تزریق بوتاکس, زیبایی

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

ماندگاری اثر بوتاکس

ماندگاری اثر بوتاکس چقدر است؟

بوتاکس یک داروی تزریقی است که به کاهش چین و چروک کمک می کند. همچنین برای درمان میگرن و سایر بیماری ها مثل درمان لبخند لثه ای با بوتاکس، تزریق بوتاکس کف دست، بوتاکس زیر بغل و … استفاده می شود. ماندگاری بوتاکس از 2-6 ماه متغیر است. معمولا مدت زمان ماندگاری آن متوسط 4-3 ماه اعلام می شود. اما چرا اثر بوتاکس از بین می رود؟

به طور کلی، اثرات بوتاکس برای زیبایی و جوانسازی معمولاً چهار تا شش ماه پس از درمان باقی می ماند. هنگامی که برای مقاصد پزشکی و درمانی استفاده می شود، برای مدت زمان کوتاه تری عمل می کند، معمولا دو تا سه ماه طول می کشد.

هنگام دریافت بوتاکس، محل تزریق و مقدار بوتاکس تزریق شده ممکن است بر مدت زمان ماندگاری بوتاکس تأثیر بگذارد. عوامل دیگری نیز می توانند بر مدت زمان اثربخشی تأثیر بگذارند، از جمله:

  • سن شما
  • خاصیت ارتجاعی پوست شما
  • عمق چین و چروک

عوامل دیگر بر ماندگاری بوتاکس

به عنوان مثال، اگر از بوتاکس برای کاهش چین و چروک های عمیق پیشانی و خطوط لبخند استفاده می کنید، احتمالاً چین و چروک ها به طور کامل از بین نمی روند و اثرات آن سریع تر از بین می رود.

آیا استفاده مکرر بر مدت زمان ماندگاری بوتاکس تأثیر می گذارد؟

استفاده منظم از بوتاکس ممکن است باعث شود که با هر بار استفاده، اثرات آن برای مدت طولانی تری باقی بماند. بوتاکس ماهیچه ها را فلج می کند بنابراین نمی توانید از آنها استفاده کنید. اگر از ماهیچه ها استفاده نشود، کوتاه تر و کوچکتر می شوند. این بدان معناست که ممکن است در طول زمان به درمان های بوتاکس کمتری نیاز داشته باشید تا همان اثر را داشته باشد.

ماندگاری بوتاکس

تزریق بوتاکس در اصفهان 

چند وقت یکبار می توانید بوتاکس بزنید؟

با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا مشخص کنید چقدر می توانید با خیال راحت تزریق بوتاکس را دریافت کنید. دفعات تزریق نباید زودتر از سه ماه انجام شود تا از ایجاد مقاومت در برابر بوتاکس جلوگیری شود. اگر بوتاکس را به طور منظم دریافت می کنید، ممکن است بتوانید مدت زمان طولانی تری بین درمان های بوتاکس وقفه بیندازید، احتمالاً تا شش ماه.

چگونه از چین و چروک های جدید جلوگیری کنیم؟

می توانید اقداماتی را برای جلوگیری از چین و چروک های جدید و حفظ سلامت پوست انجام دهید.

از ضد آفتاب استفاده کنید

هر روز از یک ضد آفتاب با طیف  SPF 30 مخصوصا روی صورت خود استفاده کنید. اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند به پوست آسیب برساند و آن را پیر کند. همچنین ممکن است بخواهید زیر نور خورشید از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید. همچنین محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به جلوگیری از ایجاد چین و چروک های جدید کمک کند.

از سیگار کشیدن خودداری کنید

سیگار کشیدن می تواند چین و چروک را افزایش داده و پوست شما را پیر کند. همچنین می تواند پوست شما را نازک تر کند. سیگار کشیدن را شروع نکنید یا از پزشک خود بخواهید که به شما کمک کند تا آن را ترک کنید.

هیدراته بمانید

هر روز آب کافی بنوشید تا پوستتان سالم بماند. آب به هضم، گردش خون و عملکرد طبیعی سلول ها کمک می کند. سعی کنید حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید.

از مرطوب کننده ها استفاده کنید

از یک مرطوب کننده آبرسان متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. از پزشک یا متخصص پوست خود در مورد توصیه های مرطوب کننده خاص بخواهید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

غذایی که می خورید می تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد. از پزشک یا متخصص تغذیه خود در مورد توصیه های رژیم غذایی سالم بخواهید.

از پاک کننده های ملایم پوست استفاده کنید

پاک کننده های ملایم پوست می توانند کثیفی، سلول های مرده پوست و سایر مواردی را که می توانند روی پوست انباشته می شوند، پاک کنند. آنها می توانند به آبرسانی و محافظت از پوست کمک کنند.

مدت ماندگاری بوتاکس

چه عواملی باعث از بین رفتن اثر ماندگاری بوتاکس می شود؟

متابولیسم بدن شما

متابولیسم بدن شما بوتاکس را در چارچوب زمانی خاص خود شناخته و دفع می کند که معمولاً 3 تا 4 ماه طول می کشد.

اندازه و عمق چین و چروک های شما

افرادی که خطوط ریز دارند ممکن است نسبت به افرادی که چین و چروک عمیق تر و بافت عضلانی ضخیم تر دارند، از نتایج بوتاکس خود رضایت بیشتری داشته باشند.

سطح فعالیت بدنی شما

پروتئین ها پس از تزریق نیاز به زمان دارند تا وارد عضلات شوند. حالت چهره در حین فعالیت بدنی می تواند باعث انقباض سریعتر عضلات و از بین رفتن اثر بوتاکس شود.

کیفیت بوتاکس

برندهای مختلف دوام متفاوتی دارند. همچنین بوتاکس به دما و زمان حساس است. مواد آن باید در یخچال نگهداری شود. اگر بوتاکس در معرض گرما قرار گیرد، اثربخشی و ماندگاری آن کاهش می یابد. بررسی برندهای مطرح بوتاکس مسپورت و دیسپورت

حالت چهره شما

برخی افراد خوش شانس تر هستند و حتی پس از از بین رفتن بوتاکس استفاده از عضلات صورت خود را فراموش می کنند. نتایج آنها بیشتر از افرادی است که عضلات صورت خود را بیشتر حرکت می دهند.

مهارت و دقت فرد تزریق کننده

بوتاکس درست در جایی که تزریق می شود عمل می کند. یک پزشک ماهر با دقت عضلات را هدف قرار می دهد و در محل مناسب برای حداکثر اثر تزریق می کند.

مقدار بوتاکس تزریق شده

هیچ نسخه استانداردی برای میزان تزریق بوتاکس وجود ندارد. درمان شما باید متناسب با سطح فعالیت و عمق عضلانی شما باشد. ماهیچه های ضخیم تر به بوتاکس بیشتری نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *