکشد تا فروکش کند.

عوارض جانبی جدی

در مطالعات، عوارض جانبی جدی بوتاکس برای میگرن غیرمعمول بود و به ندرت آنقدر شدید بود که افراد درمان را متوقف کنند.

با این حال، مواردی وجود دارد که عوارض جدی ناشی از بوتاکس رخ می دهد. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر پس از درمان، باید فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید:

• تاری دید
  • تورم زبان یا گلو
  • مشکل در صحبت کردن یا بلعیدن

بیشتر بخوانید >> پی آر پی در اصفهان

بوتاکس چگونه در درمان میگرن عمل می کند؟

Onabotulinumtoxin A، همچنین به عنوان Botox-A شناخته می شود، در سال 2010 توسط FDA برای درمان میگرن مزمن تایید شد. بوتاکس به نواحی خاصی از سر و گردن که درگیر درد میگرن است تزریق می شود. اثر آن حدود 3 ماه باقی می ماند. تزریق بوتاکس در اصفهان برای جلوگیری از انتقال‌دهنده‌های عصبی که به عضلات شما می‌گویند منقبض شوند، توسعه داده شد. بوتاکس با مسدود کردن این سیگنال ها بین بدن و مغز، چین و چروک ها را کاهش می دهد.

با این حال، مسدود کردن انتقال دهنده های عصبی نیز راهی برای جلوگیری از حملات میگرنی است. بوتاکس از رسیدن این مواد شیمیایی به انتهای عصبی و ایجاد درد جلوگیری می کند. حملات میگرنی معمولاً در همان ابتدای حمله بهترین درمان را دارند – اما انجام این کار واقعاً دشوار است.

اگر سعی کنید میگرن را با داروهای خوراکی درمان کنید، در نهایت باید بیش از حد از آن مصرف کنید. این می تواند منجر به سردرد ناشی ازمصرف بیش از حد دارو شود و گاهی اوقات حتی حملات میگرنی بیشتری را تحریک کند.

بوتاکس می‌تواند به عنوان یک درمان پیشگیرانه عمل کند که مغز شما را از دریافت سیگنال‌های اولیه میگرن، بدون خطر «سردرد برگشتی» که همراه با بسیاری از داروهای خوراکی است، حفظ می‌کند.

آیا بوتاکس برای درمان حملات میگرنی من مناسب است؟

اگر به درمان بوتاکس برای حملات میگرنی خود فکر می کنید، در اینجا چند سوال وجود دارد که ممکن است در نظر داشته باشید و در مورد آنها با پزشک خود صحبت کنید: آیا حملات میگرنی شما مزمن است؟ میگرن مزمن به این صورت تعریف می شود که به طور متوسط ​​در هر ماه 15 روز (یا بیشتر) اتفاق می افتد. اگر حملات میگرنی شما مزمن نیستند، مشخص نیست که آیا بوتاکس برای شما مفید است یا خیر.

تعداد جلسات درمان میگرن با بوتاکس

بوتاکس ممکن است برای درمان میگرن بعد از اولین درمان موثر نباشد، و حتی زمانی که موثر باشد، دائمی نیست. اگر بوتاکس به برنامه درمانی بلندمدت شما تبدیل شود، باید هر 3 ماه یک بار برای درمان بوتاکس منظم برنامه ریزی کنید.

چه کسانی کاندید مناسبی برای درمان بوتاکس نیستند؟

برخی از افراد هستند که برای حملات میگرنی یا به هر دلیل دیگری نباید بوتاکس دریافت کنند.

اگر یکی از موارد زیر در مورد شما صدق کند، کاندیدای مناسبی برای بوتاکس نیستید:

• حساسیت یا آلرژی شناخته شده به سم بوتولینوم (یا سابقه بوتولیسم)
  • علائم عفونت در محل تزریق یا نزدیک آن
  • شرایط عصبی که شما را مستعد ضعف عضلانی می کند، مانند اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) یا میاستنی گراویس
  • شما باردار یا شیرده هستید

بیشتر بخوانید >> بلفاروپلاستی در اصفهان

سوالات متداول در مورد بوتاکس برای میگرن

درمان بوتاکس چقدر طول می کشد؟

با مراجعه به پزشکان با تجربه کلینیک نیلا، درمان بوتاکس حدود 20 دقیقه طول می کشد. اولین درمان شما ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا مدارک را تکمیل کنید و با پزشک خود در مورد نگرانی ها و سوالات صحبت کنید.

چند تزریق باید انجام دهم؟

بیش از آنی است که شما تصور می کنید. اگر برای درمان میگرن از بوتاکس استفاده می کنید، انتظار داشته باشید که 30 تزریق یا بیشتر داشته باشید، همه در نواحی هدفمند در پیشانی شما تزریق خواهد شد. این نواحی با نواحی مورد نظر که برای درمان زیبایی، مانند صاف کردن پیشانی خود، بوتاکس می‌زنید، متفاوت هستند.

بوتاکس چقدر درد دارد؟

افراد با تحمل درد متفاوت (و انتظارات متفاوت) ممکن است به این سوال پاسخ متفاوتی بدهند. سوزن های بوتاکس به اندازه هر تزریقی درد دارند و این تجربه به سرعت تمام می شود. آماده باشید تا کمی احساس ناراحتی کنید و یک کیسه یخ در دست داشته باشید تا التهاب یا درد را پس از آن تسکین دهید.

هر چند وقت یک بار باید برای میگرن بوتاکس بزنم؟

درمان هر 12 هفته یک بار توصیه می شود. ممکن است اثر بوتاکس قبل از آن شروع به از بین رفتن کند، اما انجام درمان بیشتر از آن توصیه نمی شود.

آیا بوتاکس برای درمان میگرن من موثر است؟

نتایج فردی ممکن است متفاوت باشد، بنابراین هیچ راهی برای اطلاع دقیق وجود ندارد. اما دلیل محکمی برای این باور وجود دارد که ممکن است. مطالعات متعدد منابع معتبر نشان داده است که درمان میگرن مزمن با بوتاکس به معنای کاهش روزهای سردرد در هر ماه در مقایسه با دارونما است. ممکن است 10 تا 14 روز طول بکشد تا نتیجه بوتاکس شروع به اثر کند.

برخی از افراد به این نوع درمان برای میگرن پاسخ نمی‌دهند، و معمولاً دو چرخه درمانی طول می‌کشد تا بفهمیم آیا شما یکی از آنها هستید یا خیر.

سخن آخر

بوتاکس برای میگرن می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی مانند ضعف عضلانی و سفت شدن گردن ایجاد کند. خوشبختانه بیشتر این عوارض خفیف و موقتی هستند. عوارض جانبی شدید بسیار نادر است، اما ممکن است رخ دهد. فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا خطر این عوارض جانبی برای درمان میگرن مزمن شما ارزش دارد یا خیر.

کلینیک تخصصی پوست و مو نیلا، بهترین کلینیک زیبایی در اصفهان