جوانسازی, زیبایی

درمان خطوط پیشانی

خطوط پیشانی

کاهش و جلوگیری از ایجاد خط اخم و خطوط پیشانی

“گلابلار” شما پوست روی پیشانی، بین ابروها و بالای بینی شما است. هنگامی که حالات صورت را ایجاد می کنید، آن پوست توسط عضلات روی پیشانی شما حرکت می کند. بسته به شکل صورت، سفتی پوست، ژنتیک و تعداد دفعات حرکات این ناحیه، ممکن است متوجه چین و چروک هایی شوید که شبیه خطوط مواج هستند. این چین و چروک ها خطوط گلابلار یا به طور معمول خطوط پیشانی نامیده می شوند.

اگر ظاهر این خطوط را دوست ندارید، درمان های خانگی، گزینه های درمان بالینی و استراتژی های پیشگیری برای به حداقل رساندن ظاهر آنها وجود دارد. به خواندن این مقاله از بهترین کلینیک زیبایی در اصفهان، کلینیک نیلا ادامه دهید تا درباره خطوط گلابلار، چرایی ظاهر شدن آنها و کارهایی که می توانید در مورد آنها انجام دهید بیشتر بدانید.

خطوط گلابلار چیست؟

خطوط گلابلار تورفتگی های افقی هستند که در سرتاسر پیشانی شما کشیده می شوند. آنها ممکن است با دسته دیگری از چین و چروک ها به نام خطوط اخم تلاقی کنند.

خطوط پیشانی در مقابل خطوط اخم

به طور معمول، خطوط اخم خطوط عمودی بین چشمان شما هستند، در حالی که خطوط گلابلار در بالای ابروهای شما ظاهر می شوند و به صورت افقی اجرا می شوند. خطوط اخم فقط از ایجاد چهره های غمگین ناشی نمی شود. وقتی لبخند می زنید، می خندید یا نگران یا متعجب به نظر می رسید، ماهیچه های گلابلا پوستی را که آنها را پوشانده است می کشند.

 

بیشتر بخوانید >> دوران نقاهت بلفاروپلاستی

 

چین و چروک های احساسی

چهره شما طوری طراحی شده است که احساسات را به افرادی که با آنها در ارتباط هستید منتقل کند. باریک کردن چشم ها یا بالا بردن ابروها ابزار دیگری است که برای ابراز وجود دارید.

با افزایش سن، پوست شما شل تر می شود و پیوندهای کلاژنی که ساختار صورت شما را تشکیل می دهند کمتر مشخص می شوند. حرکات مکرر که با صورت خود انجام می دهید می تواند بافت و شکل پوست شما را تغییر دهد و منجر به افتادگی یا چروک شدن پوست شود.

به عنوان مثال، اگر مرتباً ابروهای خود را بالا بیاندازید، خطوط گلابلار شما ممکن است برجسته تر یا سریعتر نمایان شوند.

درمان های پزشکی برای خطوط گلابلار

اگر مراقبت از پوست در منزل، خطوط پیشانی شما را به میزان رضایت شما صاف نمی کند، در مورد درمان های پزشکی با یک متخصص پوست صحبت کنید. گزینه‌های زیر ممکن است به کمتر دیده شدن خطوط گلابلار کمک کند.

درمان خطوط پیشانی

بیشتر بخوانید >> تزریق ژل لب در اصفهان

 

بوتاکس و سایر تعدیل کننده های عصبی

در سال های اخیر، تزریق بوتاکس در اصفهان برای پوست هایی که علائم پیری را نشان می دهند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در حالی که بوتاکس از نظر فنی یک نام تجاری است، بسیاری از مردم از آن برای اشاره به هر یک از چندین ماده تزریقی استفاده می کنند که عضلات زیر پوست شما را شل می کند (در واقع فلج می کند) و چین و چروک ها را کمتر دیده می شود.

در مقایسه با سایر روش های پزشکی، بوتاکس مقرون به صرفه است و خطر عوارض جانبی آن حداقل است. از طرف دیگر، بوتاکس یک راه حل موقت است که پس از چند ماه از بین می رود. همچنین صورت شما را از نشان دادن طیف کامل بیان خود باز می دارد که می تواند منجر به ظاهری سفت شود.

 

بیشتر بخوانید >> مراقبت های بعد از بوتاکس

 

تزریق ژل و سایر پرکننده ها

تزریق ژل در اصفهان به منظور تقلید از کلاژن و سایر اجزای ساختاری پوست شما هستند. محصولات این دسته درمانی عبارتند از:

Restylane، Juvederm و …

تفاوت های قابل توجهی بین بوتاکس و پرکننده های پوستی وجود دارد، اما هر دوی آنها خطر عوارض کمی دارند. فیلرهای پوستی ممکن است عوارض جانبی داشته باشند و ممکن است هزینه بیشتری نسبت به بوتاکس داشته باشند.

اندولیفت صورت

موثرترین و جدیدترین راه برای صاف کردن خطوط اخم و سایر چروک و افتادگی های پوست صورت، اندولیفت صورت است. اندولیفت در اصفهان صورت نوعی درمان غیرتهاجمی زیبایی است که پوست صورت و گردن شما را سفت می کند.

این درمان تقریبا نتایج دائمی به همراه دارند. با این حال، امکان جلوگیری از روند پیری پوست وجود ندارد.

 

بیشتر بخوانید >> بهترین روش درمان خط خنده

 

درمان های خانگی برای خطوط گلابلار

تعدادی از محصولات موجود است که می توانید از آنها برای نرم و صاف کردن ظاهر خطوط گلابلار استفاده کنید. در اینجا چند درمان خانگی وجود دارد که ارزش بررسی دارد.

درمان های مرطوب کننده

متخصصان پوست توصیه می‌کنند کرم‌های مرطوب‌کننده شبانه و همچنین مرطوب‌کننده‌های روزانه را برای هیدراته نگه داشتن پوستتان توصیه کنند. پوستی که با مقدار مناسب رطوبت تزریق می شود، انعطاف پذیرتر است و می تواند در طول زمان شکل خود را بهتر حفظ کند.

کرم های آنتی اکسیدان

کرم های آنتی اکسیدان می توانند به پوست شما کمک کنند تا با آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو مقابله کند. استرس اکسیداتیو نتیجه طبیعی قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و سموم موجود در محیط شماست.

کرم پوست حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند عصاره چای سبز و ویتامین E ممکن است به تحریک رشد پوست جدید کمک کند و سطح پوست شما را جوان تر نگه دارد.

اسید هیالورونیک

نشان داده شده است که اسید هیالورونیک شکاف های نامرئی در سد پوست شما را پر می کند و آن را در هنگام استفاده صاف تر می کند. همچنین پس از جذب پوست، پوست شما را حجیم می کند. با گذشت زمان، اسید هیالورونیک می تواند به طور قابل توجهی ظاهر چین و چروک را کاهش دهد.

پپتیدها

پپتیدهای موجود در سرم‌های پوست، پاک‌کننده‌ها و لوسیون‌ها می‌توانند به روشن‌تر شدن پوست و تحریک گردش سلولی کمک کنند. در حالی که این کار به خودی خود چین و چروک ها را اصلاح نمی کند، این اثر می تواند باعث شود که چهره شما به طور کلی صاف تر به نظر برسد، در حالی که ماهیچه های صورت شما را از انقباض و انقباض به شکلی که معمولاً انجام می دهند، باز می دارد.

محصولات پپتیدی در آزمایش‌های بالینی منبع قابل اعتماد نشان داده شده‌اند که به افزایش سطح کلاژن در پوست شما کمک می‌کند و تحمل پوست شما را برای کشش در اثر فعالیت روزانه افزایش می‌دهد.

اینستاگرام کلینیک نیلا

آیا تمرینات صورت وجود دارد که می توانید برای صاف کردن خطوط گلابلار انجام دهید؟

برخی افراد با انجام “تمرینات صورت” برای درمان و پیشگیری از خطوط گلابل اقدام می کنند. با این حال، فقدان شواهدی در ادبیات پزشکی برای حمایت از این تکنیک وجود دارد.

از آنجایی که چین و چروک ها و خطوط اخم در واقع به دلیل فعالیت ماهیچه ای ایجاد می شوند، دلیل کمی وجود دارد که باور کنیم افزایش فعالیت ماهیچه ها از “یوگای صورت” یا ایجاد حالت های شگفت انگیز در آینه باعث بهبود ظاهر خطوط پیشانی می شود.

به یاد داشته باشید که خطوط گلابلار به دلیل شلی پوست، از دست دادن چربی یا تجزیه کلاژن ایجاد می شوند.

چگونه از خطوط پیشانی اجتناب کنیم

بهترین راه برای جلوگیری از خطوط گلابلار این است که استراتژی های پیشگیری را زودتر شروع کنید، قبل از اینکه این خطوط ظاهر شوند. اگر از نظر ژنتیکی مستعد این نوع چین و چروک هستید، ممکن است برخی از این نکات پیشگیری از چین و چروک را دنبال کنید:

  • آب زیاد بنوشید
  • رژیم غذایی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان داشته باشید
  • اجتناب از دود سیگار
  • عینک آفتابی بزن
  • روزانه از کرم ضد آفتاب مخصوصا برای صورت خود استفاده کنید
  • صورت خود را مرطوب نگه دارید
  • به پشت بخواب

واقعیت این است که ژنتیک، گرانش، رژیم غذایی و سبک زندگی شما به همان اندازه (یا بیشتر) با ایجاد خطوط پیشانی ارتباط دارند.

بیشتر بخوانید >> بلفاروپلاستی با لیزر

جمع بندی

برای بسیاری از افراد، خطوط پیشانی بخشی طبیعی از پیری است. مراقبت خوب از پوست و داشتن یک سبک زندگی سالم بهترین راه برای جلوگیری از خطوط گلابلار است.

اگر نگران تأثیر خطوط اخم و خطوط پیشانی بر ظاهر خود هستید، تزریق ژل در اصفهان و تزریق بوتاکس در اصفهان و اندولیفت در اصفهان وجود دارد که می توانید سعی کنید پوست بالای چشمان خود را صاف تر نشان دهید.

اگر خطوط پیشانی شما بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد، می توانید جهت مشاوره و اخذ نوبت با ما تماس بگیرید.

رزرو نوبت کلینیک نیلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *